Ree schreef:RuudR schreef:Volgens mij was dit helemaal indraaien en dan 1,5 slag uitdraaien, maar zeker weten doe ik het niet meer.
Hee, mannen, even zoeken op “afstellen CO” of zo iets en er wordt netjes uitgelegd hoe je het moet doen
Ree
jep heb het opgezocht maar hier ligt het dus niet aan maar waar dan wel aan??
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 825
Geregistreerd: 13-05-2005
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Daarom zeg ik ook, bel ff met Customs & Classics in Ede, een zeer behulpzaam bedrijf. Tjeerd en zijn vader zijn hele aardige mensen, die ook nog eens diverse winterevenementen verzorgen voor de CCNL.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
Nou dat is de co schroef de je nu te pakken hebt. DIe zit altijd los!
Die moet je er weer in draaien anders loopt de eend beslist niet stationair.
En inderdaad er in draaien, en 2 slagen weer er uit is een redelijke basis.
Als je daar een gwoon boutje in doet werkt zeker niet!!!
Je zult de stationair sproeier er uit moeten halen, zit aan de buitekant ongeveer 3 seconden werk. Door blazen en dan doet ie het weer.
Ik weet niet wat je bedoeld met de hoofdsproeier, je hebt die er uit gehaald, zit in de carb namelijk.
Voor stationair lopen geld alleen de CO schroef, die met dat plastic busje en die stationair spoeier. De rest van de cabr doet niets.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Misschien blijft de flotter in de cabrateur hangen. Om hier bij te komen moet je de deksel ersf halen, en kun je de floteerkamers ook gelijk schoon maken. En heb je het brandstof filter ook al nagezien in de cabrateur. Ik zelf praat nu over de solex 26/35 scic.
afsteling van het flotter nivo doe je zo:
Demonteer de carberateur deksel en houd de deksel onderste boven. met de pakking er nog op, zodat het vlotterventiel door het gewicht van de flotter is gesloten, De afstand van het dekslpasvlak MET pakking tot het hart van de flotter moet 18 MM +/- 1mm bedragen. Houd bij het meten de pakking goed aangedrukt tegen het deksel. Stel deze afstand zonodig af door het lipje dat op de vlotternaald rust, iets te verbuigen.
groeten Patri
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Je kunt ook nog eens het stationairtoerental hoger instellen en dan op zoek gaan naar valse lucht.
Met mijn Ami heb ik hetzelfde meegemaakt. Wat achteraf precies de oorzaak geweest is, is niet 100% te zeggen.
Ik heb de carburateur etc. schoongeblazen, maar de garage ontdekte ook nog een zwaar draaiende dynamo. Deze is vervangen en sindsdien loopt de motor zoals het hoort.
Succes met je speurtocht!
Jeroen
bleek toch de stationair te zijn ,nadat ik deze er weer een keer uit heb gehaald en schoon heb gespoten liep ze weer als een tiet na de co weer netjes te hebben afgesteld omdat ik deze er uit had gedraaid, dus v/d week weer lekker met de eend !
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
dus v/d week weer lekker met de eend !
Leuk, mijn zoontje is door het dolle heen als die jouw 2cv soms ziet staan wanneer ik ga tanken bij de Tinq!
Jeroen
toniclight schreef:dus v/d week weer lekker met de eend !
Leuk, mijn zoontje is door het dolle heen als die jouw 2cv soms ziet staan wanneer ik ga tanken bij de Tinq!
Jeroen
tank je in beilen dan?
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
toniclight schreef:tank je in beilen dan?
Ik woon er, vandaar.
Jeroen
ja dan is het duidelijk mocht je zoon es een keer zin hebben om es lekker aan de koehoorn te trekken moet je maar een keer aankomen als je gaat tanken , werk in het magazijn van de gamma
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl