Er is inderdaad verschil tussen de nederlandse en duitse v-power.
Ik heb daar eens iets over gelezen, en het verschil zat hem in gebruiksnormen per land:
oftewel , nerderlanders zijn lui volk en rijden veel korte stukjes(zijn ook een relatief klein land met een max. snelheid van 120 km/h)
En bij de duitsers rijden ze veel meer kilometers en lange afstanden en rijden over het algemeen hogere snelheden.
Kortom ze hebben het per land afgestemd.
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
super plus 98
probeer nou eerst ff wat rene met en e zegt. wat hij zegt geld namelijk voor alle merken en types. ook andere klachten zoals starten en raar lopen zelfs na jaren goed lopen op euro95!!!!
die stappen motor kan je vergeten die zorgt alleen voor het stationaire toerntal.
en laat je bevindingen ff weten want ik leest hier verder nix,kunnen wij dus ook nix leren. groeten dennis
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
er zit nu de eerste tank super plus 98 in nadat euro 95 bijna helemaal op was.Heb nog niet echt een afstand gereden(de vrouw wel maar ja die merkt nog niet eens dat ze een koe aanrijdt)
Dus ik blijf jullie op de hoogte houden….....
gr. en bedankt voor het meedenken,
Marco
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 07-12-2004
- Xantia HDi 12,0 90 pk Break Millésime
- C5 HDi 2.0 Break Exclusive
Hallo Coma
Ik heb een soortgelijke storing gehad met een Renault Megane.
De oorzaak bleek een slechte verbinding van een laagspanningsstekkertje op de electronische ontsteking (wat vroeger de bobine was).
Mijn motor viel op de snelweg dan soms zelfs helemaal uit. Ik moest dan het contact af en aanzetten en dan ging ie weer.
Watersport / zeezeilen /energietechniek
dat vind ik een goeie tip, ga ik zeker even controleren.
Rij nu de tweede tank ‘98 maar buiten de prijs merk ik helaas geen verschil.
Dus zit er ook aan te denken gelijk de bougies ook maar even vervangen door die nieuwe met betere vonk.
coma schreef:dat vind ik een goeie tip, ga ik zeker even controleren.
Rij nu de tweede tank ‘98 maar buiten de prijs merk ik helaas geen verschil.
Dus zit er ook aan te denken gelijk de bougies ook maar even vervangen door die nieuwe met betere vonk.
Jammer, het was te proberen!
Ik merkte het meteen! ik merkte ook dat mijn (v)echtgenote weer heeft getankt,
want hij heeft weer een hobbeltje bij 50km/h
Dan moet het haast de ontsteking wel zijn! een los kontakt ligt voor de hand.
YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Probleem opgelost:
En hoe?
Nou dat zit hem ergens in de kombinatie van:
-nieuwe (dubbele) vonk bougies,
-Gas klep huis helemaal schoongemaakt en
-alle stekkers gereiningt en met kontakt spray bewerkt.
Ergens tussen deze handelingen zat de oorzaak en ik denk dat het door het gas klep huis veroorzaakt was, deze kantelschuif was echt smerig zwart en tevens heb ik alle vacuum leidingen door geblazen.
Mooi zo. Want de stappen motor kon het niet zijn. Want die werkt alleen als de motor stationair draait en het gaspedaal los is. Ik werk bij de volvo dealer in drachten en de citroen dealer zit naast ons. Dus kom ik daar geregeld voor vragen over mijn eigen citroen zoals binnenkort te zien is op het forum over de oudste xantia. Die van mij is er een van, uit de GH-BD- serie.
Groetjes,
Pieter