Wij hebben een Xantia 1.8 16V uit 1995 met een AG DGC installatie.
Nou hebben we vreselijk veel problemen met de auto, met name omdat de auto slecht op lpg loopt. Eigelijk vanaf aankoop al.
(dit heeft backfires als effect, met als gevolg een kapotte onderdruksensor, waarna de auto ook niet meer op benzine loopt) De verdamper is al eens vervangen (ivm gescheurd membraan) dus daar licht het mijnsinziens niet aan. Er is verschrikkelijk in de installatie gebeund, kabels doorgeknipt ed, maar ik hoop toch de auto weer klaar te krijgen….
Nou zag ik laatst op een sloop Xantia (1.8 G3) dat er een soort van druksysteem op de verdamper zit. Dwz een slang aan de achterkant van de verdamper, die naar een buis onder het luchtfilter loopt.
Onze xantia heeft die aansluiting wel op de verdamper zitten, maar geen slang oid.
Nou is mijn vraag:
Wie heeft een Xantia 1.8 16V met deze installatie, en zou diegene eens willen kijken hoe dat bij hem aangesloten zit? (graag met foto’s!)
Andere ideeën zijn natuurlijk ook welkom.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Als ik over 3 weken mijn Xant met nieuwe installatie ga ophalen, zal ik eens kijken hoe dat zit. dat is dan overigens een Eurogas installatie. Over AG heb ik wel eens minder goede dingen gelezen.
Dyna Z1: Tout alu.
Die slang waar jij het over hebt zorgt voor tegendruk op het membraam.
Hij zit zoals je omschrijft in je luchtinlaat. Als je nu gaat rijden ontstaat er een vacuüm in die slang waar het membraam op reageert.
Hij zou theoretish wat zuiniger moeten gaan lopen hierdoor.
Voor de onjuiste werking van je installatie is deze slang echter niet van belang.
Arie
C5 2.0 LPG van 2005 met 235.000 km
___
Ex: C5 1.8 16V LPi van 2002 - 375.000 km
Ex: Xantia 1.8-16V SX break aug.98-LPG G3-CC-Airco- 326.000 km
Ex: Xantia 1.8-8V SX break van juni 97 LPG/G3 - cc - Airco en 295.000km
Ex: Xantia 1.8-8V SX van Okt.93 op LPG km/st 405.000
Klussie schreef:Die slang waar jij het over hebt zorgt voor tegendruk op het membraam.
Hij zit zoals je omschrijft in je luchtinlaat. Als je nu gaat rijden ontstaat er een vacuüm in die slang waar het membraam op reageert.Hij zou theoretish wat zuiniger moeten gaan lopen hierdoor.
Voor de onjuiste werking van je installatie is deze slang echter niet van belang.
Dank voor deze uitleg!
Morgen ga ik proberen de xantia door de apk te krijgen (grotendeels op benzine, alleen de co meting op gas..) en dan mag hij naar een ander lpg bedrijf. In iedergeval willen we toch een nieuwe verdamper, deze is 2ehands, en bij nader inzien altijd al twijfelachtig geweest. Eerst maar een wat nieuws, dan mogen ze gaan afstellen ed..
Maar zonder apk kom je nergens, dus ben nou hard aan het werk.
(ik heb vorige week een nieuwe onderdruksensor gehaald, waardoor hij nou weer perfect op benzine rijdt )
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: Xantia G3 vraagjes
GoofBlikscha schreef:Wij hebben een Xantia 1.8 16V uit 1995 met een AG DGC installatie.
Nou hebben we vreselijk veel problemen met de auto, met name omdat de auto slecht op lpg loopt. Eigelijk vanaf aankoop al.
(dit heeft backfires als effect, met als gevolg een kapotte onderdruksensor, waarna de auto ook niet meer op benzine loopt) De verdamper is al eens vervangen (ivm gescheurd membraan) dus daar licht het mijnsinziens niet aan. Er is verschrikkelijk in de installatie gebeund, kabels doorgeknipt ed, maar ik hoop toch de auto weer klaar te krijgen….Nou zag ik laatst op een sloop Xantia (1.8 G3) dat er een soort van druksysteem op de verdamper zit. Dwz een slang aan de achterkant van de verdamper, die naar een buis onder het luchtfilter loopt.
Onze xantia heeft die aansluiting wel op de verdamper zitten, maar geen slang oid.
Nou is mijn vraag:
Wie heeft een Xantia 1.8 16V met deze installatie, en zou diegene eens willen kijken hoe dat bij hem aangesloten zit? (graag met foto’s!)Andere ideeën zijn natuurlijk ook welkom.
Ik heb een Xantia 2.0i 16V met een AG DGC G3 installatie. Gelukkig loopt ie bij mij goed. Ik kan wel eens foto’s voor je maken hoor! Wat wil je zoal zien?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik zou graag willen zien waar die onderdrukslang langsloopt, en waar deze uitkomt. (ik heb een xantia gezien die hem in de luchtaanzuigbuis had, maar ik heb ook al gezien dat de slang gewoon onder de auto uit kwam…
Oja en wij hebben een xantia die de slang helemaal mist
Het gaat dus om een slang die aan de achterkant uit de verdamper komt. (ik bedoel dan: voorkant—> kant met de stappenmotor en achterkant—> grote deksel met één aansluiting)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik heb dezelfde installatie….
Bij mij zat hij ook op de aanzuigbuis..na een nieuwe verdamper hebben ze de slang gelaten voor wat het is en is dus nu slangloos….
Moet dus niet veel uitmaken dat er geen slang op zit
Ik blijf het ook vreemd vinden dat het lpg bedrijf er heilig van overtuigd was dat het lpg systeem 100% in orde was… Hun conclusie was dat hij op benzine het zelfde deed. Op benzine liep hij inderdaad niet goed, maar dat had niets met het lpg systeem te maken….
Apk afspraak staat voor maandag morgen 8 uur, als dat lukt, mag hij daarna naar een ander lpg bedrijf waar wij een beter gevoel bij hebben….
(deze had ik even gebeld en vertelde me dat er inderdaad soms geen onderdrukslang aan hoeft….)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993