Totaal aantal Berichten: 17
- C4 (2004-heden) phase 1,1.6 Berline
Beste mensen, allereerst natuurlijk allen de beste wensen enzo…
ik heb een aantal korte (?) vraagjes over mijn Aura:
-Opendak
hij lekt (nog) niet, maar zal waarsch niet lang meer duren, aan de zijkanten van het schuifraam zit een soort ’ stoffen’ rand, die lijkt vooral niet meer het vocht tegen te houden wattie normaal wel lijkt te doen, als het erg vochtig is, is deze rand echt wel doornat. Kan ik hier ook witte vaseline voor gebruiken? of andere tips?
(jullie kennen het wel, vocht in de CV ontvang-unit, dakbediening en leeslampjes, waardoor CV nog slechter gaat werken)
-CV afstandsbediening (IR vs. RCF)
Loont het om de IR unit te vervangen door een RCF?
Bij Mooyman in Den Haag voor 102 euri gemonteerd, en bij Le Velo 97 euri los. Het gaat mij erom of het beter werkt, en niet erom dat ik nu van een grotere afstand kan ‘bliepen’ iemand ervaring?
Dank, een newbie
ZX Aura 1.6i ‘92 Gris Gabion 130.000
van 0-100 in 63 sec.
RF is altijd beter, kun je gewoon met de AB in je zak op het knopje drukken om de deuren te openen, ipv dat je moet gaan richten met de Infrarood AB. Stel dat de ruiten erg vies/besneeuwd zijn, dan zal IR niet of moeilijk werken lijkt mij, of in de stromende regen gaan staan richten lijkt mij ook niet fijn, ik zie alleen maar voordelen
Hoi!
Heb op m’n Aura van ‘93 ook ‘n electr. schuif/kanteldak (webasto) en nog nooit probs mee gehad terwijl ik het toch zeer regelmatig gebruik (zomer schuif ; andere seizoenen kanteldak).
Om waterinfiltratie te voorkomen/op te lossen denk ik dat de meest drastische oplossing is om de volledige rubber rond om het glas(dak) te vervangen. Andere middeltjes zijn toch maar “lap”-middeltjes waar je op lange termijn toch maar wild van gaat worden.
De IR-afstandsbediening is bij aankoop dadelijk omgewisseld naar een RF.
Dit omdat de casco-verzekering een VV2-alarm op de wagen verplichtte.
Tevens nooit probs gehad met dit systeem. Werkt altijd vlekkeloos vanop een goede 10-tal meter ; weer of geen weer.
M’n vader z’n XM heeft IR-afstandsbediening. Is me dat klungelen zeg!
In de tijd dat die de CV heeft geactiveerd heb de deuren al lang met de sleutel opengedaan!
Altijd dat richten naar de IR-sensor en dan ontvangt ie pas het signaal als je goed richt en van heel dichtbij.
Voor die +/- 100euri zou ‘k nie te fel nadenken en eentje met RF laten plaatsen. Dan zit er waarschijnlijk ook een startonderbreker bij.
Succes!
Greetz,
Dieter
Leer van gisteren, leef vandaag, ga onbevangen naar morgen