Vorige week de TomTom XL opgestuurd gekregen door de dealer. Na een software update (aangeraden door Tom Tom) heeft de TT het nog even gedaan, maar gisteren weigerde hij dienst. Niets heeft geholpen, dus eerst even gegoogled en het blijkt een vaker voorkomend probleem te zijn. TT support aangeschreven, wacht nog op antwoord.
Wellicht zijn er meer mensen met dit probleem, dan kunnen we elkaar in dit topic op de hoogte houden…
Sinds 16 mei 2007 een C4 Picasso, Ligne Business, 2.0 HDIF EB6V - zwart - op 1 oktober 2010 ca 145.000km op de teller
Totaal aantal Berichten: 913
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
als het goed is zit achterop de tom een reset knopje ( een gaat je niet groter als een paperclip) als je dar een paperclip of een naald insteekt word hij gereset
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
helaas.. dat functioneert ook niet.. apparaat is volledig ‘dood’...
Zoals gezegd, het is een bekend probleem en ruilen is oplossing nr. 1…
Sinds 16 mei 2007 een C4 Picasso, Ligne Business, 2.0 HDIF EB6V - zwart - op 1 oktober 2010 ca 145.000km op de teller
hbiesheuvel schreef:helaas.. dat functioneert ook niet.. apparaat is volledig ‘dood’...
Zoals gezegd, het is een bekend probleem en ruilen is oplossing nr. 1…
Bij TomTom hebben ze toch ook een forum…..
Lijkt mij de aangewezen plek als je problemen hebt met je TomTom, dit is niet iets wat aan Citroën gerelateerd is(behalve dan dat ie met de zuignap aan je auto hangt ja )
harryhonda7 schreef:hbiesheuvel schreef:helaas.. dat functioneert ook niet.. apparaat is volledig ‘dood’...
Zoals gezegd, het is een bekend probleem en ruilen is oplossing nr. 1…Bij TomTom hebben ze toch ook een forum…..
Lijkt mij de aangewezen plek als je problemen hebt met je TomTom, dit is niet iets wat aan Citroën gerelateerd is(behalve dan dat ie met de zuignap aan je auto hangt ja )
of anders even de dealer inlichten
had ik intussen ook gevonden.
Slotje wat mij betreft…
de reden dat ik ook in dit forum een post geplaatst heb is dat deze TomToms door Citroen worden uitgeleverd. Ik ben benieuwd of ik uiteindelijk via de dealer een nieuwe krijg of direct via TomTom zelf. Mochten er andere Picasso rijders zijn met gelijksoortige problemen, dan hadden we hier (hopelijk) kunnen zien hoe e.e.a. werd opgelost.. that’s all!
Trouwens, wordt nu standaard de Tomtom One Xl uitgeleverd in plaats van de Tomtom 710??
Grand C4 2.0 HDiF LB EB6V Icare 06-07-2007.
Grand C4 2.0 HDi Icare EGS oktober 2010.
Grand C4 1.6 HDi ETG besteld januari 2015.
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Jammer genoeg wel voor diegene die hem nog moeten krijgen…
Eens met Tilanus,
De XL heeft welliswaar een groter scherm, maar geen carkit mogelijkheid en voor mij belangrijker, een vaste 12V aansluiting is niet te maken, je moet altijd een tweetal stekers steken (12v en TMC)
groeten,
JT
C4 Grand Picasso LB 1.6HDIF EB6V Or Anodise
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Het verschil in schermgrootte is zelfs nihiel. (4” tegen 4,3”) Scheelt op je diagonaal dus maar 0,3” (zeg maar 7,6 mm.)
Voor de rest dus alleen maar nadelen.
Nou, één voordeeltje dan:
de XL is wel lekker plat, is bij montage op een van de ventilatieroosters wèl een mooier gezicht!
gr, JT
C4 Grand Picasso LB 1.6HDIF EB6V Or Anodise
Brodit heeft nu wel een actieve lader beschikbaar, draden goed weg te werken:
Brodit houder/lader 215252