http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie.php?id=1223
Hoi!
een aantal BX en gehad, waaronder 2 maal een type 1. Zoals mijn onderschrift al zegt ben ik al een tijdje opzoek naar een leuke Type 1 voor de leuk en mooimakerij. Zie de link voor wat ik nu op het oog heb.
Nu ken ik de automaat en de 1600 motor niet. Weet iemand daar iets zinnigs over te vertellen? Is ombouw naar een ongeblazen diesel gekoppeld aan die automaat mogelijk? Met bollen en hydrauliek red ik me wel, totdat leidingen het gaan begeven….. Meerdere BXjes qua interieur uit elkaar gehad dus dat gaat ook lukken.
Hij is wit en gebutst. Als ik enthausiast over deze auto ben, wordt ie bordeauxrood, zoals mijn avatar. Weet iemand een plaatwerker en spuiter in de regio Groningen (ik ben nog steeds redelijk nieuw hier serge )
Voor de rest: adviezen? Ik hou me aanbevolen!
Dank voor jullie moeite alvast!
Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png
Type 1 punten zijn vooral: Verrot subframe, roest aan deuren en kokerbalken, abc stijlen.. Eeeh goed checken dus Voor de rest zal de type 1 politie je vast wel meer kunnen vertellen.
1600 zijn over het algemeen olie zuipertjes maar voorderest wel redelijk betrouwbaar, maar hoezo een motor overbouwen? De automaatbak zal ongetwijfeld passen maar verhoudingen kloppen niet meer.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Waarom trouwens ombouwen naar een diesel? Of ga je er naast leuk en mooimakerij ook nog veel in rijden? Je zou ook een LPG installatie kunnen overwegen. En die 1600-jes lussen dat wel hoor!
(ik heb een half jaar geleden mijn type 1 ook op LPG gezet, het verschil is miniem, onderbouw is trouwens ook goed mogelijk)
Ijs schreef:1600 zijn over het algemeen olie zuipertjes maar voorderest wel redelijk betrouwbaar, maar hoezo een motor overbouwen? De automaatbak zal ongetwijfeld passen maar verhoudingen kloppen niet meer.
Precies de verhoudingen kloppen niet meer, maar is dat op te lossen?
Ik wil diesel omdat die 1900 blokjes van toen onverwoetsbaar zijn en 1: 20 lopen en het gebakje over ruim 3 jaar belastingvrij is.
Verder hou ik gewoon van het vrolijke gepruttel van een dieselblokje
Zoekt een mooie BX type 1, luxe uitvoering, donkere kleur
—-
XM: http://images.spritmonitor.de/263967.png
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
BXidioot_rijdtXM schreef:Verder hou ik gewoon van het vrolijke gepruttel van een dieselblokje
Qua vrolijk gepruttel zijn de 14/16/19 benzineblokjes toch onovertroffen hoor
Maar als je een diesel wilt, zou ik daar gewoon naar op zoek gaan, type 1 diesels zijn best nog wel te vinden, al wordt ‘t dan waarschijnlijk importeren vanuit Frankrijk of Duitsland. Automaat zou je dan volgens mij vanuit een TZD over kunnen zetten, al heb je daarbij dan niet gelijk de specifieke interieurdelen.
Tsja, en het importeren van een bijna bejaarde diesel kost ook de wereld niet.. Probeer een auto te kopen die je wilt hebben en geen ombouwproject…
BXidioot_rijdtXM schreef:Ik wil diesel omdat die 1900 blokjes van toen onverwoestbaar zijn en 1: 20 lopen en het gebakje over ruim 3 jaar belastingvrij is.
Verder hou ik gewoon van het vrolijke gepruttel van een dieselblokje
Nou….vergeet dat 1 op 20 maar…een BX met 1905 diesel zit gemiddeld zo op de 1 op 17…soms iets minder, soms ietsje zuiniger.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe het binnenin allemaal zit met de verstuivers, pomp (afstelling)....enz.
En die type 1 diesels hadden 65 pk….de latere versie 70-71 pk, je merkt dat echt wel hoor.
En ombouwen is een heidense klus, er zit zoveel op en aan een diesel dat niet op een benzine zit….ik zou lekker een vrij *jonge* TZD gaan zoeken.
Dan heb je ook meteen STB, Electr ramen, CV met AB…enz.
Er staat er wel eentje, een type-1…notabene nog automaat ook : http://auto.marktplaats.nl/citroen/97691851-citroen-bx-trd-automaat-type-1.html?return=eJwdiEEKgzAQAP8i6K0mG1OtESn6il6DCgajCcmW2pb+vauXYWa0AvU1ijdRQVmqJE46DHMzI3rF2OL8tOWrDgt6qzXGfLNMP9FdIhsMBjdtbAAO+Yyrve+2hWyMLbq06CAtekvo6tPEsfipSPox/tD9vFJU4qg3lbzVspJUy4uqf6TiKjiGkY6LhpbIfAtJ8/sDDLA2ew==&df=1&fta=eNo9jkEKgzAQRe8y0K5NmhrzBzc9RXcSSCmhKYqxaivevaOUbmZ48P+b8SixZFSgV5+a0adMnGENaE61OoZcDy0UJwUnU0MVsgZ8YsdpFjLaak5vmMoZa/gx4XI96GLoA7c5Qh+7Wm1GEXb+fiOOYss4gWKQUx4KS0TB+wvOlk5VZymsGQ709HOztSQY9poG+WnTFSD68fjn9QsIQzo9
Hij zoekt een leuke type 1, daar hij graag een diesel wil neem ik niet aan dat hij 130 PK wil…..
Als je voor hobbybob gaat spelen is dit natuurlijk een hele leuke uitdaging maar er zijn makkelijkere manieren en motoroverbouw is vaak toch best duur (voor wie het in de perken wil houden, doe dit niet als je het goed wil doen!).
Neem dan ook een koetsje wat nog 100punten is..desnoods koop je lekker een type 3 en schroef je er type 1 spul in…. ops:
Koetsje van de type 1 is goed. 1 duidelijke roestplek, de rest is vanwege tectyleren erg goed.
Subframe keihard!
Vaak komt een dergelijke reostplek juist vanwege het tectyleren, krijg je ophoping in bepaalde ruimtes.
beek3762 schreef:Vaak komt een dergelijke reostplek juist vanwege het tectyleren, krijg je ophoping in bepaalde ruimtes.
Dat kan ik uit ervaring bevestigen. Als het water in de koker achter een druppel tectyl blijft staan gebeurt er zoiets. De rotste auto die ik ooit gehad heb was tectyl-slachtoffer.
Ich bin ein Breaker
je kan veel beter verder zoeken naar een goede type 1 in plaats van bakken met geld uitgeven aan opknappen
verder als er roest aan een auto zit ga er maar van uit dat het flink duurder wordt om dat netjes te krijgen
niet altijd alle doemdenkers van dit forum geloven….......
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
en rood is een mooie kleur
stoterstangen90 schreef:niet altijd alle doemdenkers van dit forum geloven….......
Mee eens
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
citroenc2 schreef:je kan veel beter verder zoeken naar een goede type 1 in plaats van bakken met geld uitgeven aan opknappen
verder als er roest aan een auto zit ga er maar van uit dat het flink duurder wordt om dat netjes te krijgen
Ben ik het niet helemaal met je eens… kijk naar me GT die wordt beter en beter!!! en als je roest goed behandeld is dat goed te doen.
ZEker een 1.6 automaat is fantastishc!!! laten zo lekker cruisen met je semi klasieker en nog redelijk rap ook!!!
Wit is ook nog goed bij te werken
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!