Hallo,
Van jongs af aan ben ik opgegroeit met Citroen en mijn eerste auto zal hoogst waarschijnlijk ook een Citroen worden. Ik ben nu 17 dus moet nog een klein jaartje voordat ik mijn papiertje mag gaan halen.
Maar nu als student ben ik een beetje aan het uitdokteren wat haalbaar voor mij zou zijn, graag wou ik weten of iemand mij kan vertellen wat een CX Type 1 ongeveer loopt op benzine/gas/diesel. Er zijn verschillende soorten motors, maar hoeft niet echt precies te zijn.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, overigens is dit mijn 1e post !
Erik
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Mijn CX Gti uit 77’ doet ongeveer 1 op 8,8. Mijn Gti Turbo uit 85’ deed toendertijd tussen 1 op 5.5 en 1 op 13 als je heeeeeelllll rustig reed op de snelweg (ongeveer 1 op 8 bij kruissnelheid 180). Op gas en diesel heb ik eigenlijk nog niet zelf verbruik gezien maar gas is meestal een punt of 1-2 hoger. Diesels dacht ik ongeveer 1 op 16 voor de ongeblzen variant en 1 op 14 voor de turbos…. maar dat is van horen zeggen.
Overigens zou ik me minder zorgen maken over brandstofgebruik dan onderhoud. Ik heb in mijn wilde jaren helaas een aantal CX’en naar de fillistijnen laten gaan omdat ik het onderhoud eenvoudigweg niet kon bekostigen. Ik reken voor een CX minimaal 1500 a 2000 euro/jaar onderhoud. Toevallig heb ik met mijn huidige enorm veel geluk en is het veel lager, maar ga daar maar niet vanuit.
Oh ja, en welkom op het forum.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: Verbruik van een CX
Ijs schreef:Hallo,
Van jongs af aan ben ik opgegroeit met Citroen en mijn eerste auto zal hoogst waarschijnlijk ook een Citroen worden. Ik ben nu 17 dus moet nog een klein jaartje voordat ik mijn papiertje mag gaan halen.
Kijk! Dat noem ik nu een goede opvoeding!
Welkom op het forum, ik kan je zelf weinig vertellen over CX-en, wel weet ik dat je voor LPG inbouw een CX nodig hebt met een 2.0 motor met carborateurs. (is mij verteld door mijn gas-boer)
De andere modellen werken niet goed op LPG.
Wellicht is een CX wel erg duur om mee te beginnen, ik kan natuurlijk niet in jpuw beurs kijken, maar er zijn natuurlijk zat goedkopere alternatieven.
Succes met je keuzes en je papiertje natuurlijk!
Patrick
Totaal aantal Berichten: 1613
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
CX 2.0 1985 (1e type) doet met rustig rijden 1 op 11-12. Stad 1 op 8.
Handjes schreef:CX 2.0 1985 (1e type) doet met rustig rijden 1 op 11-12. Stad 1 op 8.
Is dit op gas of op benzine ?
Zou 1 op 9 te halen zijn met Gas?
En ik zie dat mij word aangeraden voor gas een 2,0 liter carb. te nemen, maar er zijn toch wel meerdere modellen met carb. en ik meen dat 2,4 injectie ook nog wel kon, ik las zoiets in cxclub faq.
Gr.
ik heb een 20 tre gekocht en mijn verbruik is 1 op 11 en ondehoud een kleine 100 euro toe nu toe
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
1 op 3,5, was je tank lek ofzo, haha.
Ik zie dat het verbruik nogal kan varieeren, ligt natuurlijk ook aan motor en je rijstijl. Ik denk dat ik genoeg weet, bedankt voor de moeite.
diesel
Zoals hierboven klopt in ieder geval aardig voor mijn TRD turbo 2 ‘88. Zo’n 1 op 14. Maar dan wel 81 Euro belasting per maand. Daar zou je zomaar 1250 km van kunnen rijden
Jeroen van Tol
http://www.beesnstuff.nl
Das interessant, 1 op 14 zeg je . Dat zou op gas iets van 1 op 11 zijn ?
Een diesel op gas? Dat zou wel knap zijn. Als je rustig rijdt met een 2.0 op gas is 1 op 9 denk ik net aan haalbaar… maar ik zou eerlijk gezegd rekening houden met 1 op 8 gemiddeld. Beter dan dat zou ik niet op rekenen… grotere motoren zullen niet veel schelen, maar in principe gaan mensen van grotere motoren harder rijden, dus meer verbruik.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Oef was even te snel met reageren, had de D niet gezien.
Totaal aantal Berichten: 1613
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Ijs schreef:Handjes schreef:CX 2.0 1985 (1e type) doet met rustig rijden 1 op 11-12. Stad 1 op 8.
Is dit op gas of op benzine ?
Zou 1 op 9 te halen zijn met Gas?
Benzine.
Krap. Ik denk eerder 1 op 8 en in de stad nog (veel!) erger.
Moet zeggen dat ik het daar wel mee eens ben. Ik kon met een xantia 2.0i op gas nauwelijks 1 op 9 halen, dus ik kan me niet echt voorstellen dat dat met een CX te doen is. Meeste kans is denk ik wle met een 2 liter motor… maar, het hangt er vanaf hoeveel snelweg je rijdt, als dat vrij veel is dan kan het wel aardig lukken die 1 op 8 misschien zelfs iets beter… maar, met een boel korte stukken kan je dat denk ik wel vergeten…. maar ja, men maakt meestal veel meer snelweg km dan stadkm, dus misschien haal je 1 op 8 gecombineerd wel…
Totaal aantal Berichten: 591
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
ik rij met mijn xantia op gas 1 op 12 dus dat zegt ook niks het ligt er maar aan hoe je je rechter voet gebruikt en of je lange of korte stukjes rijdt