Hallo ik ken iemand die een ds heeft (niet lid van het citroenforum) en die vroeg mij laats wat moet ik nu doen??? moet ik het vervangen of maakt het niks uit…
dus…een scheur in de veerbol is dat erg of is het simpel te verhelpen hij rijd nu tijdelijk in een auto van zijn garage waar hij zijn auto altijd laat doen en….ja ...hoe zal ik het zeggen… het is iig geen hydropneumatisch geveerde auto hij rijd zelfs heel stug..zijn leenauto is een…Lada die niet in topstaat verkeert..maar over die veerbol…hoe moet het nu?? hij weet niet wat hij moet beginnen.. helaas weet hij ook niet hoe het gebeurt is ...
Re: Scheur in veerbol !!??
2cvfanaat2cv schreef:Hallo ik ken iemand die een ds heeft (niet lid van het citroenforum) en die vroeg mij laats wat moet ik nu doen??? moet ik het vervangen of maakt het niks uit…
dus…een scheur in de veerbol is dat erg of is het simpel te verhelpen hij rijd nu tijdelijk in een auto van zijn garage waar hij zijn auto altijd laat doen en….ja ...hoe zal ik het zeggen… het is iig geen hydropneumatisch geveerde auto hij rijd zelfs heel stug..zijn leenauto is een…Lada die niet in topstaat verkeert..maar over die veerbol…hoe moet het nu?? hij weet niet wat hij moet beginnen.. helaas weet hij ook niet hoe het gebeurt is ...
1 : laat m lid worden van dit Forum
2: t maakt wel degelijk wat uit en een bol vervangen kost vanaf 25 eurii bij chyparse in almere te bestellen. (gereviseerd en een niet-deelbare bol)
3: redelijk zelf te doen en vooral mbhv dit forum
4: is het nu jou auto of die van je vriend want dat is een beetje onduidelijk in je verhaal
nou ja eigenlijk is het een kennis uit duitsland daar is hij naar toe verhuisd dus ik zal hem even moetten helpen de komende tijd…
ver duitsland in? ik woon te dicht bij de grens..
je kunt zo en ding gewoon bij een citroen winkel kopen (even bellen of ze dat type hebben. Goed van druk halen die auto! Lostikken met bijtel, nieuwe terug draaien, en zweven.
.komma
Als je de bol niet met de hand kunt los draaien dan is tikken inderdaad een oplossing. Dit kun je het beste doen met de dame in de hoogste stand, dan voorzichtig met een beitel in de goede richting tikken, als er wat beweging in zit dan de Dame in de laagste stand en proberen los te draaien.
Totaal aantal Berichten: 813
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Ik gebruik een oliefiltersleutel, de ketting variant, dat werkt super. Kier hier eens. Is wel in het Frans, maar met de plaatjes vond ik het goed te begrijpen. Inderdaar op hoogte even iets los draaien, als de wagen in haar laagste stand staat bewegen de cylinders te veel mee. Nieuw afsluit rubbertje gebruiken.
Als hij deelbare bollen heeft, zijn ze iets moeilijker te krijgen. Die kun je laten reviseren (oude inleveren). Dirk Sassen uit Düsseldorf is misschien een tip (ff googlen). Nieuwe gelaste kun je zo bestellen (post order).
ik kreeg vanmidag rond 13:40 een mailtje dAT HET IS VERHOLPEN WAT EEN OPLUCHTING….
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
da’s mooi, maar wat was nou precies het probleem? zat er nou werkelijk een scheur in de bal? en hoe is het nou verholpen?
o ja ... er zat wel een vlinke barst in maar verder niets ernstigs eigenlijk
hij was niet helemaal opengescheurd maar voor de zekerheid is ie vervangen hoe het gekomen was?? dat zal altijd een raadsel blijven….
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
2cvfanaat2cv schreef:o ja ... er zat wel een vlinke barst in maar verder niets ernstigs eigenlijk
hij was niet helemaal opengescheurd maar voor de zekerheid is ie vervangen hoe het gekomen was?? dat zal altijd een raadsel blijven….
FOTO !!!!!
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Was het echt niet enkel het membraam welke gescheurd was?
In geval van zo’n inmense druk zal het zwakste onderdeel van het systeem als eerste ploffen. Ik kan mij niet voorstellen dat de druk zo hoog kan zijn, en mocht dit wel het geval zijn, dan kan ik mij niet voorstellen dat de veerbol (dus het metaal) dan het zwakste onderdeel is.
2cvfanaat2cv schreef:o ja ... er zat wel een vlinke barst in maar verder niets ernstigs eigenlijk
hij was niet helemaal opengescheurd maar voor de zekerheid is ie vervangen hoe het gekomen was?? dat zal altijd een raadsel blijven….
Een flinke barst niet ernstig??? Nou, ik vind dat behoorlijk ernstig! Maar niet helemaal opengescheurd? Eh… ik kan mij daar niets bij voorstellen.
Regel idd eens een foto!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
patje74 schreef:Was het echt niet enkel het membraam welke gescheurd was?
In geval van zo’n inmense druk zal het zwakste onderdeel van het systeem als eerste ploffen. Ik kan mij niet voorstellen dat de druk zo hoog kan zijn, en mocht dit wel het geval zijn, dan kan ik mij niet voorstellen dat de veerbol (dus het metaal) dan het zwakste onderdeel is.
Alhoewel , cypharse heeft op Citromobiel toch altijd zo’n ontplofte veerbol bij
Walter
Meten is weten , gissen is missen
hmm geen idee wat het was en helaas heb ik geen foto want ik was er niet bij ... ik weet niet of hij er een foto van heeft…
:
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
2cvfanaat2cv schreef:hmm geen idee wat het was en helaas heb ik geen foto want ik was er niet bij ... ik weet niet of hij er een foto van heeft…
Allée vooruit!! laat nou die vriend van je een foto maken van die bol en naar jouw opsturen!!
Kan je hem lekker hier posten
Blooper1963 schreef:2cvfanaat2cv schreef:hmm geen idee wat het was en helaas heb ik geen foto want ik was er niet bij ... ik weet niet of hij er een foto van heeft…
Allée vooruit!! laat nou die vriend van je een foto maken van die bol en naar jouw opsturen!!
Kan je hem lekker hier posten
Precies; zeigen Sie uns was los war !!