1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Vervangen HD leiding DS IE versies
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 19 juni 2007 10:39 PM

Hallo allemaal

Titel zegt het helemaal…..
Gezocht bruikbare tips voor het vervangen in ongunstige omstandigheden van de HD leiding bij een IE versie.
De dame in de hoogste stand zetten is een utopie, de linkerkant staat opgekrikt op een bokje, rechts moet ik morgen doen…...
Ik was van plan om de alu onderplaat er onder vandaan te halen, om zo van onderen bij de klemmtjes te komen waarmee de leiding vast zit aan de bak. Één plek daarvoor heb ik al ontdekt, maar die tweede bevestigingsplek heb ik nog niet gespot.
Maar, moet het rechtervoorspatbord er ook nog af?

Dat de boel spanningsvrij er in moet is mij ook duidelijk inmiddels.
Wat is dan de juiste aanpak?
Leiding in HD pomp, andere eind in de HD regelaar, vastdraaien, en daarna de zadeltjes?

Vraag nog maar niet of ik de leiding al heb…. antwoord is op dit moment nee…...

Alvast bedankt voor het meedenken!

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 20 juni 2007 12:22 AM
  [ # 1 ]

Kantelbrug?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 juni 2007 12:21 PM
  [ # 2 ]

Aha, loopt die leiding ONDER je bak door?
DIe aluplaat is er zo af.

Net zo lang voorzichtig buigen aan de leiding tot ie in de HD regelaar en pomp kan EN de zadeltjes zonder moeite vastgezet kunnen worden en de leiding dan niet extra onderspanning zetten.

Maak ff foto’s.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 20 juni 2007 01:30 PM
  [ # 3 ]

Als je te veel moet buigen is het beter om de boel effe te verhitten. Bij mij vloog ie er de eerste keer weer uit na buigen, of beter gezegd scheurde in, maar degene die ik eerst onder gasvlam heb gehad zit er nog steeds in. Overigens begon ik toen met een rechte buis dus daar moesten alle bochten nog in dus dan gaat het wat eerder mis.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 juni 2007 01:45 PM
  [ # 4 ]

Juist!  het mooiste is een NOS originele voorgebogen leiding…Soms te koop op citromobile of ebay..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 20 juni 2007 02:00 PM
  [ # 5 ]

Heren, bedankt!

Inderdaad, de leiding loopt onder de bak door. Omdat ik bij het zichtbare zadeltje net niet kan komen, is het mijn idee om de voorkant van de dame omhoog te zetten (dat is nu alleen aan de linkerzijde, maar daar zijn nu beide wieltjes van de grond, niet al te stevig naar mijn idee) de alu plaat er onder uit te schroeven en zo de boel beter bereikbaar te hebben.
Het is wel duidelijk, dat de hele boel zonder spanning in de pomp en regelaar moet gaan, en zonder spanning in de zadeltjes moet kunnen. Dat is dus een geduld werkje merk ik al wel. Niet altijd mijn sterkste punt, maar ik denk dat het met de verhittingstip wel moet lukken.
En inderdaad, ik wacht met smart op de beloofde leiding(en).......
Ik houd jullie op de hoogte!

En, wat betreft de kantelbrug, da’s een goede maar daar heb ik de ruimte niet voor helaas….........

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 juni 2007 02:20 PM
  [ # 6 ]
bogaard77 schreef:

Juist!  het mooiste is een NOS originele voorgebogen leiding…Soms te koop op citromobile of ebay..

Neem gewoon een slang, voor 65 euro te koop bij van der laan. Gaat NOOIT meer stuk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 20 juni 2007 02:31 PM
  [ # 7 ]

En dat is een slang, die met slangklemmen wel 175 bar druk kan weerstaan?
Of is de constructie iets inder simpel als ik hierboven omschrijf?

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 juni 2007 03:23 PM
  [ # 8 ]

Het is een speciale drukleiding voor hydraulische toepassingen. Had ik je al geschreven. Wij gebruiken em op de sm ( in de korte versie)

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 20 juni 2007 04:10 PM
  [ # 9 ]

Dus, beter dan het origineel?
Het overwegen zeker waard. Probleem is dat ik al een leiding of 2 in bestelling heb staan, dat zal ik eerst even afwachten.
Die slang, heeft die een kop en staart die in de pomp en regelaar passen? Of moet ik zelf aan het prutsen voor zo’n aansluiting?

Nogmaals, als het met de ouderwetse leidingne niet lukt is dit zeker het overwegen waard. Van der Laan in Abbenes als ik me niet vergis?

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 juni 2007 04:22 PM
  [ # 10 ]

Je krijgt er twee verloop nippels bij die je in je pomp en HD regelaar draait. Je hoeft zelf nix te klussen. Idd in abbenes.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 20 juni 2007 04:54 PM
  [ # 11 ]

Bedankt Joris,

Ik heb de website gezien, mocht ik volgende week nog geen ijzerwerk binnen hebben, dan maar een berichtje naar Van der Laan, dan zal het wel goedkomen denk ik.
Die slang zal zeker ook nog wel ergens aan vastgezet moeten worden ik, maar dat zal omdat ie flexibel is een stuk envoudiger gaan lijkt me.

Bedankt voor de informaite, ik kan er voorlopig weer mee vooruit.

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 20 juni 2007 07:06 PM
  [ # 12 ]
gerardeux schreef:

Als je te veel moet buigen is het beter om de boel effe te verhitten. Bij mij vloog ie er de eerste keer weer uit na buigen, of beter gezegd scheurde in, maar degene die ik eerst onder gasvlam heb gehad zit er nog steeds in. Overigens begon ik toen met een rechte buis dus daar moesten alle bochten nog in dus dan gaat het wat eerder mis.

Verhitten van een hogedrukleiding is volgens mij niet correct te noemen! het woord zegt ‘t zelf! HOGEDRUKLEIDING. door het verwarmen van zo een stalen leiding,en die dan weer laten afkoelen,onthard je het materiaal en zou het mogelijks niet meer voldoen aan de voorziene drukken die voor de leiding voorgeschreven werden Wink

Profiel  
 
gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 20 juni 2007 07:48 PM
  [ # 13 ]

Bij staal wil zachter zeggen minder bros en aangezien scheuren door trillingen de boosdoener zijn zou dat weleens beter kunnen zijn. Maar dit hele verhaal gaat sowieso niet op daar het over een koper nikkel leiding van goede kwaliteit ging met zelfgemaakte flensjes. Het zit er nu alweer zo’n 50.000 km probleemloos in dus ik verwacht daar geen problemen meer van.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 20 juni 2007 08:00 PM
  [ # 14 ]
gerardeux schreef:

Bij staal wil zachter zeggen minder bros en aangezien scheuren door trillingen de boosdoener zijn zou dat weleens beter kunnen zijn. Maar dit hele verhaal gaat sowieso niet op daar het over een koper nikkel leiding van goede kwaliteit ging met zelfgemaakte flensjes. Het zit er nu alweer zo’n 50.000 km probleemloos in dus ik verwacht daar geen problemen meer van.

sorry,dacht dat je het over een stalen leiding had!! waar haal jij uw CU/NI leidingen,want er schijnt een groot kwaliteits verschil te bestaan??

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 juni 2007 08:26 PM
  [ # 15 ]

Bij chyparse, toch?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook