Wist u dat het geluid van de clignoteur na ongeveer 45 sec harder wordt?
Het lijkt mij een extra indicatie, let op je richtingaanwijzer staat aan!
Als dit zo is, praten we wel over echt nadenken bij een ontwerp.
gr, JT
C4 Grand Picasso LB 1.6HDIF EB6V Or Anodise
Totaal aantal Berichten: 871
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Re: Wist u dat? (de clignoteur na ongeveer 45 sec harder ga
JT schreef:Wist u dat het geluid van de clignoteur na ongeveer 45 sec harder wordt?
Het lijkt mij een extra indicatie, let op je richtingaanwijzer staat aan!
Als dit zo is, praten we wel over echt nadenken bij een ontwerp.
gr, JT
klopt. Is overgewaaid uit de C6. Die heeft dit ook (naast nog veel meer toeters en bellen )
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Handig….
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 427
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
klopt. Is overgewaaid uit de C6. Die heeft dit ook (naast nog veel meer toeters en bellen )
De C4 (berline en coupé) hadden dit al, dus waarschijnlijk is het van de C4 weer overgewaaid op de C6…
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Serge schreef:Handig….
Handiger zou zijn als de wagen een signaal af ging geven als de richtingaanwijzer ingeschakeld dient te worden terwijl hij nog uit staat! Dit komt veeeeeel vaker voor namelijk.
Maar goed, het is een aardige gadget.
patje74 schreef:Serge schreef:Handig….
Handiger zou zijn als de wagen een signaal af ging geven als de richtingaanwijzer ingeschakeld dient te worden terwijl hij nog uit staat! Dit komt veeeeeel vaker voor namelijk.
Dat is er ook al, dat noemen ze het Lane Departure System.
Bossie schreef:patje74 schreef:Serge schreef:Handig….
Klopt, enige nadeel is dat mijn vrouw dus voortaan geen richtingaanwijzer meer gebruikt…..
DS4 HDi 160 Sport Chic
Grand C4 Picasso 2.0i (benzine) Exclusive EB6V
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Bossie schreef:patje74 schreef:Serge schreef:Handig….
Nee, dat is een systeem dat er voor zorgt dat de bestuurders van hedendaagse wagens niet tijdens de rtit in slaap vallen. En de kans daarop is vrij groot nu je zelf nergens meer aan hoeft te denken.
JT schreef:clignoteur
als je een beetje oplet, leer je elke dag een nieuw woord!
JT schreef:Wist u dat het geluid van de clignoteur na ongeveer 45 sec harder wordt?
Voor zover ik kan nagaan is het harder worden van het geluid gerelateerd aan de afstand die je met richtingaanwijzers aan hebt afgelegd. Je kunt minuten lang stilstaan voor een verkeerslicht zonder dat het geluid harder wordt.
Totaal aantal Berichten: 871
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
RogerH schreef:JT schreef:Wist u dat het geluid van de clignoteur na ongeveer 45 sec harder wordt?
Voor zover ik kan nagaan is het harder worden van het geluid gerelateerd aan de afstand die je met richtingaanwijzers aan hebt afgelegd. Je kunt minuten lang stilstaan voor een verkeerslicht zonder dat het geluid harder wordt.
Klopt 200%.
Is een keurig stukje programmeerwerk. Vraag me soms nog wels eens af er er misschien ook easter eggs in de software zitten. Bvb als je die en die en die knop tegelijk indrukt wordt er een filmpje van de C6 afgespeeld op je navigatie display
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
dus even Googlen op C6+“oeuf de Pâques”
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
prachtig, nu ben ik benieuw:
Is het afhankeljk van de afgelegde weg of… staat de timer gewoon stil indien de auto stil staat?
Ik heb het namelijk ook al bij een hele lange uitvoegstrook.
Ben benieuwd, dit soort facts moeten toch gewoon ergens te vinden zijn? Iemand heeft het toch bedacht om de consument blij te maken, toch niet om hem dit zelf uit te laten vinden.
Ben anders toch wel heel benieuw naar de andere niet gedocumenteerde “gadgets” :
gr, JT
merkwaardige optie
In tegenstelling tot velen hier heb ik de richtingaanwijzer altijd een naargeestige optie gevonden op auto’s. Ik moet zeggen dat ik er ook minimaal gebruik van maak en dan meestal maar één tik in het kader van: “I only say this once”
Maar zonder gekheid: ik ben nogal geluidsgevoelig en heb het ding het liefste uit, dus zeker niet harder na verstreken tijd. Ooit had ik een BX TRD uit ‘85 en die had een lekker langzame clignoteur. Die kon ik nog wel hebben.
Ik heb nu een XM, weet iemand of het tiktak ook uit kan?
en geen akelige opmerkingen over de relatie tussen Citroën en geluidsgevoelig
Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png
patje74 schreef:Bossie schreef:patje74 schreef:Serge schreef:Handig….
Nee, dat is een systeem dat er voor zorgt dat de bestuurders van hedendaagse wagens niet tijdens de rtit in slaap vallen. En de kans daarop is vrij groot nu je zelf nergens meer aan hoeft te denken.
Patje, dat was ironisch bedoeld denk ik….natuurlijk dient het bovenstaand doel maar als je je richtingaanwijzer vergeet komt je er met LDWS ook achter…......
Ik ben overigens van mening dat Citroën een degelijk staaltje gebruiksgemak heeft neergelegd, als je ziet hoeveel mogelijkheden er op de auto’s zitten maar hoe snel je alles in de smiezen hebt zegtdat wel iets over het vernuft van de ontwerpers. neem bijvoorbeeld het cruisecontrol en begrenzer stukje, dat werkt toch intuitief….althans, is mijn mening….
DS3 Sport Chic 1.6 THP Gris Thorium met Rood dak en Maori Tribal - ATM Chip
neem bijvoorbeeld het cruisecontrol en begrenzer stukje, dat werkt toch intuitief…
Dit ervaar ik ook!
Heb Seat Alhambra’s (2 verschillende modellen), ford mondeo’s en C5’s gereden, maar de cruisecontrol op de C4 is echt het meest handige.
Wist u dat bij het ingedrukt houden van de +&- knoppen hij met 5km ophoog of omlaag gaat. Je kunt dus heel handig met de voet wegrijden en dan snel overnemen met de + en die alvast zetten op de te rijden snelheid en de auto brengt je hier vanzelf! (bij een automaat of EB6V)
super handig.
gr, JT