die van mij is defintly van plastic als ik zie hoe ik hem kan buigen en hoe hij klinkt, lijkt wel tupperware…
Is een Chic van 1-1992
Mzl. Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
www.citrofiel.tk schreef:die van mij is defintly van plastic als ik zie hoe ik hem kan buigen en hoe hij klinkt, lijkt wel tupperware…
Is een Chic van 1-1992
Mzl. Hans
Klopt, pas vanaf eind 1992 oid zijn zowat alle kappen van ijzer geworden.
Een korte of lange kap heeft niets met het materiaal te maken; alle varianten zijn in alle materialen geleverd. Al weet ik niet of turbodiesel kappen (ivm de luchtdoorvoer onder de kap) origineel in kunststof zijn geleverd - Marcel, wat zit er bij jou op?
Kunststof heeft wel als voordeel dat de kap niet roest en bij een evt aanrijding een grote overlevingskans heeft zonder noemenswaardige schade.
Ich bin ein Breaker
Mwah, wat stevigheid betreft weet ik niet of die van mij na 15 jaar nog echt stevig en flexibel is hoor…
Bij het zoeken naar het openingshandeltje onder de kap ws ik toch een beetje bang dat ik een stukje af zou breken…
Maar roesten doet hij niet nee…
Mzl. Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
TurboD is kunststof.
Aan de binnenbekleding ervan te zien past deze ook enkel op kunststof kappen…
Ik heb ook nog nooit een Stalen kap gezien met een isolatie/bekleding op.
Iemand hier een foto van?
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:TurboD is kunststof.
Aan de binnenbekleding ervan te zien past deze ook enkel op kunststof kappen…
Ik heb ook nog nooit een Stalen kap gezien met een isolatie/bekleding op.
Iemand hier een foto van?
Ik heb het wel eens gezien of gehoord, dwz een stalen turbod kap, eronder gepopnageld en dat was wschl niet origineel.
Ik zit me nu ineens heel hard af te vragen of onder de stalen kap van mijn 19TGD break nou wel of geen bekleding zit… vanavond voor ik naar huis rijd maar even kijken…
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Citroenbx schreef:TurboD is kunststof.
Aan de binnenbekleding ervan te zien past deze ook enkel op kunststof kappen…
Ik heb ook nog nooit een Stalen kap gezien met een isolatie/bekleding op.
Iemand hier een foto van?Ik heb het wel eens gezien of gehoord, dwz een stalen turbod kap, eronder gepopnageld en dat was wschl niet origineel.
Ik zit me nu ineens heel hard af te vragen of onder de stalen kap van mijn 19TGD break nou wel of geen bekleding zit… vanavond voor ik naar huis rijd maar even kijken…
zit wel bekleding onder. Had de stalen kap van de disasterbreak ook. (zit nu plastic op)
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
karel schreef:Citroenbx schreef:TurboD is kunststof.
Aan de binnenbekleding ervan te zien past deze ook enkel op kunststof kappen…
Ik heb ook nog nooit een Stalen kap gezien met een isolatie/bekleding op.
Iemand hier een foto van?Ik heb het wel eens gezien of gehoord, dwz een stalen turbod kap, eronder gepopnageld en dat was wschl niet origineel.
Ik heb er diverse staan en zelf de TZI van mij heeft dit ook, ze zijn allemaal gepopnageld dusja lijkt mij wel orgineel..
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
het is maar dat ik nog nooit een bekleding op een stalen kap had gezien
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Jdt schreef:karel schreef:Citroenbx schreef:TurboD is kunststof.
Aan de binnenbekleding ervan te zien past deze ook enkel op kunststof kappen…
Ik heb ook nog nooit een Stalen kap gezien met een isolatie/bekleding op.
Iemand hier een foto van?Ik heb het wel eens gezien of gehoord, dwz een stalen turbod kap, eronder gepopnageld en dat was wschl niet origineel.
Ik heb er diverse staan en zelf de TZI van mij heeft dit ook, ze zijn allemaal gepopnageld dusja lijkt mij wel orgineel..
Het ging mij om de TZD Turbo-bekleding. Specifiek die lijkt mijn niet erg compatibel te zijn met de stalen kap, vanwege de dikke luchtdoorvoer die erin zit.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Jdt schreef:karel schreef:Citroenbx schreef:TurboD is kunststof.
Aan de binnenbekleding ervan te zien past deze ook enkel op kunststof kappen…
Ik heb ook nog nooit een Stalen kap gezien met een isolatie/bekleding op.
Iemand hier een foto van?Ik heb het wel eens gezien of gehoord, dwz een stalen turbod kap, eronder gepopnageld en dat was wschl niet origineel.
Ik heb er diverse staan en zelf de TZI van mij heeft dit ook, ze zijn allemaal gepopnageld dusja lijkt mij wel orgineel..
Het ging mij om de TZD Turbo-bekleding. Specifiek die lijkt mijn niet erg compatibel te zijn met de stalen kap, vanwege de dikke luchtdoorvoer die erin zit.
Ach so, nee ok dat heb ik idd ook nog niet gezien
en dan weer terug naar de plastic kappen haha
Mzl. hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
karel schreef:www.citrofiel.tk schreef:die van mij is defintly van plastic als ik zie hoe ik hem kan buigen en hoe hij klinkt, lijkt wel tupperware…
Is een Chic van 1-1992
Mzl. HansKlopt, pas vanaf eind 1992 oid zijn zowat alle kappen van ijzer geworden.
Een korte of lange kap heeft niets met het materiaal te maken; alle varianten zijn in alle materialen geleverd. Al weet ik niet of turbodiesel kappen (ivm de luchtdoorvoer onder de kap) origineel in kunststof zijn geleverd - Marcel, wat zit er bij jou op?
.
Mijn TZD Turbo van ‘92 heeft een kunststof motorkap.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.