2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Citroen uit Frankrijk meenemen
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 20 juni 2007 01:33 PM
  [ # 16 ]

Ik heb mij laten vertellen dat je ook met dealerplaten een auto verzekerd naar NL kunt rijden.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 20 juni 2007 01:46 PM
  [ # 17 ]

Steek eventueel je licht eens op bij de ANWB. Ik heb daar laatst weer een handboek weggehaald en daar stond het nodige in over importeren van auto’s. ik stel me zo voor dat ze ook op jouw vragen wel de juiste antwoorden hebben.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 20 juni 2007 02:01 PM
  [ # 18 ]

het is echt simpel jongens:


je kunt intenrationale tijdelijke platne regelen in het land van anakoop. Bel 5 minuten met de rdw. Die mensne weten het echt goed. Dan rij je langs de RDW als je er tijd voor hebt en plan je later (binnen 2 maanden ofzo) ene aparte apk, bij je eigen vertrouwde apk man.


en dan van die lekker blauwe platen halen Very Happy

.komma

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 20 juni 2007 11:11 PM
  [ # 19 ]
garagestmarien schreef:

ik heb hier in frankrijk mijn verzekeringen lopen bij een maatschappij waar een nederlandse dame werkt. kan je het nummer geven. ze is zeeeeeer behulpzaam. ik had het geval de omgekeerde kant op. een nederlandse auto zou naar frankrijk moeten en die kon ze voor een dag verzekeren.
pb even als je interesse hebt met haar contact op te nemen.

Dat is Interessant,ik zal je even een pb sturen.

Wij gaan dit jaar naar Marcillac la croisille een kilometer of 50 ten westen van   Tulle,volgens mij is dit niet eens zo gek ver bij jullie vandaan
Confused:
Alvast bedankt,
Klaas

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 20 juni 2007 11:12 PM
  [ # 20 ]
Serge schreef:

Ik heb mij laten vertellen dat je ook met dealerplaten een auto verzekerd naar NL kunt rijden.

Je bedoelt de groene handelaarsplaten ??

Die kun je alleen in Nederland zelf gebruiken.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 20 juni 2007 11:18 PM
  [ # 21 ]
Dirkman schreef:

het is echt simpel jongens:


je kunt intenrationale tijdelijke platne regelen in het land van anakoop. Bel 5 minuten met de rdw. Die mensne weten het echt goed. Dan rij je langs de RDW als je er tijd voor hebt en plan je later (binnen 2 maanden ofzo) ene aparte apk, bij je eigen vertrouwde apk man.


en dan van die lekker blauwe platen halen Very Happy

lijk me niet helemaal waar

Het exportkenteken is in het leven geroepen om een auto over de weg uit te kunnen voeren. Het is dus in principe ook in het buitenland geldig. De wetgeving van het land waar die auto doorheen rijdt, gaat echter boven de regels die aan het Nederlandse exportkenteken verbonden zijn. Uit uw verhaal kan geconcludeerd worden dat Duitsland het Nederlandse exportkenteken niet erkent en eigen wetgeving op dit gebied heeft. In zo’n situatie zit er niets anders op dan een volgend keer maar tevens een Duits exportkenteken aan te schaffen.

daarbij bij de rdw weten ze niet zoveel en echt behulpzaam zijn ze ook al nie Wink

Profiel  
 
christiaanjanssen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 04-04-2007

Gepost: 20 juni 2007 11:27 PM
  [ # 22 ]

Re: Citroen uit Frankrijk meenemen

Hoe zit het met de bpm,moet ik die nog betalen als de auto ouder is dan 25 jaar?
Is het eenmaal in Nederland gewoon een afspraak maken bij de RDW en de auto laten keuren of zie ik wat over het hoofd…........?

Ik heb vorig jaar 2x een klassieker uit Engeland ingevoerd. De grootste moeite moet je doen om in Nederland een verzekering te krijgen op een buitenlands kenteken. Ik heb dat geregeld bij AXA (via Ronk Strakinga verzekeringen in Hilversum). Voorwaarde is dat je de auto bij aankomst in Nederland zo snel mogelijk voorziet van een NL kenteken en minimaal 1 jaar bij hun verzekerd blijft. Geen probleem want ze hebben prima tarieven voor klassiekers.
Voor RDW geldt afspraak maken voor een importkeuring en zorgen dat je alle papieren bij je hebt waaruit duidelijk is dat het de juiste auto is (chassisnr etc). Daarna kun je doorlopen naar de belastingdienst. Bij 25+ jaar betaal je verder niets en binnen 1 week heb je het NL kenteken in huis. Dan uiteraard APK (kan ook gelijk met invoerkeuring, maar alleen aan te raden indien de auto die zonder problemen haalt).

Veel plezier ermee.

en voor het echte werk: een 1980 Spartan; niks hydrovering, stuurbekrachtiging, airco. Gewoon hard werken en ook genieten!

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 20 juni 2007 11:38 PM
  [ # 23 ]

Re: Citroen uit Frankrijk meenemen

christiaanjanssen schreef:

Hoe zit het met de bpm,moet ik die nog betalen als de auto ouder is dan 25 jaar?
Is het eenmaal in Nederland gewoon een afspraak maken bij de RDW en de auto laten keuren of zie ik wat over het hoofd…........?

Ik heb vorig jaar 2x een klassieker uit Engeland ingevoerd. De grootste moeite moet je doen om in Nederland een verzekering te krijgen op een buitenlands kenteken. Ik heb dat geregeld bij AXA (via Ronk Strakinga verzekeringen in Hilversum). Voorwaarde is dat je de auto bij aankomst in Nederland zo snel mogelijk voorziet van een NL kenteken en minimaal 1 jaar bij hun verzekerd blijft. Geen probleem want ze hebben prima tarieven voor klassiekers.
Voor RDW geldt afspraak maken voor een importkeuring en zorgen dat je alle papieren bij je hebt waaruit duidelijk is dat het de juiste auto is (chassisnr etc). Daarna kun je doorlopen naar de belastingdienst. Bij 25+ jaar betaal je verder niets en binnen 1 week heb je het NL kenteken in huis. Dan uiteraard APK (kan ook gelijk met invoerkeuring, maar alleen aan te raden indien de auto die zonder problemen haalt).

Veel plezier ermee.

Ik denk toch dat dit de makkelijkste oplossing is,garagestmarien weet een adres in Frankrijk waar ik de auto eventueel kan verzekeren,zal mij alleen benieuwen of ik als Nederlander een Franse auto bij een Franse maatschapij kan verzekeren…....,anders maar even contact opnemen met Hilversum.

Klaas

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 21 juni 2007 01:07 AM
  [ # 24 ]

ik heb afgelopen twee maanden zeker 800 kilomter met eendagkenteken achter de keizen.

Mad

.komma

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 21 juni 2007 01:12 AM
  [ # 25 ]
Dirkman schreef:

ik heb afgelopen twee maanden zeker 800 kilomter met eendagkenteken achter de keizen.

Mad

Shocked hoe heb je dat gedaan

eendagskenteken is alleen om naar de rdw te gaan rechtstreeks Confused

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 21 juni 2007 01:41 AM
  [ # 26 ]
citroenc2 schreef:
Dirkman schreef:

ik heb afgelopen twee maanden zeker 800 kilomter met eendagkenteken achter de keizen.

Mad

Shocked hoe heb je dat gedaan

eendagskenteken is alleen om naar de rdw te gaan rechtstreeks Confused

Nou gewoon, plaat er op laten zitten en gaan rijden. Niks moeilijks aan, of het helemaal legaal is, dat is natuurlijk een 2e Laughing

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 21 juni 2007 01:43 AM
  [ # 27 ]
PrutsyLJ schreef:
citroenc2 schreef:
Dirkman schreef:

ik heb afgelopen twee maanden zeker 800 kilomter met eendagkenteken achter de keizen.

Mad

Shocked hoe heb je dat gedaan

eendagskenteken is alleen om naar de rdw te gaan rechtstreeks Confused

Nou gewoon, plaat er op laten zitten en gaan rijden. Niks moeilijks aan, of het helemaal legaal is, dat is natuurlijk een 2e Laughing

ik ga er vanuit dat men gewoon legaal rijdt Wink

nadeel van eendagskenteken is wel dat de verzekkering erg duur is vaak

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 22 juni 2007 09:43 AM
  [ # 28 ]
citroenc2 schreef:
Dirkman schreef:

ik heb afgelopen twee maanden zeker 800 kilomter met eendagkenteken achter de keizen.

Mad

Shocked hoe heb je dat gedaan

eendagskenteken is alleen om naar de rdw te gaan rechtstreeks Confused

Dan maak je toch een rdw afspraak die dag.
Je rijdt alleen naar huis ipv naar het keuringsstation. Afspraak in Groningen, dan kunnen ze je onderweg nooit wat maken.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 22 juni 2007 10:51 AM
  [ # 29 ]
citro-power schreef:
Serge schreef:

Ik heb mij laten vertellen dat je ook met dealerplaten een auto verzekerd naar NL kunt rijden.

Je bedoelt de groene handelaarsplaten ??

Die kun je alleen in Nederland zelf gebruiken.

nee hij bedoelt die platen (wit) waar al die Poolse autohandelaren met hun net gekochte tweedehands Passat mee naar polen rijden.

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 22 juni 2007 08:54 PM
  [ # 30 ]
Remco H. schreef:
citro-power schreef:
Serge schreef:

Ik heb mij laten vertellen dat je ook met dealerplaten een auto verzekerd naar NL kunt rijden.

Je bedoelt de groene handelaarsplaten ??

Die kun je alleen in Nederland zelf gebruiken.

nee hij bedoelt die platen (wit) waar al die Poolse autohandelaren met hun net gekochte tweedehands Passat mee naar polen rijden.

dat zijn export platen en geldig tot de grens dus voor import heb je de weining aan lijkt me

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook