Tis toch wat he Patrick, al die complimenten over je Xantia, wat zal SZ weer jaloers zijn
Toen hij te koop stond heb ik idd ook even staan lekkerbekken bij de foto’s indertijd op forum.
Ben je inmiddels al aan de GS dan?
Mhm sorry, wordt een beetje offtopic zo…:wink:
Maar ik weet inmiddels waarom de BX zo populair is geworden, try out yourself haha…
Mzl. Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Hé stelletje grapjurken!! Ik heb het ook over dat ritje over de Champs-Élysées, toen ik nog wel bij de pinken was. Toen we uit de kroeg kwamen was ik zo’n beetje 24 uur op en ik was compleet af. Ben idd alweer wat ouder hè.
Maar @BX. Na de type1 16 TRS thuis, kwam er een 19 TRi Break automaat. Ik zat die eerste kilometers zo’n beetje juichend achter het stuur. Wat een heerlijke wagen. De automaat deed perfect zijn werk. Btw, het was een witte break en zoals eerder gezegd, roeleert die behoorlijk zwaar wat mij betreft. Ik miste wel dat prachtige dashboard van een type 1.
Maar mijn dank voor de lovende woorden over de Xantia. Dat stelt ze zeker op prijs.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Maar mijn dank voor de lovende woorden over de Xantia. Dat stelt ze zeker op prijs.
Vrouwen…ik zal er niet over verder gaan
mzl. Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
patje74 schreef:XBXG schreef:hogervp schreef:Uiteraard is er niet de beleving van een GS, dat kan ik uit eigen ervaring meteen met je delen.
Eigen ervaring? Jij viel anders meteen in slaap op de achterbank van de GS van Patrick.
Man, hoe laat was het toen we uit de kroeg kwamen? 04:00 ofzo? Maar ik vond het wel een belevenis!!!
Als je dat heel laat vind wordt je wel een beetje oud hoor . Maar het was wel gezellig!
jebbers schreef:Als je dat heel laat vind wordt je wel een beetje oud hoor . Maar het was wel gezellig!
Kom je ook mee Jelte? Heb je gelijk een goede reden om eens lid te worden van de BX Club.
Als we nog wat langer doorstappen hoeven we ook geen BOB aan te wijzen, maar kunnen we gewoon met de metro terug.
mpostma schreef:jebbers schreef:Als je dat heel laat vind wordt je wel een beetje oud hoor . Maar het was wel gezellig!
Kom je ook mee Jelte? Heb je gelijk een goede reden om eens lid te worden van de BX Club.
Als we nog wat langer doorstappen hoeven we ook geen BOB aan te wijzen, maar kunnen we gewoon met de metro terug.
Waarheen? Heb ik iets gemist?
jebbers schreef:mpostma schreef:jebbers schreef:Als je dat heel laat vind wordt je wel een beetje oud hoor . Maar het was wel gezellig!
Kom je ook mee Jelte? Heb je gelijk een goede reden om eens lid te worden van de BX Club.
Als we nog wat langer doorstappen hoeven we ook geen BOB aan te wijzen, maar kunnen we gewoon met de metro terug.
Waarheen? Heb ik iets gemist?
Ik zit met mijn kop in het verkeerde draadje. Ik bedoelde het kampeerweekend van de BX club in de buurt van Parijs in het laatste weekend van augustus.
Op deze zeer interessante link valt te lezen dat de BX in Frankrijk nog altijd nummer 32 staat in de lijst met meest veel voorkomende auto’s!! Het aantal momenteel nog ingeschreven BX’en in Frankrijk (112.939) is nu dus zowat even hoog als het aantal nieuw in Nederland geleverde BX’en.
Verder is het een zeer interessante link om te zien dat de Xsara de meest vertegenwoordigde Citroën in Frankrijk is, gevolgd door de AX, Saxo, ZX, Xantia en… BX.
Het aantal BX’en is dus ruim 2 x zoveel als het aantal Franse C5’s.
24.217 Visa’s is waarschijnlijk 100 x zoveel als het resterende groepje Visa’s in Nederland…
Ander interessant feitje: er zijn in Frankrijk nog evenveel CX’en als Dyanes…
Schrikbarend is wel te zien dat er nog maar 213 Renaults 17 over zijn in Frankrijk.
[Edit]Overigens moeten alle bovenstaande cijfers met 2 vermenigvuldigd worden!!! De cijfers zijn namelijk gebaseerd op de Franse autokeuringen, die slechts 1 keer in de 2 jaar plaatsvinden.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Hoeveel BXen rijden er nou nog in Nederland?
Is ergens te vinden van elk type Citroën hoeveel er nog in NL rijden?
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Het aantal BX’en is dus ruim 2 x zoveel als het aantal Franse C5’s.
Het is maar de vraag of je de getallen goed uitlegt.
Zou het niet zo zijn dat deze technische keuring pas verplicht is voor auto’s vanaf een bepaald bouwjaar?
In dat geval vallen veel C5’s buiten de boot natuurlijk.
Jeroen
Matthijs2006 schreef:Hoeveel BXen rijden er nou nog in Nederland?
Is ergens te vinden van elk type Citroën hoeveel er nog in NL rijden?
Er was laatst (zie eerder in dit topic) nog een melding van de RDW. Uit mijn hoofd zijn er nog een stuk of 11.000 BX’en in NL (heb even geen zin om dit hele topic terug te lezen voor het juiste aantal).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Begin 2004 waren het er zo’n 22.000, begin 2006 zo’n 10.000. Of de gegevens van de RDW echt betrouwbaar zijn vraag ik me soms wel eens af, maar dat het hard achteruit gaat is wel zeker.
Dan zullen het er nu minder dan 10.000 zijn.
Toch zie ik ze de laatste tijd dagelijks.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
toniclight schreef:Het aantal BX’en is dus ruim 2 x zoveel als het aantal Franse C5’s.
Het is maar de vraag of je de getallen goed uitlegt.
Zou het niet zo zijn dat deze technische keuring pas verplicht is voor auto’s vanaf een bepaald bouwjaar?
In dat geval vallen veel C5’s buiten de boot natuurlijk.Jeroen
goed gezien. na vier jaar moet aan de eerste keuring voldaan gaan worden.
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
XBXG schreef:Op deze zeer interessante link valt te lezen dat de BX in Frankrijk nog altijd nummer 32 staat in de lijst met meest veel voorkomende auto’s!! Het aantal momenteel nog ingeschreven BX’en in Frankrijk (112.939) is nu dus zowat even hoog als het aantal nieuw in Nederland geleverde BX’en.
Verder is het een zeer interessante link om te zien dat de Xsara de meest vertegenwoordigde Citroën in Frankrijk is, gevolgd door de AX, Saxo, ZX, Xantia en… BX.
Het aantal BX’en is dus ruim 2 x zoveel als het aantal Franse C5’s.
24.217 Visa’s is waarschijnlijk 100 x zoveel als het resterende groepje Visa’s in Nederland…
Ander interessant feitje: er zijn in Frankrijk nog evenveel CX’en als Dyanes…
Schrikbarend is wel te zien dat er nog maar 213 Renaults 17 over zijn in Frankrijk.
[Edit]Overigens moeten alle bovenstaande cijfers met 2 vermenigvuldigd worden!!! De cijfers zijn namelijk gebaseerd op de Franse autokeuringen, die slechts 1 keer in de 2 jaar plaatsvinden.
Interessante link Wouter, maar ik vraag me toch af of het wel helemaal klopt. Er zouden bijvoorbeeld nog 1208 GSA’s zijn (plaats 381) dat is wel weinig, ik zou verwachten dat dit aantal nog iets hoger ligt. Zo rond een kleine 10.000 exemplaren… Daarom gaat het in deze lijst niet om het aantal ter keuring aangeboden cq. goedgekeurde(?) auto’s? Dat wil dan dus zeggen dat er mogelijk (hopelijk) nog meer auto’s zijn die alleen om een af andere reden niet ter keuring aangeboden worden?
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl