kachel lek?
dominee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 09-11-2004

Gepost: 12 december 2004 01:41 AM

als mn xantia diesel 95 warm word/is dan ruik t naar koelvloeistof in de auto
zou dit de kachel kunnen zijn
en zoja wie weet hoveel werk dit is?
en wat dat kost Surprisedops:  Surprisedops:  Confused:

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 12 december 2004 01:49 AM
  [ # 1 ]

http://www.renespaan.nl/onderhoud.htm
393 euro bij inlevering van een print van zn website
Is een hele dag werk want je dashboard moet er helemaal uit!.

 

Profiel  
 
dominee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 09-11-2004

Gepost: 12 december 2004 01:55 AM
  [ # 2 ]

pffffffffff

nou das een heleboel geld
kan ik ook zelf?
ja? moet kunnen

kijk er niet naar uit Crying or Very sad  Crying or Very sad

bedankt voor je reactie
en is ook een end weg zit bij leeuwarden

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 12 december 2004 02:00 AM
  [ # 3 ]

Het is ook maar ter indicatie!
Je hele dashboard moet er letterlijk uit
Het is te doen door je zelf maar het is echt een vreselijke klus

 

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 12 december 2004 02:08 AM
  [ # 4 ]

Re: kachel lek?

dominee schreef:

als mn xantia diesel 95 warm word/is dan ruik t naar koelvloeistof in de auto
zou dit de kachel kunnen zijn
en zoja wie weet hoveel werk dit is?
en wat dat kost Surprisedops:  Surprisedops:  Confused:

Wordt het nat in de auto? Beslagen ruiten? Voetenruimte bijrijder zou nat moeten zijn van de koelvloeistof. Zakt het peil van de koelvloeistof? Zo ja, gebeurt dit alleen als de kachel aanstaat?
Eerst zeker weten of het de kachel is, want zoals gezegd, het demonteren is een hele hoop werk.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 december 2004 07:09 AM
  [ # 5 ]

Zo he, ik dacht dat het alleen bij de ZX een boel werk was, maar blijkbaar ontkomt de Xantia er ook niet aan om het hele dashbord eruit te trekken bij een lekke kachelradiateur. De radiateur kost zelf iets van € 60 a € 70, plus nog wat kosten voor de koelvloeistof en O-ringtjes.

Om je een idee te geven, zie topic:

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=1460&postdays=0&postorder=asc&start=45&sid=e9750aea3816e9328a421afe844712eb

Het Haynes boek zegt dat dit klusje het beste door de dealer gedaan kan worden omdat het eruit halen van het dashbord veel werk is. Maar gek genoeg geven ze wel aan hoe je het dashbord eruit kan halen. Zo te zien is het niet veel anders dan bij een ZX, je heb alleen wat meer knopjes en draden.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 12 december 2004 12:16 PM
  [ # 6 ]

Die van mij stonk als ie warm was ook naar koelvloeistof.
Lijkt er alleen op dat het wat anders was dan de kachel: mijn koelvloeistoftemperatuur schommelde nogal door een kapotte thermostaat. Hierdoor kookte ie af en toe wat koelvloeistof over (koelvloeistofverlies!) wat binnen goed te ruiken was.
Maar als je nattigheid op de vloer hebt, maak je borst dan maar nat!

Profiel  
 
dominee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 09-11-2004

Gepost: 12 december 2004 05:28 PM
  [ # 7 ]

heb nog niks kunnen waarnemen op vloer ofzo
ook temp is goed schommelt niet
en vocht in de auto?
zal straks nog effe kijken Confused

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 05 januari 2005 04:50 AM
  [ # 8 ]

kachel

de oorzaak van lekke kachels is electrolitische corrosie in het koelsysteem wat tot uiting komt bij de kachel radiateur.
oorzaak gebruik van een niet goede antivries.en een onvoldoende verbinding van de massa tussen motorblok en carroserie.
indien deze twee mogelijke oorzaken niet verholpen worden is de kans groot dat binnen twee maanden het weer gebeurd.
Gebruik bij vervanging de antivries met vw specificaties, en maak een extra massakabel van de dynamo naar de carroserie.
dit kan natuurlijk ook om de lekke kachel te voorkomen.
als de oorzaak de koppakking is houdt het natuurlijk op.
doe er je voordeel mee,dennis

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
ghulst
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 13-01-2004

Gepost: 05 januari 2005 09:27 AM
  [ # 9 ]
dominee schreef:

heb nog niks kunnen waarnemen op vloer ofzo
ook temp is goed schommelt niet
en vocht in de auto?
zal straks nog effe kijken Confused

Ik kan niet zien waar je ergens woont, maar er zijn radiateurenspecialisten door heel Nederland die dit soort dingen heel snel voor je na kunnen kijken. Ff langsrijden en het systeem op druk laten zetten, dan weet je heel snel of het lekt en waar. Het kunnen namelijk verschillende dingen zijn. En als je kachel dan vervangen moet worden, dan kun je er daar meteen een meenemen. Of het laten doen.

Groeten,

Arne

Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 januari 2005 03:30 AM
  [ # 10 ]
ghulst schreef:
dominee schreef:

heb nog niks kunnen waarnemen op vloer ofzo
ook temp is goed schommelt niet
en vocht in de auto?
zal straks nog effe kijken Confused

Ik kan niet zien waar je ergens woont, maar er zijn radiateurenspecialisten door heel Nederland die dit soort dingen heel snel voor je na kunnen kijken. Ff langsrijden en het systeem op druk laten zetten, dan weet je heel snel of het lekt en waar. Het kunnen namelijk verschillende dingen zijn. En als je kachel dan vervangen moet worden, dan kun je er daar meteen een meenemen. Of het laten doen.

Groeten,

Arne

Kijk uit met het op voorhand kopen van een kachel radiateur, er zijn linkse en rechtse modellen en het is niet altijd duidelijk welke je nodig heb. Dit zie je meestal als de boel al uitelkaar is, zoals ik heb gemerkt bij de radiateur wissels met de ZXen. Overigens heeft een ZX dezelfde kachelradiateur als de Xantia meen ik gezien te hebben op een doos van zo een ding.

Profiel  
 
ghulst
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 13-01-2004

Gepost: 06 januari 2005 10:03 AM
  [ # 11 ]
ZX1.4i schreef:

Kijk uit met het op voorhand kopen van een kachel radiateur, er zijn linkse en rechtse modellen en het is niet altijd duidelijk welke je nodig heb. Dit zie je meestal als de boel al uitelkaar is, zoals ik heb gemerkt bij de radiateur wissels met de ZXen. Overigens heeft een ZX dezelfde kachelradiateur als de Xantia meen ik gezien te hebben op een doos van zo een ding.

De radiateurenspecialist (een goede) kan direct zien welke je nodig hebt. Daar zijn uitgebreide tabellen voor. De Xantia en de ZX zouden dezelfde kunnen hebben, maar ik heb hier even niet de software bij de hand om dat te controleren. Gewoon even vragen voor jouw auto, bouwjaar, motorinhoud etc.

Arne

Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 06 januari 2005 11:19 AM
  [ # 12 ]

Heb je al ‘Stop Leak’ geprobeerd ?

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 januari 2005 08:21 PM
  [ # 13 ]
ghulst schreef:
ZX1.4i schreef:

Kijk uit met het op voorhand kopen van een kachel radiateur, er zijn linkse en rechtse modellen en het is niet altijd duidelijk welke je nodig heb. Dit zie je meestal als de boel al uitelkaar is, zoals ik heb gemerkt bij de radiateur wissels met de ZXen. Overigens heeft een ZX dezelfde kachelradiateur als de Xantia meen ik gezien te hebben op een doos van zo een ding.

De radiateurenspecialist (een goede) kan direct zien welke je nodig hebt. Daar zijn uitgebreide tabellen voor. De Xantia en de ZX zouden dezelfde kunnen hebben, maar ik heb hier even niet de software bij de hand om dat te controleren. Gewoon even vragen voor jouw auto, bouwjaar, motorinhoud etc.

Ja in princiepe wel, maar er kan best een ander model (links/rechts) inzitten, Gompy heeft daar ooit een mooi verhaaltje over geschreven.

Hij schreef: “Reden hiervoor is dat Citroen van mening is dat men dan bij een eventuele staking ( hoe Frans…) gewoon door kan produceren met de andere modellen… “

Dit is een model, het andere model is exact hetzelfde, maar heeft de aan/afvoerbuisje aan de andere kant zitten.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook