Remco H. schreef:GS(a) hadden ook geen meescharnierende achterruit
De GS niet , maar de GSA was wel een echte hatchback.
Ik weet niet of het zo ontzettend belangrijk is. Mensen gaan volgens mij steeds sneller voor een break
Deste langer ik naar de foto kijk deste mooier wordt ie!
Het is toch gewoon een mooie dikke wagen met dubblele uitlaat en naar mijn smaak erg mooi velgen met dikke wielen !
Ik zie mezelf daar wel in rond rijden hahahaha….
Marinus.
Nu Citroen C6 2.7 exclusieve en C2, gereden Saxo 1.4 en AX 11TGE
tja zóóó ^ wordt’ie dus niet haal die plaat ‘s weg, da’s een hele ouwe sjop !
Ik houd nog wel een flinke slag om de arm vwb de vijfde deur, de foto’s zijn niet duidelijk genoeg, van een C5 kan je ook moeilijk op zien dat er een 5e deur in zit omdat er geen metalen rand om het raam zit.
Van de concurrentie heeft de Vectra, Mondeo, Mazda en Laguna een 5e deur, de 159sw en A4avant zijn zulke kleine “lifestyle” breaks dat ze nauwelijk als station mogen tellen. Dus ik denk wel dat er een markt is voor een grote hatchbak.
Zeker als ze de dure modellen voorzien van een (optionele) Xm-tussenruit.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
citroën, als dat de nieuwe C5 wordt, schaam je!!!!
Had dan gewoon een verkleinde C6 gemaakt

Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
k houd nog wel een flinke slag om de arm vwb de vijfde deur, de foto’s zijn niet duidelijk genoeg, van een C5 kan je ook moeilijk op zien dat er een 5e deur in zit omdat er geen metalen rand om het raam zit.
In de nieuwe Autoplus staat een fotootje van een geopende achterklep, helaas geen 5-deurs.
Op http://www.autoplus.fr is de tekst te klein afgedrukt om het één en ander te kunnen lezen. Wellicht dat er vandaag iets op de Autoweek site komt te staan.
Jeroen
het gemis van een 5e deur is voor mij toch wel cruciaal, moet ik dan voor het eerst aan de break
nou goed, eerst eens kijken of de mtb erin past
in de familie
eviltwin schreef:het gemis van een 5e deur is voor mij toch wel cruciaal, moet ik dan voor het eerst aan de break
![]()
fietsendrager?
mpostma schreef:eviltwin schreef:het gemis van een 5e deur is voor mij toch wel cruciaal, moet ik dan voor het eerst aan de break
![]()
fietsendrager?
en dan klagen dat de lijn van je auto niet mooi is
Nee, da’s niks voor mij, ook niet praktisch als je je auto in een toeristische stad neer wilt zetten. De bak van een C5 is groot genoeg om, zonder de bank op te klappen, fietsen in te verbergen. Dat voelt een stukje veiliger, geparkeerd en bij +200km/h
in de familie
toniclight schreef:k houd nog wel een flinke slag om de arm vwb de vijfde deur, de foto’s zijn niet duidelijk genoeg, van een C5 kan je ook moeilijk op zien dat er een 5e deur in zit omdat er geen metalen rand om het raam zit.
In de nieuwe Autoplus staat een fotootje van een geopende achterklep, helaas geen 5-deurs.
Op http://www.autoplus.fr is de tekst te klein afgedrukt om het één en ander te kunnen lezen. Wellicht dat er vandaag iets op de Autoweek site komt te staan.Jeroen
en
je moet het zo zien hij krijg de spoiler a la c6
toniclight schreef:k houd nog wel een flinke slag om de arm vwb de vijfde deur, de foto’s zijn niet duidelijk genoeg, van een C5 kan je ook moeilijk op zien dat er een 5e deur in zit omdat er geen metalen rand om het raam zit.
Op http://www.autoplus.fr is de tekst te klein afgedrukt om het één en ander te kunnen lezen. Wellicht dat er vandaag iets op de Autoweek site komt te staan.Jeroen
Ik heb Auto Plus hier vlak voor mij op de tafel liggen (ik koop hem elke dinsdag).
Ze schrijven dat de nieuwe C5
- een sportievere look heeft, geïnspireerd door de Duitsers…
- de klassieke ophanging (veren en dempers) van de Peugeot 407 overneemt, en dat de hydractieve ophanging op de optielijst zal staan, alvorens “op een dag geofferd te worden op het altaar van de rentabiliteit”
- een stuurwiel met vaste naaf heeft, waarvan de ergonomie ten opzichte van de C4 gewijzigd werd
- een klassiek kofferdeksel heeft ipv een vijfde deur
- achterlichten met LED’s heeft, geheel volgens de huidige trend
- standaard of als optie zal kunnen beschikken over AFIL, parkeersensoren voor/achter, meedraaiende bixenon-koplampen
- zal uitgerust worden met motoren van 143 tot 215 pk voor de benzineversies, en van 138 tot 215 pk voor de dieselversies
- duurder wordt dan de huidige C5 : voor Frankrijk schatten ze een prijs vanaf ongeveer 25000 euro (tegenover 21450 euro voor de huidige).
Ik heb de foto’s gescand :
Nu afwachten wat L’Auto-Journal donderdag vertelt…
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
als dit allemaal waar is maken ze wel een grote misser in mijn ogen 3500 euro duurder en dan nog zonder bollen
hier in ned wordt het verschil nog groter
Wat eeb drama. Strategie PSA is duidelijk. Ik wordt er droevig van.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.