1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
een type 1 BX-  -adviesjes?
BXidioot_rijdtXM
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 10-01-2007

Gepost: 21 juni 2007 05:06 PM

http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie.php?id=1223

Hoi!
een aantal BX en gehad, waaronder 2 maal een type 1. Zoals mijn onderschrift al zegt ben ik al een tijdje opzoek naar een leuke Type 1 voor de leuk en mooimakerij. Zie de link voor wat ik nu op het oog heb.

Nu ken ik de automaat en de 1600 motor niet. Weet iemand daar iets zinnigs over te vertellen? Is ombouw naar een ongeblazen diesel gekoppeld aan die automaat mogelijk? Met bollen en hydrauliek red ik me wel, totdat leidingen het gaan begeven….. Meerdere BXjes qua interieur uit elkaar gehad dus dat gaat ook lukken.
Hij is wit en gebutst. Als ik enthausiast over deze auto ben, wordt ie bordeauxrood, zoals mijn avatar. Weet iemand een plaatwerker en spuiter in de regio Groningen (ik ben nog steeds redelijk nieuw hier serge Wink )

Voor de rest: adviezen? Ik hou me aanbevolen!

Dank voor jullie moeite alvast!

Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 21 juni 2007 05:36 PM
  [ # 1 ]

Type 1 punten zijn vooral: Verrot subframe, roest aan deuren en kokerbalken, abc stijlen.. Eeeh goed checken dus Very Happy Voor de rest zal de type 1 politie je vast wel meer kunnen vertellen.

1600 zijn over het algemeen olie zuipertjes maar voorderest wel redelijk betrouwbaar, maar hoezo een motor overbouwen? De automaatbak zal ongetwijfeld passen maar verhoudingen kloppen niet meer.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 21 juni 2007 05:50 PM
  [ # 2 ]

Waarom trouwens ombouwen naar een diesel? Of ga je er naast leuk en mooimakerij ook nog veel in rijden? Je zou ook een LPG installatie kunnen overwegen. En die 1600-jes lussen dat wel hoor!
(ik heb een half jaar geleden mijn type 1 ook op LPG gezet, het verschil is miniem, onderbouw is trouwens ook goed mogelijk)

Profiel  
 
BXidioot_rijdtXM
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 10-01-2007

Gepost: 21 juni 2007 05:58 PM
  [ # 3 ]
Ijs schreef:

1600 zijn over het algemeen olie zuipertjes maar voorderest wel redelijk betrouwbaar, maar hoezo een motor overbouwen? De automaatbak zal ongetwijfeld passen maar verhoudingen kloppen niet meer.

Precies de verhoudingen kloppen niet meer, maar is dat op te lossen?
Ik wil diesel omdat die 1900 blokjes van toen onverwoetsbaar zijn en 1: 20 lopen en het gebakje over ruim 3 jaar belastingvrij is.
Verder hou ik gewoon van het vrolijke gepruttel van een dieselblokje

Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 21 juni 2007 06:11 PM
  [ # 4 ]
BXidioot_rijdtXM schreef:

Verder hou ik gewoon van het vrolijke gepruttel van een dieselblokje

Qua vrolijk gepruttel zijn de 14/16/19 benzineblokjes toch onovertroffen hoor Wink

Maar als je een diesel wilt, zou ik daar gewoon naar op zoek gaan, type 1 diesels zijn best nog wel te vinden, al wordt ‘t dan waarschijnlijk importeren vanuit Frankrijk of Duitsland. Automaat zou je dan volgens mij vanuit een TZD over kunnen zetten, al heb je daarbij dan niet gelijk de specifieke interieurdelen.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 21 juni 2007 08:44 PM
  [ # 5 ]

Tsja, en het importeren van een bijna bejaarde diesel kost ook de wereld niet.. Probeer een auto te kopen die je wilt hebben en geen ombouwproject…

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 21 juni 2007 08:50 PM
  [ # 6 ]
BXidioot_rijdtXM schreef:

Ik wil diesel omdat die 1900 blokjes van toen onverwoestbaar zijn en 1: 20 lopen en het gebakje over ruim 3 jaar belastingvrij is.
Verder hou ik gewoon van het vrolijke gepruttel van een dieselblokje

Nou….vergeet dat 1 op 20 maar…een BX met 1905 diesel zit gemiddeld zo op de 1 op 17…soms iets minder, soms ietsje zuiniger.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe het binnenin allemaal zit met de verstuivers, pomp (afstelling)....enz.

En die type 1 diesels hadden 65 pk….de latere versie 70-71 pk, je merkt dat echt wel hoor.
En ombouwen is een heidense klus, er zit zoveel op en aan een diesel dat niet op een benzine zit….ik zou lekker een vrij *jonge* TZD gaan zoeken. Wink
Dan heb je ook meteen STB, Electr ramen, CV met AB…enz.

Er staat er wel eentje, een type-1…notabene nog automaat ook : http://auto.marktplaats.nl/citroen/97691851-citroen-bx-trd-automaat-type-1.html?return=eJwdiEEKgzAQAP8i6K0mG1OtESn6il6DCgajCcmW2pb+vauXYWa0AvU1ijdRQVmqJE46DHMzI3rF2OL8tOWrDgt6qzXGfLNMP9FdIhsMBjdtbAAO+Yyrve+2hWyMLbq06CAtekvo6tPEsfipSPox/tD9vFJU4qg3lbzVspJUy4uqf6TiKjiGkY6LhpbIfAtJ8/sDDLA2ew==&df=1&fta=eNo9jkEKgzAQRe8y0K5NmhrzBzc9RXcSSCmhKYqxaivevaOUbmZ48P+b8SixZFSgV5+a0adMnGENaE61OoZcDy0UJwUnU0MVsgZ8YsdpFjLaak5vmMoZa/gx4XI96GLoA7c5Qh+7Wm1GEXb+fiOOYss4gWKQUx4KS0TB+wvOlk5VZymsGQ709HOztSQY9poG+WnTFSD68fjn9QsIQzo9

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 21 juni 2007 09:01 PM
  [ # 7 ]

Hij zoekt een leuke type 1, daar hij graag een diesel wil neem ik niet aan dat hij 130 PK wil….. Laughing

Als je voor hobbybob gaat spelen is dit natuurlijk een hele leuke uitdaging maar er zijn makkelijkere manieren en motoroverbouw is vaak toch best duur (voor wie het in de perken wil houden, doe dit niet als je het goed wil doen!).

Neem dan ook een koetsje wat nog 100punten is..desnoods koop je lekker een type 3 en schroef je er type 1 spul in…. Surprisedops:

Profiel  
 
beek3762
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 02-09-2004

Gepost: 21 juni 2007 09:13 PM
  [ # 8 ]

Koetsje van de type 1 is goed. 1 duidelijke roestplek, de rest is vanwege tectyleren erg goed.
Subframe keihard!
Vaak komt een dergelijke reostplek juist vanwege het tectyleren, krijg je ophoping in bepaalde ruimtes.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 21 juni 2007 09:56 PM
  [ # 9 ]
beek3762 schreef:

Vaak komt een dergelijke reostplek juist vanwege het tectyleren, krijg je ophoping in bepaalde ruimtes.

Dat kan ik uit ervaring bevestigen. Als het water in de koker achter een druppel tectyl blijft staan gebeurt er zoiets. De rotste auto die ik ooit gehad heb was tectyl-slachtoffer.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 21 juni 2007 10:00 PM
  [ # 10 ]

je kan veel beter verder zoeken naar een goede type 1 in plaats van bakken met geld uitgeven aan opknappen Wink

verder als er roest aan een auto zit ga er maar van uit dat het flink duurder wordt om dat netjes te krijgen

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 21 juni 2007 10:10 PM
  [ # 11 ]

niet altijd alle doemdenkers van dit forum geloven….......

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 21 juni 2007 11:03 PM
  [ # 12 ]

en rood is een mooie kleur

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 21 juni 2007 11:58 PM
  [ # 13 ]
stoterstangen90 schreef:

niet altijd alle doemdenkers van dit forum geloven….......

 

Exclamation

Mee eens Cool

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 22 juni 2007 12:03 AM
  [ # 14 ]

@ts is dit nix ziet er goed uit op de fotos en is helemaal niet zo ver weg in frankrijk Wink

 

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 22 juni 2007 12:04 AM
  [ # 15 ]
citroenc2 schreef:

je kan veel beter verder zoeken naar een goede type 1 in plaats van bakken met geld uitgeven aan opknappen Wink

verder als er roest aan een auto zit ga er maar van uit dat het flink duurder wordt om dat netjes te krijgen

Ben ik het niet helemaal met je eens… kijk naar me GT Wink die wordt beter en beter!!! en als je roest goed behandeld is dat goed te doen.

ZEker een 1.6 automaat is fantastishc!!! laten zo Cool lekker cruisen met je semi klasieker en nog redelijk rap ook!!!

Wit is ook nog goed bij te werken Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook