4 van de 39
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
LE’s Criezel deel 2
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 10 juni 2007 10:26 PM
  [ # 46 ]
Lelijke Eend schreef:

een deel van het dashboard er uit (alles wat onder de kachel knoppen zit zeg maar) omdat ik de temperatuur-regel-knop niet meer op het maximum kan krijgen (verre van). Daar ben ik niet aan toe gekomen,

Gelukkig maar, want daarvoor hoef je alleen maar via de voetenbak v/d bijrijder naar linksboven te grijpen, naar de kachelkraan die vast zit. De dash kan nagenoeg geheel blijven zitten en met de knop zelf zal het wschl niets te maken hebben.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 10 juni 2007 11:58 PM
  [ # 47 ]
Bram schreef:
Lelijke Eend schreef:

BX rijdt elke dag weer.

Mooi dat je ook respect begint te krijgen voor de 1.9 D Cool

Had ik dat niet dan ? Enige verschil tussen mijn BX en m’n Eend is dat m’n BX me dagelijks zonder gedonder moet rijden en gewoon goed moet zijn. Ik kan me alleen enorm storen aan (relatief) kleine defecten, dus fix ik die. En dan heb ik het niet over een scheur in de bumper of een deuk in een deur (beide aanwezig). Mijn Eend is een Prestige-project. Die moet meer dan 100% loepzuiver in orde zijn, zowel qua techniek als qua uiterlijk. En dat kost geld en daarvoor ben ik aan het sparen Wink

paso schreef:
Lelijke Eend schreef:

Maar alles is low-budget. Het geld is voor m’nm Eend, de tijd voor m’n BX (dat zal later wel veranderen, dan heb ik geen tijd meer voor de BX).

niks op tegen toch, dat heet prioriteiten stellen

Yupz Very Happy

karel schreef:
Lelijke Eend schreef:

een deel van het dashboard er uit (alles wat onder de kachel knoppen zit zeg maar) omdat ik de temperatuur-regel-knop niet meer op het maximum kan krijgen (verre van). Daar ben ik niet aan toe gekomen,

Gelukkig maar, want daarvoor hoef je alleen maar via de voetenbak v/d bijrijder naar linksboven te grijpen, naar de kachelkraan die vast zit. De dash kan nagenoeg geheel blijven zitten en met de knop zelf zal het wschl niets te maken hebben.

Toptip Cool

Vandaag ongeveer 500 kilometer gereden. En wat blijkt ? Rechts-achter is de lekzak nog steeds niet goed dicht Sad Verder zakt hij achter ook vrij snel in. Maar ik moet toegeven dat ik met mijn vieze poten aan de veercylinder heb gezeten. Ik heb er echter GEEN krassen in gemaakt en hij komt achter omhoog zoals ik gewend ben (snel dus). Verder is de topsnelheid volgens de eigen teller 155 kilometer per uur terwijl dit eerst 160/165 was. Echter, dit wijt ik aan het warme weer. Alhoewel ... Op een bepaald moment was het stationair toerental ca. 750. Dit was bij warme motor na 100+ kilometer gereden te hebben. Dus ik denk dat de brandstofpomp nog meer afgesteld moet worden. De instelling zal wel een beetje verlopen zijn lijkt me. Kan gebeuren. Het verbruik was 1 op 16,27 (afgerond).

Alex heeft gister ook nog wat plaatjes geschoten:









Foto’s gehost door Alex , waarvoor dank !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 11 juni 2007 12:28 AM
  [ # 48 ]

nieuwe zevenpolige doos kost nog geen 6 euro en is 10 minuten werk Wink

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 11 juni 2007 01:11 AM
  [ # 49 ]

Die stekkerdoos is het belangrijkste niet, die ken ik zo meenemen van m’n werk Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 11 juni 2007 03:16 AM
  [ # 50 ]

Ah, nu zie ik pas waarom je een break wilde hebben Mr. Green

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 19 juni 2007 02:15 AM
  [ # 51 ]

Uit het BX-mmeting draadje gevist;

Lelijke Eend schreef:

Komt wel goed met Criezel. Hij rijdt al een par duizend kilometer zo, dus het zal niet plotseling mis gaan. Maar ik ga er t.z.t. wel wat aan doen.

Dat is wel een hele vreemde conclusie! Beter zou zijn “hij rijd er al een paar duizend kilometer mee, de kans wordt steeds groter dat het plotseling mis gaat!” Al kan je dan eigenlijk niet meer over “plotseling” spreken.  Laughing

Toen ik je bericht las, moest ik even denken aan een standaard sufferd uitspraak van soortgelijke strekking. “Hoe kan dan nou? Daarnet deed ie het nog!”

Misschien toch maar eens een beetje vlug iets aan doen? Want ik vind het allemaal best eng klinken eigenlijk.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 19 juni 2007 02:35 AM
  [ # 52 ]

Die riem kan nergens heen, dan moet hij dwars door de kappen. En hij is net nieuw, dus knappen doet hij ook niet. Verder wordt hij door het lichte aanlopen niet smaller en wordt hij netjes op de gehele breedte gedragen door alle wieltjes en radertjes, dus ik zou niet weten wat er mis moet gaan.

Overigens, bij Hegru in Veldhoven zeiden ze ook dat zolang de riem niet smaller werd, er niets aan de hand is. En zij goochelen dagelijks met distributieriemen. Dus ik ben niet zo bang hoor.

Overigens, gisteravond het halve dashboard er uit getrokken (en er weer in gepropt) omdat mijn kachelkraan niet meer helemaal open wil. Binnekort dus even de koelvloeistof er uit en perslucht er op zetten. Doorblazen die handel. Lukt dat niet, dan vrees ik dat ik er een nieuwe kraan in moet zetten. En dat lijkt mij geen flijne klus, omdat de kraan aan de verwarmingsradiator (hoe heet dat ding ook alweer?) vast zit en die er dus ook uit moet. Ergo: hele dashboard moet er dan uit. En daar had ik niet zoveel zijn in ...

Wel heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt het radio-klepje te vervangen. Ik ben alleen vergeten om even naar de radio zelf te kijken i.v.m. het brakke geheugen.

Mijn plan is om deze week op het werk een dingetje te draaien waarmee ik m’n koelsysteem aan kan sluiten op perslucht (dat klinkt ingewikkelder dan het is), te kijken of ik zonder boutjes te breken de uitlaat kan vervangen (heb een stukje uitlaat van Roel gekregen omdat bij mij er een stukje schade heeft) en dan het stukje uitlaat wat er onder weg komt recht te buigen en te lassen, m’n achterruitenwisser fixen en m’n deurpanelen verbouwen om er andere speakers in te kunnen zetten. Met een beetje geluk likken daar ook nog 2 leuke lampjes die ik voor de midzomernachtrit op Criezel’s dakje kan schroeven.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 19 juni 2007 02:40 AM
  [ # 53 ]
patje74 schreef:

Uit het BX-mmeting draadje gevist;

Lelijke Eend schreef:

Komt wel goed met Criezel. Hij rijdt al een par duizend kilometer zo, dus het zal niet plotseling mis gaan. Maar ik ga er t.z.t. wel wat aan doen.

Dat is wel een hele vreemde conclusie! Beter zou zijn “hij rijd er al een paar duizend kilometer mee, de kans wordt steeds groter dat het plotseling mis gaat!” Al kan je dan eigenlijk niet meer over “plotseling” spreken.  Laughing

Toen ik je bericht las, moest ik even denken aan een standaard sufferd uitspraak van soortgelijke strekking. “Hoe kan dan nou? Daarnet deed ie het nog!”

Misschien toch maar eens een beetje vlug iets aan doen? Want ik vind het allemaal best eng klinken eigenlijk.

zou zeggen een beetje heel erg vlug.

een dooie motor is altijd vervelend

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 19 juni 2007 02:43 AM
  [ # 54 ]
Lelijke Eend schreef:

Die riem kan nergens heen, dan moet hij dwars door de kappen. En hij is net nieuw, dus knappen doet hij ook niet. Verder wordt hij door het lichte aanlopen niet smaller en wordt hij netjes op de gehele breedte gedragen door alle wieltjes en radertjes, dus ik zou niet weten wat er mis moet gaan.

Overigens, bij Hegru in Veldhoven zeiden ze ook dat zolang de riem niet smaller werd, er niets aan de hand is. En zij goochelen dagelijks met distributieriemen. Dus ik ben niet zo bang hoor.

Overigens, gisteravond het halve dashboard er uit getrokken (en er weer in gepropt) omdat mijn kachelkraan niet meer helemaal open wil. Binnekort dus even de koelvloeistof er uit en perslucht er op zetten. Doorblazen die handel. Lukt dat niet, dan vrees ik dat ik er een nieuwe kraan in moet zetten. En dat lijkt mij geen flijne klus, omdat de kraan aan de verwarmingsradiator (hoe heet dat ding ook alweer?) vast zit en die er dus ook uit moet. Ergo: hele dashboard moet er dan uit. En daar had ik niet zoveel zijn in ...

Wel heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt het radio-klepje te vervangen. Ik ben alleen vergeten om even naar de radio zelf te kijken i.v.m. het brakke geheugen.

Mijn plan is om deze week op het werk een dingetje te draaien waarmee ik m’n koelsysteem aan kan sluiten op perslucht (dat klinkt ingewikkelder dan het is), te kijken of ik zonder boutjes te breken de uitlaat kan vervangen (heb een stukje uitlaat van Roel gekregen omdat bij mij er een stukje schade heeft) en dan het stukje uitlaat wat er onder weg komt recht te buigen en te lassen, m’n achterruitenwisser fixen en m’n deurpanelen verbouwen om er andere speakers in te kunnen zetten. Met een beetje geluk likken daar ook nog 2 leuke lampjes die ik voor de midzomernachtrit op Criezel’s dakje kan schroeven.

zorg dan iig ervoor dat de kappen niet aanlopen.  is de spanrol ook vervangen?
zit de dieselpomp goed vast op zijn houder?

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 19 juni 2007 03:05 AM
  [ # 55 ]

Mijn idee! Het zou zo zonde zijn als je hier moet verkondigen “Maar Hegru zei dat…..”.  Ik denk dat je jezelf dan flink voor de kop kunt slaan…

Maar goed, het is wel duidelijk zo dach ik.

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 19 juni 2007 03:22 AM
  [ # 56 ]

Spanrol is vervangen, dieselpomp ga ik naar kijken (maar is me niet opgevallen dat die los zit). Verder zou ik niet weten waarom ik de Hegru niet zou kunnen vertrouwen. Maar a.s. maandagmiddag heb ik weer even tijd. Ik zal vragen of Emiel dan ook tijd heeft, kunnen we er samen naar kijken.

Overigens, m’n toerenteller doet ook raar. Gister bij 130km/u (in z’n 5 natuurlijk) sprong de toerenteller soms even omhoog, dus dat hij meer toeren aangaf. Dit terwijl de motor toch echt niet meer toeren maakte (was goed te horen dat dat niet gebeurde). Vandaag zette ik Criezel op het contact en weer begon de toerenteller te dansen, terwijl de motor toch echt niets deed. Bekend BX kwaaltje wellicht ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 19 juni 2007 03:26 AM
  [ # 57 ]
Lelijke Eend schreef:

Die riem kan nergens heen, dan moet hij dwars door de kappen. En hij is net nieuw, dus knappen doet hij ook niet. Verder wordt hij door het lichte aanlopen niet smaller en wordt hij netjes op de gehele breedte gedragen door alle wieltjes en radertjes, dus ik zou niet weten wat er mis moet gaan.

Bij mijn inmiddels tot aanhanger gepromoveerde break liep de riem ergens tegen een kapje en waren er happen uit. Het vervangen van de riem + span en looprol heeft dat opgelost.

En dat lijkt mij geen flijne klus, omdat de kraan aan de verwarmingsradiator (hoe heet dat ding ook alweer?) vast zit en die er dus ook uit moet. Ergo: hele dashboard moet er dan uit. En daar had ik niet zoveel zijn in ...

Die kraan zit niet echt vast aan de radiator. Je kunt het kraanhuis er gewoon af schroeven. Wel moet alle kv dan afgetapt zijn.

m’n achterruitenwisser fixen

Kijk eens naar de 3polige stekker die onder de voetenruimte v/d bijrijder ligt (mat even opwippen aan de achterrand). Is die het niet, dan ligt er nog zo’n stekker diep achter het rechter achterlicht. Is die het ook niet (dwz niet groen uitgeslagen of weggebrand) dan moet je in de achterklep zelf (of de bedrading daar naartoe) wezen.
Je hoort op alle tussenstappen een +, - en een pulsdraad te vinden. Die pulsdraad moet signaal geven zodra je de knop indrukt, en een aantal seconden daarna. Er zit nl een intervalrelais onder het bovenste dashboardvak verstopt.

Met een beetje geluk likken daar ook nog 2 leuke lampjes die ik voor de midzomernachtrit op Criezel’s dakje kan schroeven.

Ik zou daarvoor een setje dakdragers zoeken en ze daarop zetten, dan houd je de auto heel.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 19 juni 2007 03:35 AM
  [ # 58 ]
karel schreef:

Met een beetje geluk likken daar ook nog 2 leuke lampjes die ik voor de midzomernachtrit op Criezel’s dakje kan schroeven.

Ik zou daarvoor een setje dakdragers zoeken en ze daarop zetten, dan houd je de auto heel.

Die mag je ook wel van mij lenen trouwens!

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 19 juni 2007 03:40 AM
  [ # 59 ]
karel schreef:
Lelijke Eend schreef:

Die riem kan nergens heen, dan moet hij dwars door de kappen. En hij is net nieuw, dus knappen doet hij ook niet. Verder wordt hij door het lichte aanlopen niet smaller en wordt hij netjes op de gehele breedte gedragen door alle wieltjes en radertjes, dus ik zou niet weten wat er mis moet gaan.

Bij mijn inmiddels tot aanhanger gepromoveerde break liep de riem ergens tegen een kapje en waren er happen uit. Het vervangen van de riem + span en looprol heeft dat opgelost.

Riem + spanrol is ongeveer 6000km terug vervangen. Is het mogelijk alleen de looprol te vervangen ? Want volgens Sohail lag het daar aan.

En dat lijkt mij geen flijne klus, omdat de kraan aan de verwarmingsradiator (hoe heet dat ding ook alweer?) vast zit en die er dus ook uit moet. Ergo: hele dashboard moet er dan uit. En daar had ik niet zoveel zijn in ...

Die kraan zit niet echt vast aan de radiator. Je kunt het kraanhuis er gewoon af schroeven. Wel moet alle kv dan afgetapt zijn.

Dat klinkt al beter ! maar doorblazen is simpeler. Ik zeg niet dat het werkt, maar ik wil het gewon eens proberen. Experimentje Wink

m’n achterruitenwisser fixen

Kijk eens naar de 3polige stekker die onder de voetenruimte v/d bijrijder ligt (mat even opwippen aan de achterrand). Is die het niet, dan ligt er nog zo’n stekker diep achter het rechter achterlicht. Is die het ook niet (dwz niet groen uitgeslagen of weggebrand) dan moet je in de achterklep zelf (of de bedrading daar naartoe) wezen.
Je hoort op alle tussenstappen een +, - en een pulsdraad te vinden. Die pulsdraad moet signaal geven zodra je de knop indrukt, en een aantal seconden daarna. Er zit nl een intervalrelais onder het bovenste dashboardvak verstopt.

Gister de hele ruitenwissermotor direct aan de accu gehangen. Niets ... Dus voor 99% zeker ligt het daar aan. Blijkt dat niet zo te zijn, dan ga ik jouw stappenplan volgen.

Met een beetje geluk likken daar ook nog 2 leuke lampjes die ik voor de midzomernachtrit op Criezel’s dakje kan schroeven.

Ik zou daarvoor een setje dakdragers zoeken en ze daarop zetten, dan houd je de auto heel.

Nah, zelf dakdragers bouwen Cool Kokertje met dwars daarop 2 u-profieltjes. Dan nog wat liflafjes om het geheel vast te klemmen en ik kan vanalles op Criezel schroeven.

Bedankt voor de tips ! Very Happy

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 19 juni 2007 04:28 AM
  [ # 60 ]
Lelijke Eend schreef:

Gister de hele ruitenwissermotor direct aan de accu gehangen. Niets ... Dus voor 99% zeker ligt het daar aan. Blijkt dat niet zo te zijn, dan ga ik jouw stappenplan volgen.

Heb volgens mij nog zo’n motortje liggen…

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
 
4 van de 39
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook