1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Het TomTom-vragen draadje
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 19 juni 2007 10:52 PM

Ik heb sinds vandaag TomTom Navigator 6 op mijn mobiel. Alleen ben ik de handleiding… kwijt?  Surprisedops:  Of hij zat er niet bij, iets van die strekking Wink in ieder geval heb ik dus geen handleiding maar ik wil wel weten of je je actuele snelheid kan zien, en hoe.

Is er iemand die me kan helpen?  Smile

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 20 juni 2007 12:41 AM
  [ # 1 ]

Re: Snelheid op TomTom, hoe?

knäckor schreef:

Ik heb sinds vandaag TomTom Navigator 6 op mijn mobiel. Alleen ben ik de handleiding… kwijt?  Surprisedops:  Of hij zat er niet bij, iets van die strekking Wink in ieder geval heb ik dus geen handleiding maar ik wil wel weten of je je actuele snelheid kan zien, en hoe.

Is er iemand die me kan helpen?  Smile

Ja hoor…...zet je Tomtom aan en klik op *Wijzig voorkeuren*....klik 3x op het pijltje tot je Statusbalk voorkeuren ziet…dan zie je een aantal vakjes waaronder SNELHEID...vink die aan en klik dan op OK.

Het is overigens verstandig om nog het volgende te doen : ga weer naar Wijzig voorkeuren….klik 1x op het pijltje en dan zie je Wijzig Volume staan, klik daar op en dan zie je behalve de schuifregelaar voor het luidsprekertje…OOK onderin een vakje met de tekst…Koppel volume aan snelheid auto.....ZET DAT UIT ! (dus vakje leeg)

Omdat die optie veel vraagt van je processor….en dan gaat je navigatie schokkerig.

Nu moet je als je gaat rijden de snelheid kunnen zien op het scherm Wink

Heb je nog meer vragen over TT6…dan merk ik het wel. Razz

Overigens had ik 2 jaar geleden een paar maanden ook een Smartphone (de Nokia 6670)...lekker handig zo’n ding Rolling Eyes ....daar stond TT5 mobile op en als je dan druk aan het navigeren was op een rotonde met 6 uitgangen of zo….meteen daarna LINKS RECHTS….enz….Gaat natuurlijk opeens net de telefoon….neem je op, luister je naar degene die je belt, hoor je opeens Eva ertussen door met Sla rechts af. Razz

Niet echt handig dus…vandaar dat ik vanaf dat moment gewoon weer verder ben gegaan met mijn nu 3 jaar oude MIO 168 en een gewoon mobieltje voor het bellen.

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 20 juni 2007 12:44 AM
  [ # 2 ]

Eerst vragen, dan kijken Wink

Kortom, na even goed het menu doorspitten heb ik gevonden hoe het moet. Dus van mij mag er een slotje op, of iemand anders moet zich nog afvragen hoe de snelheid weergegeven kan worden Very Happy

stupid

edit: bedankt voor de tip, Bram. De snelheid had ik net 2 minuten ontdekt, maar dat van het volume wist ik niet. Dat ga ik nu uitzetten. Overigens ben ik wel erg blij dat ik nu eindelijk mijn eigen TomTom heb!  Laughing

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 20 juni 2007 12:53 AM
  [ # 3 ]

Zoals ik hierboven al schreef, doet de MIO het uitstekend…ik ben alleen benieuwd dat ALS Tomtom 7 uitkomt, of hij het dan nog doet. Confused
Hun software wordt steeds *zwaarder*.....en die 300 mhz processor kan het nu nog net trekken. Cool

Enne Knackor…wat bedoel je met een EIGEN Tomtom….dat je nu een Legaal copietje hebt Twisted Evil

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 20 juni 2007 12:58 AM
  [ # 4 ]
Bram schreef:

Zoals ik hierboven al schreef, doet de MIO het uitstekend…ik ben alleen benieuwd dat ALS Tomtom 7 uitkomt, of hij het dan nog doet. Confused
Hun software wordt steeds *zwaarder*.....en die 300 mhz processor kan het nu nog net trekken. Cool

Enne Knackor…wat bedoel je met een EIGEN Tomtom….dat je nu een Legaal copietje hebt Twisted Evil

Nee, eerst mocht ik de Tomtom van mijn schoonouders lenen. Daar was ik erg blij mee, maar wel lastig dat ik steeds 10km moest rijden om dat ding op te halen. Nu heb ik Tomtom op mijn eigen telefoon!  Very Happy Had ik al veel eerder moeten doen maar ik had eerst geen telefoon waar Tomtom op kon draaien.

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 20 juni 2007 01:11 AM
  [ # 5 ]

Oke…..ik zou het overigens geen slecht idee vinden als dit draadje open blijft en de titel veranderen in : *vragen over TT6*....er zullen nog wel meer forummers zijn die weleens een vraag hebben. Cool

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 20 juni 2007 01:35 PM
  [ # 6 ]

Ik vind het een goed idee, dat ga ik doen. Benieuwd of er veel animo voor is Smile

Profiel  

boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 20 juni 2007 01:51 PM
  [ # 7 ]

Is het een bekend probleem dat als je een beetje doorrijd, zeg 200+, dat dan het kaartje gaat draaien en die helemaal van slag is? Een XM V6 gaat blijkbaar niet samen met TomTom…...

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 20 juni 2007 01:55 PM
  [ # 8 ]

Ik heb daar geen last van, lijkt erop dat GPS positie niet geheel duidelijk is. Nieuwste GPS software voor tomtom update wil wel eens helpen.

Overigens kan ik vast wel wat helpen mocht er iemand problemen zijn, heb tomtom sinds versie 1 en met zo’n 4-5 verschillende navigatie systemen thuis ben ik er wel aardig in ‘thuis’.  Laughing

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5164

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 20 juni 2007 06:14 PM
  [ # 9 ]
boukewerff schreef:

Is het een bekend probleem dat als je een beetje doorrijd, zeg 200+, dat dan het kaartje gaat draaien en die helemaal van slag is? Een XM V6 gaat blijkbaar niet samen met TomTom…...

Nope, nooit last van. Juist als je stil staat heeft ie vaak moeite uit te vinden welke kant je neus op staat. Wanneer je beweegt is dit softwarematig makkelijk te bepalen en is ie dus betrouwbaarder.

Het gaat ook mis bij wegwerkzaamheden, maar dan rij je meestal niet 200+  Cool

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

> 5000 berichten

Gepost: 21 juni 2007 12:36 AM
  [ # 10 ]
boukewerff schreef:

JA…..is een bekende fout in TT6, niet alleen bij 200 overigens…ik heb dat ook, terwijl TT5 daar helemaal geen last van had.
Ik krijg met TT6 ook steeds meer de situatie dat ik op de snelweg rijd en TT denkt dat ik op de ventweg zit…dus sla rechtsaf, of keer om e.d. Razz

Ik heb dan ook alleen TT6 omdat daar nieuwere straten instaan die ik natuurlijk elke week nodig heb met al die onbekende adressen, maar qua techniek was het beter met TT5…..en dat idiote gedoe met de snelheid die rood wordt als je iets boven de max snelheid zit, baal ik ook van. Confused
(want dan zie je niet meer hoe hard je rijdt….ik vertrouw de laatste jaren meer op de GPS snelheid dan op mijn teller)

En Ree : ga eens de A9 af richting HHwaard over de oostelijke ringweg bij Alkmaar, waar ze nu die nieuwe weg aan het maken zijn….TT6 denkt dat die weg allang klaar is, dus krijg je de melding sla linksaf….dan moet je wel je 4x4 aanzetten, want dan wordt het croshen door het zand geblazen. Twisted Evil

Profiel  

markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 678

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 24 juli 2007 11:49 AM
  [ # 11 ]

ik heb ook sinds kort de tt6 op mijn n73 gezet, en het werkt tot nu probleemloos.
Ik heb wel de telefoon de nieuwste firmware gegeven om eventuele compatibele problemen te voorkomen waar menig persoon voor waarschuwt op het internet.
Een losse gprs ontvanger er bij gekocht en neavigeren maar

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  

fiorano
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 913

- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Gepost: 24 juli 2007 02:25 PM
  [ # 12 ]

wij hebben een Tomtom 910, weinig problemen alleeen duurt het soms wat lang voor dat hij de satteliet gevonden heeft ( buiten de auto gaat sneller, maar daar heb je soms geen tijd voor ). Overigens had hij in de bergen soms wat moeite om te bepalen op welke weg je zat…

De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.

Profiel  

seres
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 152

Gepost: 25 juli 2007 10:43 PM
  [ # 13 ]
Profiel  

macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 856

Gepost: 27 juli 2007 12:23 AM
  [ # 14 ]

Re: Snelheid op TomTom, hoe?

mssl schreef:
Bram schreef:

Het is overigens verstandig om nog het volgende te doen : ga weer naar Wijzig voorkeuren….klik 1x op het pijltje en dan zie je Wijzig Volume staan, klik daar op en dan zie je behalve de schuifregelaar voor het luidsprekertje…OOK onderin een vakje met de tekst…Koppel volume aan snelheid auto.....ZET DAT UIT ! (dus vakje leeg)

Omdat die optie veel vraagt van je processor….en dan gaat je navigatie schokkerig.

Nu moet je als je gaat rijden de snelheid kunnen zien op het scherm Wink

Moet je een snellere PDA kopen Bram Wink ! Of voldoet je Mio168 verder erg goed? Laughing

Ik ben ik het bezit van een TT One Europe en heb zo’n beetje alle toeters en bellen aanstaan die erop zitten, dus ook snelheidsafhankelijk volume, maar ik heb helemaal geen last van stotterend beeld of zo. Alles gaat mooi vloeiend en ook het zoeken en oppakken van satelieten gaat feilloos.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  

markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 678

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 27 juli 2007 12:30 AM
  [ # 15 ]

ga morgen voor de eerste keer mijn n73 met tt6 proberen, we gaan op vakantie dus dit is een goede test, ik heb tot nu toe alleen nog maar voor de lol het ding in de binnenstad geprobeert dus we zullen zien.

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook