Achter de radio van mn GC4P zit een aansluitstekker. Er zitten onder andere 2 bruine draden aan. Ik heb deze gemeten en op 1 daarvan staat constant 12 V en de andere krijgt 12 V als het contact aangaat. Die laatste wil ik gebruiken om de tomtom van 12v te voorzien.
Kan/mag dat of zie ik iets over het hoofd?
Hoi,
Het lijkt mij niet echt een probleem, de tomtom verbruikt bijna niets, en een radio wordt over het algemeen erg ruim gezekerd.
Ikzelf heb een kabeltje met contra van een sigarensteker achter het klepje links onder (boven de knopjes benzineklep enz) neergelegd.
De kabel loopt door de middenconsole onder de “koelkast via de vloerconsole naar de vast 12v aansluiting die daar zit. (deze is ook geschakeld)
Als ik jou was zou ik hem lekker achter de radio op de geschakelde draad zetten.
succes,
gr, JT
C4 Grand Picasso LB 1.6HDIF EB6V Or Anodise
JT schreef:Hoi,
Het lijkt mij niet echt een probleem, de tomtom verbruikt bijna niets, en een radio wordt over het algemeen erg ruim gezekerd.
Ikzelf heb een kabeltje met contra van een sigarensteker achter het klepje links onder (boven de knopjes benzineklep enz) neergelegd.
De kabel loopt door de middenconsole onder de “koelkast via de vloerconsole naar de vast 12v aansluiting die daar zit. (deze is ook geschakeld)Als ik jou was zou ik hem lekker achter de radio op de geschakelde draad zetten.
succes,
gr, JT
Is de middenconsole er gemakkelijk uit te halen? Hoe krijg je een stroomdraad onder de console door: naar mijn idee zit de console muurvast. In mijn vorige Xsara Picasso had ik een eigen middenconsole gemaakt bekleed met echt leer en alcantara en verlichting e.d. Wellicht dat ik ook zoiets in mijn C4 Picasso ga maken: heb ik direkt weer wat meer bergruimte.
Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.
Volgens mij zit de middenconsole vast met een schroef onder de voorste bekerhouder (onder rubberen bodem).
Ben wel benieuwd naar een zelfbouw middenconsole voor extra bergruimte…
eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen
Ik heb de tomtom inderdaad op de radio aangesloten en het werkt perfect!
Hoi,
De middenconsole is redelijk makkelijk weg te halen.
Allereerst moet je links en recht onder de “koelkast” een tweetal schroeven losmaken.
Dan moet je inderdaad onder de bekerhouder ook een schroef losmaken.
Het rottigste komt nog, helemaal voor in, zit het geheel nog met 2 grote bouten vast aan de bodemplaat. (pijpsleutel nodig)
Daarna kun je de bak makkelijk weghalen. De kabels kun je losklikken.
Hieronder ligt de “computer” op de bodem. Dus veel knutselen met een andere console zal moeilijk gaan.
Maar als het achter de radio ook kan.. (wist ik toen nog niet) zou ik echt achter de radio de spanning weghalen
gr, JT
C4 Grand Picasso LB 1.6HDIF EB6V Or Anodise
De radio is eenvoudig te verwijderen en de draad aansluiten ook. Het wegwerken van de draad door het luchtrooster naar de ruimte achter de radio vergt wel wat knutselwerk. Ik heb de draad nu via de ruimte van de “luchtverfrisser"naar onder gewerkt. Luchtverfrisser er uit halen en met een klein vijltje een gleufje vijlen waar de draad in past. Draad erdoor werken, luchtverfrisser er weer in en klaar….
Quatz schreef:De radio is eenvoudig te verwijderen en de draad aansluiten ook.
Hoe kan de radio verwijderd worden? Kan iemand dat uitleggen?
JeroenDijk schreef:Hoe kan de radio verwijderd worden? Kan iemand dat uitleggen?
Op het front van de radio zitten links en rechts 2 gaten verticaal boven elkaar. Hierin passen U-vormige ‘stekkers’. Als je de twee ‘U’s’ samen in de radio steekt, kan je de radio naar je toe trekken.
Althans, dit is wat ik deed bij een eerdere auto. Ik neem aan dat hetzelfde systeem nog steeds wordt gebruikt.