16 van de 20
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »

Waarom was de BX zo populair?
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 21 juni 2007 03:05 AM
  [ # 226 ]
www.citrofiel.tk schreef:

Heb weleens een stukje gelezen dat VW serieus jaloers was op de BX…
Misschien door Flodder populair geworden Wink
Mzl. Hans Arrow

Vergelijk de verkoopcijfers dan maar eens; de Golf was altijd ong. nr 2 na de Kadett maar de BX klom tot verrassend dicht bij de Golf:

http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Citroen&modelserie=BX
en
http://www.autoweek.nl/verkoopcijfers.php?merk=Volkswagen&modelserie=Golf
(even merk & modelserie aanpassen en je vindt van alles)

Ich bin ein Breaker

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 21 juni 2007 03:08 AM
  [ # 227 ]

De instapversie was echt goedkoop. Dar kreeg je dan een ruime auto voor met supercomfort. Daar zijn heel wat kopers gevoelig voor geweest.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 21 juni 2007 03:10 AM
  [ # 228 ]

Maar eerlijk is eerlijk de Golf II was ook een sterke aanbieding. Hier heeft er jarenlang eentje probleemloos dienst gedaan naar volle tevredenheid en toen al 15 jaar oud. Pure degelijkheid!
Maar ja, stap daarna in een bx en ik weet het wel Razz…..

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 21 juni 2007 03:14 AM
  [ # 229 ]
B_iks schreef:

Maar eerlijk is eerlijk de Golf II was ook een sterke aanbieding. Hier heeft er jarenlang eentje probleemloos dienst gedaan naar volle tevredenheid en toen al 15 jaar oud. Pure degelijkheid!
Maar ja, stap daarna in een bx en ik weet het wel Razz…..

Eh, ik wilde zeggen, heb je wel eens in zo’n ding moeten rijden? Dat doet echt overal pijn. Het schijnt in weerwil van de publieke opinie een van de onveiliger autoos te zijn uit die tijd, vanwege het spijkerharde dashboard. Sla daar 1 keer tegenaan, ook al staat de auto stil, en je weet wat er bedoeld wordt. Wat een dixi op wielen…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 21 juni 2007 03:28 AM
  [ # 230 ]

Jazeker, ik schat er zo’n 20.000 kilometer in doorgebracht te hebben. Veiligheid vind ik een twijfelachtig begrip bij auto’s uit die tijd, maar ik geloof direct dat een bx de klappen beter absorbeert. Ik rijd zeker 100x liever bx, maar ik had graag gezien dat men vergelijkbare kwaliteitseisen had gehanteerd als VW.

Profiel  

www.citrofiel.tk
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 640

Gepost: 21 juni 2007 11:59 AM
  [ # 231 ]

Om nog maar niet over comfortverschillen te beginnen tussen Golf en BX… Confused

Als ik in mijn chic stap, waan ik me zowaar bijna nog meer in een Citroën dan wanneer k een tijdje terug in mijn Xantia stapte (sorry Patrick Surprisedops: klinkt misschien als verloochening…).

Tzijn echt lekkere bakken en ik vind de 16 ook lekker motortje, trouwens de 14 viel me ook helemaal niet tegen! Smile

Mzl. Hans Laughing

BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.

http://www.citrofiel.tk

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 21 juni 2007 12:51 PM
  [ # 232 ]

Om nog maar niet over comfortverschillen te beginnen tussen Golf en BX… Confused

Als ik in mijn chic stap, waan ik me zowaar bijna nog meer in een Citroën dan wanneer k een tijdje terug in mijn Xantia stapte (sorry Patrick Surprisedops: klinkt misschien als verloochening…).

Tzijn echt lekkere bakken en ik vind de 16 ook lekker motortje, trouwens de 14 viel me ook helemaal niet tegen! Smile

Mzl. Hans Laughing

Leuk spul hè? Wink

Ich bin ein Breaker

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 21 juni 2007 01:15 PM
  [ # 233 ]

Ik kan me dat voorstellen. De Xantia heeft een heel gewoon dashboard ed, geen uiterlijke bijzonderheden die het op slag een echte Citroën maken. Pas na het starten en het rijden weet je het meteen weer!!  Cool

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 juni 2007 01:16 PM
  [ # 234 ]

Tja, ik kan mij daar helemaal in verplaatsen. Een goed verende Xant zal nooit het gevoel van een BX hebben. Maar vanuit dat perspectief gezien zal een perfect verende BX het heerlijke gevoel van een GS nimmer benaderen.
Maar het is een erg leuk alternatief.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 21 juni 2007 01:25 PM
  [ # 235 ]
patje74 schreef:

Tja, ik kan mij daar helemaal in verplaatsen. Een goed verende Xant zal nooit het gevoel van een BX hebben. Maar vanuit dat perspectief gezien zal een perfect verende BX het heerlijke gevoel van een GS nimmer benaderen.
Maar het is een erg leuk alternatief.

Hihi.. voor de mensen die iets minder op nostalgie kicken dan jij is het juist andersom!!

Trouwens, wel lollig: die reacties hierboven als het woord Golf ter sprake komt.  Laughing Er wordt weer mooi gesteigerd.

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten

- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 21 juni 2007 01:28 PM
  [ # 236 ]

Sinds ik met comfortbollen rondrijd in combinatie met op druk gebrachte bollen en verse olie, rijd ik continu met ontzettend veel plezier rond in de Xantia. Als ik andere auto’s zie stuiteren en de Xantia zwevend zijn weg vervolgt, dan is dat genieten hoor. Uiteraard is er niet de beleving van een GS, dat kan ik uit eigen ervaring meteen met je delen.
Maarum toch maar eens een ritje maken in de TD Patrick??

Iemand nog doneren?

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 juni 2007 01:33 PM
  [ # 237 ]
hogervp schreef:

Graag! Ik ben erg benieuwd naar je bollekes! Daarbij komt dat, als ik 1 xant leuk vind, dan is het de jouwe.

Profiel  

www.citrofiel.tk
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 640

Gepost: 21 juni 2007 03:36 PM
  [ # 238 ]

Daar moet ik patje idd gelijk in geven.
Die Xantia van patrick is bijzonder, niet alleen de kleur, maar ook de leren bekleding.
De mijne was maar gewoontjes met wat veel km echter, maar idd wel echt een comfortabele wagen die weer iets beter dan de bx in elkaar zat…

Maar ben nu verslaafd aan de bx an t worden.
ga vanmiddag boejkje halen bij JdT bij mij in de buurt, die hem wel van me wou kopen als ik hem weg zou doen haha.
Moet niet gekker worden, heb hem net een dag…

Mzl. hans Arrow

BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.

http://www.citrofiel.tk

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 21 juni 2007 09:59 PM
  [ # 239 ]
hogervp schreef:

Dat kan ik je aanraden. Ik heb laatst een ritje mogen maken in deze Xantia TD en stond versteld van het waanzinnige confort. Daarbij komt dat ik dit nog steeds de mooiste Xantia van Nederland vind; Sable Phénicien + beige leer.  Cool

hogervp schreef:

Uiteraard is er niet de beleving van een GS, dat kan ik uit eigen ervaring meteen met je delen.

Eigen ervaring? Jij viel anders meteen in slaap op de achterbank van de GS van Patrick.  Laughing

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 juni 2007 10:52 PM
  [ # 240 ]
XBXG schreef:
hogervp schreef:

Uiteraard is er niet de beleving van een GS, dat kan ik uit eigen ervaring meteen met je delen.

Eigen ervaring? Jij viel anders meteen in slaap op de achterbank van de GS van Patrick.  Laughing

Man, hoe laat was het toen we uit de kroeg kwamen? 04:00 ofzo? Maar ik vond het wel een belevenis!!!

Profiel  

16 van de 20
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook