Een C5 met lekkende olie. Eerst dacht de garage dat het de drukleidingen van het veersysteem zouden zijn….gelukkig niet….het bleek nog duurder. Een keerring moest worden vervangen…dus versnellingsbak eraf…zo een paar honderd euro…en dan wordt je natuurlijk gebeld en….blijkt de koppeling versleten….meteen maar vervangen…..kosten in totaal 828 euro’s…...
Maar, of de lekkage nu weg is?
MMMMh..
MAAR WEL EEN ANDER PROBLEEM. Voordat de auto werd weggebracht deden de parkeersensoren het netjes en goed. Na de “operatie” niet meer en klinkt er bij het in zijn achteruit zetten een andere pieptoon (langer). Enig oorzakelijk verband tussen de operatie en mijn parkeersensorprobleem?
HET VERVOLG Zie 2e post en 3e post!!
groeten
Re: parkeersensor werkt niet meer na keerring operatie
deckers schreef:Een C5 met lekkende olie. Eerst dacht de garage dat het de drukleidingen van het veersysteem zouden zijn….gelukkig niet….het bleek nog duurder. Een keerring moest worden vervangen…dus versnellingsbak eraf…zo een paar honderd euro…en dan wordt je natuurlijk gebeld en….blijkt de koppeling versleten….meteen maar vervangen…..kosten in totaal 828 euro’s…...
Maar, of de lekkage nu weg is?
MMMMh..MAAR WEL EEN ANDER PROBLEEM. Voordat de auto werd weggebracht deden de parkeersensoren het netjes en goed. Na de “operatie” niet meer en klinkt er bij het in zijn achteruit zetten een andere pieptoon (langer). Enig oorzakelijk verband tussen de operatie en mijn parkeersensorprobleem?
groeten
Stekker losgemaakt tijdens de klus en niet (goed) teruggestopt.
Vandaag naar de garage geweest en de uitleescode bekeken. Volgens de garage is de inschakelaar aanwezig. Maar alle Sensoren (links binen/buiten en rechts binnen/buiten) geven een storing dat Massa ontbreekt of dat er ergens een onderbreking is.
Iemand die nu meer weet?
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
inderdaad!zoals hier boven aangehaald een draadje los of een stekker vergeten terug te pluggen,dit zou uw dealer moeten kunnen opmaken uit zijn foutcode die hij krijgt
deckers schreef:Vandaag naar de garage geweest en de uitleescode bekeken. Volgens de garage is de inschakelaar aanwezig. Maar alle Sensoren (links binen/buiten en rechts binnen/buiten) geven een storing dat Massa ontbreekt of dat er ergens een onderbreking is.
Iemand die nu meer weet?
Ja auto daar laten en de rekening nog niet betalen. Dan is het zo opgelost. Voor dik 800 euro mogen ze de auto wel fatsoenlijk weer afleveren.
En vandaag weer een afspraak met de garage gehad. Nu is het een of andere module (helaas wist de verkoper van Citroen Wilmink niet wat voor een module). Die module heeft een geheugen…dat is natuurlijk al lang kapot….maar omdat de accu aangesloten was bleef de module alles herkennen. Na de reparatie aan de koppeling zou de spanning eraf zijn gehaald en ...... de modole de kluts kwijt zijn. Als ik de module zou willen vervangen…175 euro’s. Het lijkt langzaam wel of mijn geld wordt wegeklopt uit de bekende zakken.
Weet iemand iets meer over die Module (die dus met de parkeer sensoren te maken hebben) en de waarheid van dit verhaal?
Ik weet alleen dat ik (toen ik er zelf stond) heb gelezen op de uitleescomputer dat er een storing in de massaleiding was…..mmmh….lijkt me geen module ? toch?
Kan ik anders zelf ergens kijken of er iets los zit (dus waar moet ik dan kijken?)
BELACHELIJK!! Allemaal geneuzel. De sensoren werkte prima voordat de auto naar de garage ging. Je laat iets totaal anders repareren wat je 800 euro kost en opeens doen je sensoren het niet. Vervolgens gaat de veroorzaker van alle kwaad beweren dat het met ‘een moduul’ heeft te maken heeft waarvan hij niet weet welke en dat het 175 euro kost… Volg jij het nog?
Zoals ik al eerder zei: auto daar wegzetten en eisen dat ze het oplossen en de factuur van 800 euro nog ff niet betalen en dat verhaal van die 175 euro moeten ze maar HEEL snel vergeten.
Dit is echt weer zo’n dealer die het voor alle andere dealer verpest met dit soort onzin.
Gewoon repareren en niet op de rug v.d klant fouten corrigeren.
zo dit is eruit…
Totaal aantal Berichten: 532
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
Mee eens.
Sensoren deden het voor je de reparatie liet uitvoeren, dus na de reparatie moeten ze het net zo hard nog doen.
Voet bij stuk houden!
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011
zoals ik het lees geeft de computer een storing als “kortsluiting met massa” das een veel voorkomende storing die eigenlijk nog niks zegt (zelfde als emmissie storing; kan ook 1000 en 1 dingen zijn)
ik neem aan dat ze de statussen gegevens hebben bekeken? dus afzondelijk per sensor controleren wat deze meet.
moch hierbij toch elke sensor gewoon werken en netjes de afstanden meer. dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan een van de connectors van de pdc sensoren; dus ff schoonmaken insprayen met electro contactspray. wie weet het help!
btw misschien een second option bij een andere dealer?
axl
Totaal aantal Berichten: 532
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
Oh ja, bij mij zijn bij 2 sensoren al de draadjes tussen de module (bij het reservewiel tegen de achterzijde, in de break) en de sensors zelf gebypassed met een extra draadje dat eraan gesoldeerd is…
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011
Hallo,
helaas heb ik de eerste rekening al betaald, dus daarmee het bedrijf onder druk zetten helpt niet.
Kan iemand mij vertellen wat die “module"voor iets is? Want het lijkt me raar dat als de spanning er af is gehaald (lees accu los koppelen) hij het daarna ineens niet meer zou doen. Volgens Garage Wilmink is het allemaal louter toeval…..
Ten aanzien van de uitlezing, ik stond er maar even bij, maar ik begreep dat er met alle 4 de sensoren geen contact was, en daar stond iets bij van een aarddraad (of zoiets…).
Grtn,
Jan
Beetje raar allemaal.. ..De module die ze bedoelen is de “computer” voor de parkeerhulp, deze zit gemonteerd in de bak van het reservewiel. Deze computer staat in verbinding met de 4 sensoren en het speakertje die de tonen weergeeft. Kortom, alle electronica die de parkeerhulp regelt zit in dit kastje.
Het verhaal van accu loshalen en dan weer aansluiten en dat dan pas de storing naar boven komt is niet logisch. Dan moet het probleem inderdaad al aanwezig geweest zijn of zeer toevallig nu pas zijn opgetreden.
Je weet 100% zeker dat je voor de tijd van de reparatie van de koppeling geen problemen hebt ondervonden en er is verder niets aand e auto gedaan behalve dit?
Anders zou ik inderdaad toch even langs een andere dealer rijden en kijken wat ze daar zeggen. Heb zelf nog niet meegemaakt dat deze parkeehulpcomputer defect gaat, maar niets is onmogelijk.
Hi,
ik vind het inderdaad ook vreemd.
Ik weet 200% zeker dat de sensor het nog deed voordat de reparatie begon. Het kwam eigenlijk vanwege lekkende olie. Daardoor moest er een keerring vervangen worden….en zoals je al weet een dealer ziet dan meteen een ander probleem, dus de koppeling erbij vervangen.
Bij het ophalen een dubbele piep. De gebruikelijke korte piep en daarna een lange piep.
Misschien losse contacten in de module? Kan iemand me uitleggen hoe deze eenvoudig los te koppelen is? Een andere dealer is natuurlijk ook een idee.
Ik snap je echt niet meer hoor… Eisen dat zij dit oplossen, anders bel eens een keer naar Citroen Nederland. Hoe zit je met je rechtsbijstandverzekering? Flink onder druk zetten en brief sturen met je klacht erin en daarin ook aangeven dat je bereid bent de zaak uit handen te geven wanneer het niet naar alle redelijkheid wordt opgelost.
Dit laat je toch niet door je strot duwen? Ik in ieder geval niet…
Dus HOP die auto naar de garage brengen.
parkeerhulp werkt niet goed!!!
haal je zekering eruit en wacht 1 minuut,doe hem er weer in en je zal zien dat het weer werkt
ik rij c5 sinds kort
parkeerhulp
zekering er 1 minuut uit halen !!!!!
ik rij c5 sinds kort