2 van de 2
 < Vorige 1 2

TCT met APK en gelaste turbo rijdt weer
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4930

Gepost: 21 juni 2007 11:27 PM
  [ # 16 ]
TCT tijger schreef:

Ik vind een TCT vooral schokken als je aarzelt met gasgeven, dus intrappen die bak. Maar zonder gein, ik heb er ook rustig in gereden. Een TCT stottert af en toe lichtjes, maar als je een beetje leert hoe en wanneer dat gebeurt kan je het toch grotendeels vermijden (heb ik het idee).

Het leukste aan een TCT vind ik dat als je de goeie toeren weet te vinden, je heel lekker door de versnellingen heen kunt sjeezen en constant die turbo kunt gebruiken, ik kan echt genieten om van 0 naar 160 te gaan met die bak. En dat hoeft niet eens vol gas te zijn.

Ik heb het vandaag eens uitgeprobeerd, maar mijn turbo rijdt zonder schokken zelfs 40 in z’n vijfde en draait dan iets meer dan 1000 rpm. Die motor is echt hardstikke soepel en hij protesteert niet erg als je dan gas geeft. 40 in zijn vierde is al helemaal geen probleem, zonder sputteren en schokken.

Het lijkt me dus dat als een turbo schokkerig rijdt dat je eens wat moet gaan afstellen. Voor de duidelijkheid, ik heb een benzine turbo van juni 1994 en die rijdt hardstikke lekker, jammer dat ik er bijna niet meer mee rijd. Ik wil hem ruilen voor een snelle motor.

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 22 juni 2007 12:10 PM
  [ # 17 ]
Han S schreef:

Het lijkt me dus dat als een turbo schokkerig rijdt dat je eens wat moet gaan afstellen. Voor de duidelijkheid, ik heb een benzine turbo van juni 1994 en die rijdt hardstikke lekker, jammer dat ik er bijna niet meer mee rijd. Ik wil hem ruilen voor een snelle motor.

Juni 1994 is het RGX-blok, dit blok loopt beter dan de oude RGY. Zie het sticky-dingetje l’evolution

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

KlaasBaas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 411

Gepost: 24 juni 2007 03:44 AM
  [ # 18 ]

Ik meen dat de TCT vergeleken met een V6 type 1 (170 Pk ?) sneller is
met optrekken tot 100.

Maar ik heb een automaat TCT dus het zal wel iets trager zijn.

Verder heerlijke motoren, en bij mijn geen nukken eigenlijk.

KB

XM 2.0 CT VSX

Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook