hallo
ik heb nl een probleempje als ik achteruit rijd en ik druk op de rem dan maakt mijn auto een raar beweging als of iets los zit
1.4 bj september 1995
definieer “rare beweging “
moet dat niet op een brug,kan toch moelijk bij
mvg
als ik rem hoor ik een raar geluidje
een raar geluid is dat tok of kraaak
heb je de auto al langer en is het iets wat hij eerder niet had?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
jij omschrijft het heel goed,het is een tok geluid,die auto heb ik 5mnden
mvg
kijk dan maar naar de achterste rubbers
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Dat lijkt mij ook. Voor de vervanging kun je kijken op ZX16V.net. Ook staat er ergens een how to voor het vervangen van de achteras. Die handleiding kun je ook volgen tot de achterste rubbers en dan de montage weer terug.
Jos van der Voort
Die vervanging van de achteras heb ik de how-to hier zelf op gezet. Die staat dus op het forum. Voor de silentblocs verwijs ik naar jouw site want daar staan foto’s bij.
Die twee samen moet hij best een eind komen…
Jos van der Voort
hallo allemaal
om die toch te kunnen vervangen moet je goed bij kunnen?of zie ik dat verkeerd,en waar zitten die rubbers?ik ben op gewezen site maar daar heb ik niks uit kunnen halen
mensen pr nacht
Tussen de achteras en het chassis, aan elke kant 2 stuks. De zgn voorste en achterste silentblocs.
Jos van der Voort
Het kunnen 2 dingen zijn
1. achteras
2. voorremklauwen
Als het je achteras is zal deze behoorlijk rammelen als je over een klinkerweg rijd.
Om zekerheid te hebben of het punt 1 of 2 is, rij je eerst een stukje vooruit en rem je goed. Daarna rem je achteruit en rem je weer goed waarna je de kloenk zult horen. Vervolgens rij je weer een stukje verder achteruit en rem je nog eens. Als je nu geen kloenk hoort dan zit het probleem waarschijnlijk bij je voorremklauwen.
Als de bussen versleten zijn, kan er speling op je voorremklauwen ontstaan waardoor deze iets kunnen verplaatsen. Dit merk je meestal alleen als je een keer achteruit remt.
bedankt nuttige info
het tok geluid die ik hoor is niet constant bij het achteruit remmen.
als ik over een buld rijdt[drempel] is die tok geluid nog harder,maar alleen aan de rechterkant,linkerkant hoor ik geen geluid
mvg
dus dan is et alleen aan die kant en de oplossing zoals uitgelegd?
oke,ik ga maar eens een garage opzoeken,bedankt