Ik heb mij laten vertellen dat je ook met dealerplaten een auto verzekerd naar NL kunt rijden.
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Steek eventueel je licht eens op bij de ANWB. Ik heb daar laatst weer een handboek weggehaald en daar stond het nodige in over importeren van auto’s. ik stel me zo voor dat ze ook op jouw vragen wel de juiste antwoorden hebben.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
het is echt simpel jongens:
je kunt intenrationale tijdelijke platne regelen in het land van anakoop. Bel 5 minuten met de rdw. Die mensne weten het echt goed. Dan rij je langs de RDW als je er tijd voor hebt en plan je later (binnen 2 maanden ofzo) ene aparte apk, bij je eigen vertrouwde apk man.
en dan van die lekker blauwe platen halen
.komma
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
garagestmarien schreef:ik heb hier in frankrijk mijn verzekeringen lopen bij een maatschappij waar een nederlandse dame werkt. kan je het nummer geven. ze is zeeeeeer behulpzaam. ik had het geval de omgekeerde kant op. een nederlandse auto zou naar frankrijk moeten en die kon ze voor een dag verzekeren.
pb even als je interesse hebt met haar contact op te nemen.
Dat is Interessant,ik zal je even een pb sturen.
Wij gaan dit jaar naar Marcillac la croisille een kilometer of 50 ten westen van Tulle,volgens mij is dit niet eens zo gek ver bij jullie vandaan
:
Alvast bedankt,
Klaas
Met z’n vieren in je Eendje.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Serge schreef:Ik heb mij laten vertellen dat je ook met dealerplaten een auto verzekerd naar NL kunt rijden.
Je bedoelt de groene handelaarsplaten ??
Die kun je alleen in Nederland zelf gebruiken.
Dirkman schreef:het is echt simpel jongens:
je kunt intenrationale tijdelijke platne regelen in het land van anakoop. Bel 5 minuten met de rdw. Die mensne weten het echt goed. Dan rij je langs de RDW als je er tijd voor hebt en plan je later (binnen 2 maanden ofzo) ene aparte apk, bij je eigen vertrouwde apk man.
en dan van die lekker blauwe platen halen
lijk me niet helemaal waar
Het exportkenteken is in het leven geroepen om een auto over de weg uit te kunnen voeren. Het is dus in principe ook in het buitenland geldig. De wetgeving van het land waar die auto doorheen rijdt, gaat echter boven de regels die aan het Nederlandse exportkenteken verbonden zijn. Uit uw verhaal kan geconcludeerd worden dat Duitsland het Nederlandse exportkenteken niet erkent en eigen wetgeving op dit gebied heeft. In zo’n situatie zit er niets anders op dan een volgend keer maar tevens een Duits exportkenteken aan te schaffen.
daarbij bij de rdw weten ze niet zoveel en echt behulpzaam zijn ze ook al nie
Re: Citroen uit Frankrijk meenemen
Hoe zit het met de bpm,moet ik die nog betalen als de auto ouder is dan 25 jaar?
Is het eenmaal in Nederland gewoon een afspraak maken bij de RDW en de auto laten keuren of zie ik wat over het hoofd…........?
Ik heb vorig jaar 2x een klassieker uit Engeland ingevoerd. De grootste moeite moet je doen om in Nederland een verzekering te krijgen op een buitenlands kenteken. Ik heb dat geregeld bij AXA (via Ronk Strakinga verzekeringen in Hilversum). Voorwaarde is dat je de auto bij aankomst in Nederland zo snel mogelijk voorziet van een NL kenteken en minimaal 1 jaar bij hun verzekerd blijft. Geen probleem want ze hebben prima tarieven voor klassiekers.
Voor RDW geldt afspraak maken voor een importkeuring en zorgen dat je alle papieren bij je hebt waaruit duidelijk is dat het de juiste auto is (chassisnr etc). Daarna kun je doorlopen naar de belastingdienst. Bij 25+ jaar betaal je verder niets en binnen 1 week heb je het NL kenteken in huis. Dan uiteraard APK (kan ook gelijk met invoerkeuring, maar alleen aan te raden indien de auto die zonder problemen haalt).
Veel plezier ermee.
en voor het echte werk: een 1980 Spartan; niks hydrovering, stuurbekrachtiging, airco. Gewoon hard werken en ook genieten!
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Re: Citroen uit Frankrijk meenemen
christiaanjanssen schreef:Hoe zit het met de bpm,moet ik die nog betalen als de auto ouder is dan 25 jaar?
Is het eenmaal in Nederland gewoon een afspraak maken bij de RDW en de auto laten keuren of zie ik wat over het hoofd…........?Ik heb vorig jaar 2x een klassieker uit Engeland ingevoerd. De grootste moeite moet je doen om in Nederland een verzekering te krijgen op een buitenlands kenteken. Ik heb dat geregeld bij AXA (via Ronk Strakinga verzekeringen in Hilversum). Voorwaarde is dat je de auto bij aankomst in Nederland zo snel mogelijk voorziet van een NL kenteken en minimaal 1 jaar bij hun verzekerd blijft. Geen probleem want ze hebben prima tarieven voor klassiekers.
Voor RDW geldt afspraak maken voor een importkeuring en zorgen dat je alle papieren bij je hebt waaruit duidelijk is dat het de juiste auto is (chassisnr etc). Daarna kun je doorlopen naar de belastingdienst. Bij 25+ jaar betaal je verder niets en binnen 1 week heb je het NL kenteken in huis. Dan uiteraard APK (kan ook gelijk met invoerkeuring, maar alleen aan te raden indien de auto die zonder problemen haalt).Veel plezier ermee.
Ik denk toch dat dit de makkelijkste oplossing is,garagestmarien weet een adres in Frankrijk waar ik de auto eventueel kan verzekeren,zal mij alleen benieuwen of ik als Nederlander een Franse auto bij een Franse maatschapij kan verzekeren…....,anders maar even contact opnemen met Hilversum.
Klaas
Met z’n vieren in je Eendje.
ik heb afgelopen twee maanden zeker 800 kilomter met eendagkenteken achter de keizen.
.komma
Dirkman schreef:ik heb afgelopen twee maanden zeker 800 kilomter met eendagkenteken achter de keizen.
hoe heb je dat gedaan
eendagskenteken is alleen om naar de rdw te gaan rechtstreeks
citroenc2 schreef:Dirkman schreef:ik heb afgelopen twee maanden zeker 800 kilomter met eendagkenteken achter de keizen.
hoe heb je dat gedaan
eendagskenteken is alleen om naar de rdw te gaan rechtstreeks
Nou gewoon, plaat er op laten zitten en gaan rijden. Niks moeilijks aan, of het helemaal legaal is, dat is natuurlijk een 2e
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:citroenc2 schreef:Dirkman schreef:ik heb afgelopen twee maanden zeker 800 kilomter met eendagkenteken achter de keizen.
hoe heb je dat gedaan
eendagskenteken is alleen om naar de rdw te gaan rechtstreeks
Nou gewoon, plaat er op laten zitten en gaan rijden. Niks moeilijks aan, of het helemaal legaal is, dat is natuurlijk een 2e
ik ga er vanuit dat men gewoon legaal rijdt
nadeel van eendagskenteken is wel dat de verzekkering erg duur is vaak
citroenc2 schreef:Dirkman schreef:ik heb afgelopen twee maanden zeker 800 kilomter met eendagkenteken achter de keizen.
hoe heb je dat gedaan
eendagskenteken is alleen om naar de rdw te gaan rechtstreeks
Dan maak je toch een rdw afspraak die dag.
Je rijdt alleen naar huis ipv naar het keuringsstation. Afspraak in Groningen, dan kunnen ze je onderweg nooit wat maken.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
citro-power schreef:Serge schreef:Ik heb mij laten vertellen dat je ook met dealerplaten een auto verzekerd naar NL kunt rijden.
Je bedoelt de groene handelaarsplaten ??
Die kun je alleen in Nederland zelf gebruiken.
nee hij bedoelt die platen (wit) waar al die Poolse autohandelaren met hun net gekochte tweedehands Passat mee naar polen rijden.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Remco H. schreef:citro-power schreef:Serge schreef:Ik heb mij laten vertellen dat je ook met dealerplaten een auto verzekerd naar NL kunt rijden.
Je bedoelt de groene handelaarsplaten ??
Die kun je alleen in Nederland zelf gebruiken.
nee hij bedoelt die platen (wit) waar al die Poolse autohandelaren met hun net gekochte tweedehands Passat mee naar polen rijden.
dat zijn export platen en geldig tot de grens dus voor import heb je de weining aan lijkt me