Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
FrankG schreef:Ik ga straks eens kijken maar ik denk het niet. Die gaat nogal zwaar als dat verlichting moet zijn
Dat dat knopje zwaar gaat wil niets zeggen. Het knopje zit dicht bij het scharnier en jij duwt het klepje bovenaan dicht. Je kan dus ongemerkt een heel groot moment uitoefenen vlakbij het scharnier. Hoe langer de klep, hoe groter het uitgeoefende moment.
(basis mechanica: moment = kracht x arm )
Het is dus niet voor het licht, dat zit boven aan’heb ik al getest”
volgens mij kun je daar de verluchting aan en af zetten “denk ik”
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Als je dat ‘knopje’ bedoeld dat midden onder de klep zit: Dat is geen schakelaar. Dat is het nokje dat zorgt dat je klep niet in ene openvalt maar met enige tegenkracht soepel open gaat.
Als er al echt een schakelaar zou zitten waarmee je de koeling echt aan en uit zou kunnen zetten, dan had dat zeker in de handleiding gestaan.
Denk je niet?
Man , als ik jou niet had, dat is dan ook weer opgelost.
Straks eens testen.
Ik moet vrijdag binnenkomen om bedrading te verleggen in de wagen.
Voor de rest, wat een lekker rustige wagen zeg
Uit de handleiding:
Het opbergvak met koeling is voorzien van een ventilatierooster
dat met de hand kan worden gesloten. Het opbergvak is rechtstreeks
aangesloten op de klimaatregeling van de auto en wordt
van frisse lucht voorzien, onafhankelijk van de instellingen voor
het interieur en onafhankelijk van de buitentemperatuur. In dit
opbergvak kunnen bijvoorbeeld twee flessen van 0,5 l en een
fles van 1,5 l worden ondergebracht.
Bij geopend deksel zijn twee flessenhouders beschikbaar.
Het opbergvak is bovendien voorzien van een automatische
verlichting.
DS4 HDi 160 Sport Chic
Grand C4 Picasso 2.0i (benzine) Exclusive EB6V
OK,
Ook ik kan dat met de hand te sluiten ventilatierooster NIET vinden.
Ben erg benieuwd naar de praktijktest van Gerrit T met de (geijkte)temperatuurmeter.
gr, JT
C4 Grand Picasso LB 1.6HDIF EB6V Or Anodise
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik krijg een beetje het idee dat het een foutje in de handleiding is.
Dat er bij de handgeschakelde versie, waar je ‘normale’ dashboardkastje ook gekoeld kan worden zo’n mogelijkheid tot sluiten zit kan ik me voorstellen. Maar bij een automaat of EB6V lijkt me dit in principe overbodig. Zou me dus ook zeer goed kunnen voorstellen dat het er bij deze versies niet op zit.
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Het genoemde rooster zit er bij mij in, al vind ik het eerder een knop. Er staat ook een koelkast symbooltje op. De link met automaat of EB6V leg ik ff niet want in mijn C4 coupe met een normale 6 bak zit ie ook.
Domme vragen bestaan niet.
Het klopt dat in de C4 Coupe zo’n knop zit. In de C4 Picasso waarschijnlijk alleen bij de handgeschakelde versie. Bij de versie met EB6V en automaat, vervalt de schakelpook op het dashboard. Hier zit bij deze versie de beruchte koelkast. Die wordt gewoon altijd van koude lucht voorzien. Het dashboard kastje wordt in deze versies niet gekoeld.
Ik heb toch sterk het vermoeden dat het een fout in de handleiding is. Ik heb een C5 gehad waarbij het dashboard kastje gekoeld wordt en die toevoer van koude lucht idd dichtgezet kan worden.
Hier de temperatuurgegevens van een lege koelkast:
‘s ochtends tussen 07:30 en 10:00 uur van Arnhem naar Goes, buitentemperatuur rond de 20 graden: varierend van 10,8 tot 11,7 graden.
,s middags van 11:30 tot 14:00 uur, buitentemperatuur rond de 25 graden: varierend tussen de 11,9 en 12,8 graden.
Beide op de snelweg, beide met de aircostand op auto.
Ik heb ook de temperatuur van de uitstroomlucht uit de ventilatieroosters gemeten. Met de airco op 14 graden ingesteld was de koudst gemeten temperatuur 3,8 graden.
Theoretisch zou deze luchtstroom de koelkast goed moeten kunnen koelen. In de praktijk blijkt dat het een prima middel is om je drankje koel te houden en de chocolade te behoeden voor smelten.
Ik moet nog zoeken naar een schakelaar of iets dergelijks.
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
Gerrit T schreef:Hier de temperatuurgegevens van een lege koelkast:
‘s ochtends tussen 07:30 en 10:00 uur van Arnhem naar Goes, buitentemperatuur rond de 20 graden: varierend van 10,8 tot 11,7 graden.
,s middags van 11:30 tot 14:00 uur, buitentemperatuur rond de 25 graden: varierend tussen de 11,9 en 12,8 graden.
Beide op de snelweg, beide met de aircostand op auto.
Ik heb ook de temperatuur van de uitstroomlucht uit de ventilatieroosters gemeten. Met de airco op 14 graden ingesteld was de koudst gemeten temperatuur 3,8 graden.Theoretisch zou deze luchtstroom de koelkast goed moeten kunnen koelen. In de praktijk blijkt dat het een prima middel is om je drankje koel te houden en de chocolade te behoeden voor smelten.
Ik moet nog zoeken naar een schakelaar of iets dergelijks.
Gerrit
Thanks Gerrit voor de gedane moeite. Vooral de 3.8 graden vind ik opmerkelijk. Wel is dan een 14 graden in de auto iets om je winterjas bij aan te trekken….maar dat terzijde….ben nog wel benieuwd op welke temp je de airco had staan bij eerste metingen?? Op welke temp zou de airco moeten staan voor echte koelkasttemp van 6 a 7 graden ?
DS3 Sport Chic 1.6 THP Gris Thorium met Rood dak en Maori Tribal - ATM Chip
Goedemorgen Marco,
Ik had bij de koelkastmeting de binnentemp op 22 graden staan. Wijzigen van die temperatuur naar 20 en 21 graden maakte geen verschil.
De meting van de luchtstroom heb ik gedaan bij een aircostand van 14 graden om de maximale koelcapaciteit te meten Dat was de uitstroom via de ventilatieroosters en NIET in de koelkast.
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
Hoi Gerrit T,
Super bedankt man, dat geeft toch een beter beeld.
Ben eigenlijk best tevreden met de cijfers, het is wel geen officiele 6graden (echte koelkast temp.) maar toch zoals je al aangeeft prima voor het koelhouden van drank.
Al met al valt het niet tegen.
gr, JT
C4 Grand Picasso LB 1.6HDIF EB6V Or Anodise
Viel mij trouwens ook op dat er aan rechterkant van die koelkast een uitsparing zit die weggedrukt kan worden (breekt dan af) waardoor je je dashboardkastje ook mee koelt, althans denk ik.
DS3 Sport Chic 1.6 THP Gris Thorium met Rood dak en Maori Tribal - ATM Chip