Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
mijn koppen worden momenteel gereviseerd en ga hierbij de eerste fase in foto’s onderbrengen!
Maar ik vrees dat er meer kosten op komst zijn
Maar tja! Zo is het blok meteen gans gedaan in een keer
1)http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/DSC04039.jpg
2�http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/DSC04040.jpg
3)http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/DSC04041.jpg
4)http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/DSC04042.jpg
5)http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/DSC04043.jpg
6)http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/DSC04044.jpg
7)http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/DSC04045.jpg
8-http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/DSC04046.jpg
9)http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/DSC04047.jpg
10)http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/DSC04048.jpg
11)http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/DSC04049.jpg
12)http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/DSC04050.jpg
13)http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/DSC04051.jpg
14)http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/DSC04052.jpg
15)http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/DSC04053.jpg
16)http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/DSC04054.jpg
17)http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/DSC04055.jpg
18)http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/DSC04056.jpg
19)http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/DSC04057.jpg
20)http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/DSC04058.jpg
21)http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/DSC04059.jpg
22)http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/DSC04060.jpg
ziezo! dit is de eerste faze van de koprevisie! er volgt binnenkort waarschijnlijk nieuw materiaal! mijn koppen waren hoogtijdig aan revisie toe,en vermoedelijkzullen de zuigerveren ook vervangen mogen worden,ik hoop enkel dat de cilinderwanden in orde zijn en er een overmaat van veren in moet! en dan nog de lagering nakijken,en de geplande mods doorvoeren zoals hydraulische spanner,waterpompseal modificatie, enz…
Word vervolgd…
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
mooie foto’s !
alleen voor zo’n leuk klusje zou je al een sm willen kopen toch?!!
ik moet wel zeggen dat er veel kool aanslag in je koppen zit. trap je wel lekker door met die sm of tuf je niet harder dan 120 ?
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
erik wijngaarden schreef:mooie foto’s !
alleen voor zo’n leuk klusje zou je al een sm willen kopen toch?!!ik moet wel zeggen dat er veel kool aanslag in je koppen zit. trap je wel lekker door met die sm of tuf je niet harder dan 120 ?
komt door een slechte verbranding!! heel waarschijnlijk door de kleppen die niet correct meer zijn! en mss de zuigerveren,maar das nog niet zeker!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
neen 120 tuffen dat doet Blooper niet ,
zijn eerste testrit met mij op versleten XWX banden ging over de 180 op de boudewijnsnelweg
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
aaahaaa, waart U dienen zot?!?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:erik wijngaarden schreef:mooie foto’s !
alleen voor zo’n leuk klusje zou je al een sm willen kopen toch?!!ik moet wel zeggen dat er veel kool aanslag in je koppen zit. trap je wel lekker door met die sm of tuf je niet harder dan 120 ?
komt door een slechte verbranding!! heel waarschijnlijk door de kleppen die niet correct meer zijn! en mss de zuigerveren,maar das nog niet zeker!
Ik denk dat wij een wedstrijd kunnen starten: Wie heeft de hoogste garage factuur! Die C6 van je kun je gaan af bestellen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
garagestmarien schreef:aaahaaa, waart U dienen zot?!?
Waart gij dan die vrouw in die BMW,die ons ni kon volgen?
Ik denk dat wij een wedstrijd kunnen starten: Wie heeft de hoogste garage factuur! Die C6 van je kun je gaan af bestellen
waarom zou ik daar voor de C6 moeten afbestellen???? Ik kan er zelfs 2 kopen nu!
UPDATE
Oorzaak van het olieverbruik en de aanslag op de kleppen meer dan waarschijnlijk gevonden:
Op de linkse cilinderkop (4-5-6) ONTBREKEN gewoon de klepsteelpakkingen van de inlaatkleppen!
Ook is het aan de raden de klepsteelgeleiders te laten vervangen.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
citrods schreef:UPDATE
Oorzaak van het olieverbruik en de aanslag op de kleppen meer dan waarschijnlijk gevonden:
Op de linkse cilinderkop (4-5-6) ONTBREKEN gewoon de klepsteelpakkingen van de inlaatkleppen!
Ook is het aan de raden de klepsteelgeleiders te laten vervangen.
En dan nog steeds geen nieuwe klepzittingen? Dat is verkeerde zuinigheid als je het mij vraagt
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:citrods schreef:UPDATE
Oorzaak van het olieverbruik en de aanslag op de kleppen meer dan waarschijnlijk gevonden:
Op de linkse cilinderkop (4-5-6) ONTBREKEN gewoon de klepsteelpakkingen van de inlaatkleppen!
Ook is het aan de raden de klepsteelgeleiders te laten vervangen.
En dan nog steeds geen nieuwe klepzittingen? Dat is verkeerde zuinigheid als je het mij vraagt
klepzittingen zijn goed!! de speling is gemeten en kan nog degelijk bijgeregeld worden!!
we gaan wel de inlaatkleppen op mijn vraag vervangen! alsook op advies van citrods: de klepgeleiders van in en uitlaatkleppen!
als alle klepjes nieuw zijn,moet er niet te veel heringeslepen worden en dan nieuwe klepseals en geleiders!! we vonden het olieverbruik eerst raar,aangezien er aan de zuigers niets te merken valt op gebied van olieverbruik
nog wat plaatjes :
1)http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/Img_0011.jpg
2)http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/Img_0012.jpg
3)http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/Img_0013.jpg
4)http://i27.photobucket.com/albums/c195/blooper1963/Het SM-blok van blooper1963/Img_0014.jpg
word vervolgd….
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blooper1963 schreef:klepzittingen zijn goed!! de speling is gemeten en kan nog degelijk bijgeregeld worden!!
Klepzittingen kun je niet opmeten, en al helemaal niet bijregelen, maar dit terzijde. Wat ik zelf zou doen, omdat je nu ook al klepgeleiders gaat vernieuwen, is alles nieuw. Als je ooit nog eens op LPG zou willen gaan rijden, wat misschien wel noodzakelijk kan worden gezien de milieu normen, heb je toch nieuwe zittingen nodig. Overigens, is CitroDs bekend met het feit dat de kleppen van een SM standaard veel ruimer in de geleiders zitten dan bij andere wagens? Bij mijn SM zijn de klepgeleiders namelijk nog prima na 165.000 km. Ook hier is duidelijk ruimte voelbaar in de geleiders, maar dat is normaal bij een sm dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
waterman771 schreef:Blooper1963 schreef:klepzittingen zijn goed!! de speling is gemeten en kan nog degelijk bijgeregeld worden!!
Klepzittingen kun je niet opmeten, en al helemaal niet bijregelen, maar dit terzijde. Wat ik zelf zou doen, omdat je nu ook al klepgeleiders gaat vernieuwen, is alles nieuw. Als je ooit nog eens op LPG zou willen gaan rijden, wat misschien wel noodzakelijk kan worden gezien de milieu normen, heb je toch nieuwe zittingen nodig. Overigens, is CitroDs bekend met het feit dat de kleppen van een SM standaard veel ruimer in de geleiders zitten dan bij andere wagens? Bij mijn SM zijn de klepgeleiders namelijk nog prima na 165.000 km. Ook hier is duidelijk ruimte voelbaar in de geleiders, maar dat is normaal bij een sm dus.
Neen,je begrijpt me verkeerd!! de klepspeling is opgemeten en daar is het merkbaar dat er,VOOR DE KLEPPEN,nog een aanzienlijke marge bestaat om bij te regelen!!dus gaan we van de veronderstelling uit dat als ik alle keppen vervang (ook de inlaatkleppen) en dan ook maar de geleiders van alle kleppen,de zitingen nog goed zijn!! LPG KOMT NIET IN MIJN SM!!! de bijkomende belasting en de prijs van de instalatie,ken je er pas uit halen als je zou dagelijks rijden met de SM,wat niet mijn geval zal zijn,want ik heb nu al 4 rijdende wagens en kan ook niet met alle tegelijk gaan rijden!! Dus is LPG niet van toepassing op mij beide oldie’s,want ik kan nooit de kosten recupereren vb: DS is 148 € suplementaire tax voor LPG!! nu betaal ik voor een nummerplaat voor dagelijks gebruik : 28 € verkeersbelasting en 15 € verzekering!! dus op LPG: DE instalatie + de meerkost van die 148 € jaarlijks brengt mij geen enkel voordeel bij,als juist meer kosten nog!! want LPG vergt ook meer onderhoud (kleppen stellen,zoals jij zei,zittingen vervangen, etc…) + extra technische controle voor LPG!!Dus die milieumaatregel gaan wij ten stelligste gaan aan vechten,omdat hier in België DE ECHTE OLDTIMERS haast niet rijden op een jaar,ongeveer gemiddeld 3000 KM/jaar! dus wat vertegenwoordigen DEES GENOEMDE wagens nu in percentage van de CO uitstoot??? mss 5% ????? neem nouw 8%!Das een peulschil van de totaliteit!! NEEN Ze hebben weer geld nodig en gaan ze een gat zoeken in de belastingen!En waar zit dat gat? juist bij de belasting voor wagens van meer dan 25 jaar oud!SNAPPIE??
verhuis je toch met je auto’s naar NL…..
dan betaal je geen belasting na 25 jaar, LPG erin en lekker rijden met je oldtimers.
en betaal je de hypotheek van de winst op de oldtimer wegenbelasting..hehe
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
kreazyV8wuppo schreef:verhuis je toch met je auto’s naar NL…..
dan betaal je geen belasting na 25 jaar, LPG erin en lekker rijden met je oldtimers.
en betaal je de hypotheek van de winst op de oldtimer wegenbelasting..hehemvgr wupke
zal bij julie ook niet blijven duren hoor!iedereen zal mee moeten doen van het open en verenigd Europa.Enkel zal het er vannaf hangen wat de hogergeplaatsten er bij julie van zullen maken,of uitvinden om het broeikaseffct tegen te gaan!! Ook de oldtimers bannen of hoger belasten?? Als ik zie hoeveel der hier met een BX rondrijden ed. dan zal hun kas vlug gespijst zijn, als ze iets gelijkaardigs zouden gaan doen in Nederland
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Na het motor blok van BXSPORT,mee te hebben helpen demonteren, heb ik ook maar besloten ,nu alles al half gedemonteerd is, om mijn volledig blok er laten uit te halen, bij CITRODS!! ik ben namelijk bang voor de waterpomp pakking en de lagerschalen….
Dus die worden dan ook nagekeken + een pompas voor de oliepomp + distributieketting en spanner!!
Word vervolgd….
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Vandaag is mijn blok er uit gehaald en volgende week word het waarschijnlijk open gegooid! en dan kan ik stukken bestellen!
Wederom, word vervolgd…