Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
citroen23 schreef:
juist niet als de spoel defect raakt is de klep in rust. en als de klep in rust is is de extra bol voor comfort afgesloten. (dus sportieve stand).
en dat willen we dus net niet ...................
Klopt , heb niet goed daar over nagedacht. De klep blijft dan inderdaad dicht staan.
Het zou dus mooi geweest zijn als de fabrikant een extra klepje had toegepast waardoor je een comfort stand er bij gehad zou hebben. Een drie standen schakelaar met comfort, normaal en sport stand.
Als ik het goed begrijp zou je een omleiding over die electroklep moeten maken, een shunt dus met een magneetventieltje.
Han S schreef:Het zou dus mooi geweest zijn als de fabrikant een extra klepje had toegepast waardoor je een comfort stand er bij gehad zou hebben. Een drie standen schakelaar met comfort, normaal en sport stand.
Als ik het goed begrijp zou je een omleiding over die electroklep moeten maken, een shunt dus met een magneetventieltje.
fff een correctie: “wij” citroen rijders vinden comfort normaal dus:
Een 2 standen schakelaar met comfort=normaal en sport stand. back to basics
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Maar dit draadje is gestart door iemand die DS gezweef wil en daar is wel wat voor te zeggen.
Maar dit draadje is gestart door iemand die DS gezweef wil en daar is wel wat voor te zeggen.
Nee hoor, de DS (CX) lijkt me toch de betere zwever.
Maar mijn XM heeft kuren, dan hard en dan zacht, heeeeel verschillend.
Daarom die hele handel uitschakelen.
Wie weet, als het dan opgelost is, verlang ik TOCH naar een DS
Biertje ? .......... Nee, XM !
Ik weet er alles van, ik heb er elf gehad.
Ik weet er alles van, ik heb er elf gehad.
11 Gehad en weg gedaan !?
Dan ben je elf keer half doodgegaan, niet
Leef je nog gelukkig :
(grapje tussendoor)
11 DS-en of 11 XM-en, wat bedoel je nou, je doet erg zweverig…
11 DS-en of 11 XM-en, wat bedoel je nou, je doet erg zweverig…
Maakt toch niet uit, ze zweven alletwee goddelijk.
Maar we wijken een beetje af van het doel van het draadje.
ops:
Groet Rob.
Elf DS’en waaronder een paar keer een Pallas, fantastische auto’s, maar als het ‘s nachts stil is kun je ze horen roesten en met de XM hoor ik niets. Maar, een DS rijdt als een godin, da’s waar.
Het is vandaag rustig qua tips.
Maar met of zonder verdere tips ga ik er Zondag/Maandag a.s zelf aan
beginnen.(dat is mijn weekend)
Spannend
Mocht het ik het helemaal verknoeien, rijdt ik volgende week met de hardste XM van Nederland rond.
sutrebor schreef:Het is vandaag rustig qua tips.
Maar met of zonder verdere tips ga ik er Zondag/Maandag a.s zelf aan
beginnen.(dat is mijn weekend)
Spannend
Mocht het ik het helemaal verknoeien, rijdt ik volgende week met de hardste XM van Nederland rond.
Zeker spannend! Op welke manier ga je het doen? Het “gele kabel gebeuren” of de elektroklep aan pakken?
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Zeker spannend! Op welke manier ga je het doen? Het “gele kabel gebeuren” of de elektroklep aan pakken?
groet, Jan
Ik ga de electroklep verneu… oeps , onder handen nemen.
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Van welk bouwjaar is daze dame? Misschien een tip om extra massa naar de veercomp te leggen en kijken wat dat doet, ik heb het ook gedaan en heb aan merkelijk minder last van storingen. Na een grondige schoonmaak beurt van het hydrauliesysteem met spoelolie en een bollen check, heb nu nieuwe LHM + een nieuwe voorraadbol er in en ik ben een blij zwevend mens.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik denk dat hij niet minder last van storingen wil hebben, maar geen last meer…
Ik neem aan dat hij een s1 heeft, dan blijf je storingen krijgen.