Mijn Deauville uit 1989 heeft die strepen over de hele auto lopen. Alleen door ouderdom zien die er nu absoluut niet mooi meer uit. Ze zijn vaag en op sommige stukken zie je ze niet eens meer. Is er een manier om deze stickers er vanaf te halen zonder dat je er wat van ziet? En weet iemand waar je nieuwe stickers kan halen?
"Intel Inside" is geen product informatie, eerder een waarschuwing!
Totaal aantal Berichten: 592
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Ik heb geen aandelen.
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
Gewoon de stickers eraf halen.
Dat zal wel een werkje zijn omdat ze verweerd zijn dus dan kan je waarschijnlijk de striping er niet in 1 rits afhalen. Dus stukje bij beetje.
Inweken met benzine.
Daarna met een doekje en wat benzine erover heen en je stickers zijn goed eraf.
Wel goed de lijmresten weghalen met de benzine want als je bixje vuil wordt dan kan je zien dat er nog lijm aan zit.
Maar aangezien je toch een nieuwe striping erover heen wilt dan is een klein beetje lijm wat achter blijft geen probleem
Bij mijn AX viel de witte striping eraf toen ik met de hogedrukreiniger de auto waste. tegen dit geweld was alleen de blauw striping bestand.
Re: Stickers
jeffer schreef:Mijn Deauville uit 1989 heeft die strepen over de hele auto lopen. <knip>
Huh? Heb je een BX 16 Deauville : Die is alleen maar in Duitsland geleverd…. Met standaard ABS trouwens.
In Nederland zijn alle Deauvilles 1400’tjes.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
jeffer schreef:Mijn Deauville uit 1989 heeft die strepen over de hele auto lopen. Alleen door ouderdom zien die er nu absoluut niet mooi meer uit. Ze zijn vaag en op sommige stukken zie je ze niet eens meer. Is er een manier om deze stickers er vanaf te halen zonder dat je er wat van ziet? En weet iemand waar je nieuwe stickers kan halen?
Ik kan die stickers er voor je afhalen, met een scheermesje doe ik dat, kbreng geen beschadigingen in je lak. Ik heb het bij mijzelf ook gedaan, werkt perfect en de klus is in een half uurtje geklaard. Laat maar weten.
ik verwijder alle stickers gewoon met een fohn en heel veel geduld.
gaat perfect maar kost wel wat tijd. daarna met een beetje wasbenzine de boel schoonmaken.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
gti_styling84 schreef:
Ik kan die stickers er voor je afhalen, met een scheermesje doe ik dat, kbreng geen beschadigingen in je lak. Ik heb het bij mijzelf ook gedaan, werkt perfect en de klus is in een half uurtje geklaard. Laat maar weten.
Met een scheermesje?
Ga ik zo eens even uit proberen op m’n progress
Rob van Loo schreef:Persoonlijk prefereer ik de aanpak met de föhn…..beter voor de lak, tenzij je een verfstripper gebruikt…
Scheermesjes kunnen zomaar uitschieten….met alle gevolgen van dien.
Stickerverwijderaar en benzine en zo…..hmmm, niet best voor de lak omdat ze allemaal oplossend werken.
En daar sluit ik me helemaal bij aan. Gewoon een goede föhn. Dat werkt het beste.
Arne
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
Werkt dat ook voor de emblemen?
Ik heb nu namelijk citroen en 19tzi achter op staan, die wil ik er af hebben.
Mischien wel..
Maar zon embleem zit er wel met hele dikke lijm op vast.
En een soort kit achtig iets lijkt het wel.
Je kan dat logo er zo af trekken. Maar dan zit je echt met vieze klodders lijm of kit of wat dan ook.
Dat heb ik wel met een glas krabbertje verwijderd.
Je moet de rust bewaren hoor want anders gaat het mis.
Als je dit eventjes nauwkeurig doet en als je ff oplet kan er eigenlijk weinig mis gaan hoor.
Ik ben trouwens 1x tje uitgeschoten. En is een heel klein krasje geworden. Zo klein dat ie nog niet eens door de lak zit.
Gewoon niet teveel druk op uitoefenen. Mocht je uitschieten dan valt het nogal mee.
mvg Joost
NoisemakeR schreef:Mischien wel..
Je kan dat logo er zo af trekken. Maar dan zit je echt met vieze klodders lijm of kit of wat dan ook.Dat heb ik wel met een glas krabbertje verwijderd.
Als je dit eventjes nauwkeurig doet en als je ff oplet kan er eigenlijk weinig mis gaan hoor.
Ik ben trouwens 1x tje uitgeschoten. En is een heel klein krasje geworden. Zo klein dat ie nog niet eens door de lak zit.Gewoon niet teveel druk op uitoefenen. Mocht je uitschieten dan valt het nogal mee.
mvg Joost
Ach, m’n bx heeft meerdere kleuren rood, dus in aller waarschijnlijkheid laat ik em van de zomer toch geheel opnieuw spuiten
WYD schreef:gti_styling84 schreef:
Met een scheermesje?
Ga ik zo eens even uit proberen op m’n progress
Ja als je geen feeling daarvoor hebt moet je het cker niet doen, maar mijn vader heeft een schildersbedrijf en daar haalde ik heel vaak stickers met scheermesjes weg, vandaar dat ik het op mijn auto ook zo heb gedaan
NoisemakeR schreef:Mischien wel..
Je kan dat logo er zo af trekken. Maar dan zit je echt met vieze klodders lijm of kit of wat dan ook.Dat heb ik wel met een glas krabbertje verwijderd.
Ik ben trouwens 1x tje uitgeschoten. En is een heel klein krasje geworden. Zo klein dat ie nog niet eens door de lak zit.Gewoon niet teveel druk op uitoefenen. Mocht je uitschieten dan valt het nogal mee.
mvg Joost
emblemen kan je er zo aftrekken als je ze hebt verwarmd met de fohn.
daarna met wasbenzine de laatste restjes eraf vegen en je bent klaar:
zie mijn zx:
de breezersticker is eraf voordat ik daar commentaar over krijg ops:
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Heel strak gedaan hoor!!!!
Maar die bacardi sticker… dat kan eg nie
Is geen Breezer sticker
Het is het logo van Bacardi, is een klant van ons
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI