3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 

Hydractive definitief uitschakelen
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 680

Gepost: 22 juni 2007 01:05 AM
  [ # 31 ]
eXpelliarMus schreef:

Van welk bouwjaar is daze dame? Misschien een tip om extra massa naar de veercomp te leggen en kijken wat dat doet, ik heb het ook gedaan en heb aan merkelijk minder last van storingen. Na een grondige schoonmaak beurt van het hydrauliesysteem met spoelolie en een bollen check, heb nu nieuwe LHM + een nieuwe voorraadbol er in en ik ben een blij zwevend mens. Wink

Dat heb ik ook allemaal gedaan en nog veel meer, maar ben nog steeds geen blij zwevend mens Evil or Very Mad

groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 22 juni 2007 01:10 AM
  [ # 32 ]
JanO schreef:
eXpelliarMus schreef:

Van welk bouwjaar is daze dame? Misschien een tip om extra massa naar de veercomp te leggen en kijken wat dat doet, ik heb het ook gedaan en heb aan merkelijk minder last van storingen. Na een grondige schoonmaak beurt van het hydrauliesysteem met spoelolie en een bollen check, heb nu nieuwe LHM + een nieuwe voorraadbol er in en ik ben een blij zwevend mens. Wink

Dat heb ik ook allemaal gedaan en nog veel meer, maar ben nog steeds geen blij zwevend mens Evil or Very Mad

groet, Jan

Nog steets niet? Das dan goed ruk zeg Evil or Very Mad

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 871

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 22 juni 2007 01:29 AM
  [ # 33 ]

??

eXpelliarMus schreef:
JanO schreef:
eXpelliarMus schreef:

groet, Jan

EUHHH, ik begrijp dat ik hier in het hoekje van de hiedroliek fundamentalisten ben terechtgekomen…. Very Happy Very Happy

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Xsara Scootertje.
Gepost: 22 juni 2007 01:34 AM
  [ # 34 ]

Das helemaal juist. Wink

Profiel  

JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 22 juni 2007 01:35 AM
  [ # 35 ]

@eXpelliarMus:
Zeg dat wel… Soms veert hij even heel goed, maar meestal niet. Grote veeruitslagen gaan goed, de kleine meestal niet dus. Dat ligt voor een klein deel aan de banden, maar omdat het nogal wisselvallig is en soms heel goed, ligt het daar niet alleen aan. Sensoren en alle andere electronica heb ik al onderhanden genomen en volgens mijn controlelampje op de elektroklepvoeding werkt dat perfect. Ik moet het nu dus in mechanische en hydraulische oorzaken zoeken.

@ sutrebor|robertus:
Ik heb ergens gelezen dat je de elektroklep niet hoeft te verwijderen om de veer er uit te halen. De retourleiding moet eraf en dan met een grote dop de afsluitdop loshalen. De eerste veer die je tegen komt als je het anker met naald naar buiten schuift moet je verwijderen. Er zit nog wel een afdekplaatje onder de elektroklep; die zal er wel afmoeten om er bij te komen.
Als je dit niet op een brug of put doet, gebruik dan wel stevige assteunen!

ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

Profiel  

Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2152

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 22 juni 2007 01:57 AM
  [ # 36 ]

Re: ??

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
eXpelliarMus schreef:
JanO schreef:
eXpelliarMus schreef:

groet, Jan

EUHHH, ik begrijp dat ik hier in het hoekje van de hiedroliek fundamentalisten ben terechtgekomen…. Very Happy Very Happy

Zo kom je nog eens ergens Wink

Profiel  

Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 22 juni 2007 02:01 AM
  [ # 37 ]
eXpelliarMus schreef:
JanO schreef:
eXpelliarMus schreef:

groet, Jan

Hoezo, nog steets niet, dat wot tog ook nooit wat…druit rukken die hele rotzooi.
Dat soort techniek is niet voor Franse ingenieurs weggelegd, mer ja, niemand wil luisteren.

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten

- Xsara Scootertje.
Gepost: 22 juni 2007 02:05 AM
  [ # 38 ]
Ries schreef:
eXpelliarMus schreef:
JanO schreef:
eXpelliarMus schreef:

groet, Jan

Hoezo, nog steets niet, dat wot tog ook nooit wat…druit rukken die hele rotzooi.
Dat soort techniek is niet voor Franse ingenieurs weggelegd, mer ja, niemand wil luisteren.

Maar jij hoeft ook niet te klagen, zonder hieperdepief toch? Wink

Profiel  

Ries
> 2000 berichten

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 22 juni 2007 02:21 AM
  [ # 39 ]

Ik klaag niet, maar geniet nog immer van de verhalen van mensen die denken de boel feilloos aan het werk te krijgen….nee, das gemeen, een beetje… Very Happy

Profiel  

sutrebor
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42

Gepost: 22 juni 2007 02:38 AM
  [ # 40 ]

@ sutrebor|robertus:
Ik heb ergens gelezen dat je de elektroklep niet hoeft te verwijderen om de veer er uit te halen. De retourleiding moet eraf en dan met een grote dop de afsluitdop loshalen. De eerste veer die je tegen komt als je het anker met naald naar buiten schuift moet je verwijderen. Er zit nog wel een afdekplaatje onder de elektroklep; die zal er wel afmoeten om er bij te komen.
Als je dit niet op een brug of put doet, gebruik dan wel stevige assteunen!

Bedankt voor de tip, Jan.
a.s. Zondag/Maandag kruip ik eronder.(wordt vervolgd)
Nogmaals, ik wil van de storingsgevoeligheid af !!
Bij mij zit die ergens, zeer wisselvallige vering.
De sportstand (en andere hydro-comp handelingen i.v.m. veligheid, noodstop,...e.d.) hoef ik niet.
Ik ben een heeeeeeel rustige rijder (zonder in slaap te vallen sleep ) en heb maar dagelijks 20 km werkverkeer af te leggen.
Zonder files (in Limburg)  blehh
Maar om op een fiets naar het werk te gaan, dat wil ik mijn XM niet aandoen.
(en mijzelf ook niet )

Biertje ? .......... Nee, XM !

Profiel  

JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 24 juni 2007 04:45 AM
  [ # 41 ]

Vandaag een poging gedaan om de veer uit de elektroklep te halen. De auto stond bij mijn monteur op zijn zelfgemaakte put voor een oliewissel. De put was daarna nog een uurtje vrij, dus greep ik m’n kans om op een comfortabele manier dit klusje te klaren. (Vandaar dus geen fototoestel bij de hand).
Eerst heb ik het afdek plaatje vewijderd om meer slag met de leidingsleutel te kunnen maken. Dit bleek tevens de bevestigingssteun te zijn voor de elektroklep. De retourleiding was er zo uit, maar de afsluitdop zat muur en muur vast. Met dop 24 en een behoorlijke sleutel ging het niet. De klep zat alleen nog vast aan vier hydraulische leidngen, dus heb ik de bevestigingssteun maar weer gemonteerd. Durfde nu meer kracht te zetten maar was toch bang om de boel kapot te draaien, voooral om dat die bevestigingsplaat vrij slap is. De enige manier is eienlijk het hele apparaatje te verwijderen en in een bankschoef te klemmen. Daar was geen tijd voor, dus heb ik de boel maar weer dicht gedraaid Sad .

groet, Jan

Profiel  

sutrebor
< 100 berichten
Rank

Gepost: 24 juni 2007 07:40 PM
  [ # 42 ]

Hoi Jan,

Ik heb vandaag de hele morgen gekleund Crying or Very sad
Nergens is die Evil or Very Mad  electroklep te vinden.
XM opgekrikt om de klep klep te zoeken.
Van links, rechts en voor bekeken (onderaan), nergens iets waarvan ik zeker wist, dit is ‘em.
Mijn XM heeft Diravi stuurbekrachtiging,... en daar gaat het fout.
Volgens mijn schema’s !
Er wordt hier zelfs over voor en achter klep gerept !!
Vanavond zet ik de schema’s erop, kan/kunnen jij/jullie zelf kijken.
Zal omstreeks 22:00 uur zijn, een citrofiel heeft ook andere verplichtingen. Wink

p.s. Klote om onder de auto te werken, volgende poging ga ik naar een brug in een DHZ-garage.

Profiel  

eviltwin
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2937

Gepost: 24 juni 2007 10:07 PM
  [ # 43 ]
sutrebor schreef:

Mijn XM heeft Diravi stuurbekrachtiging,... en daar gaat het fout.
Volgens mijn schema’s !

Ik denk het niet, een 2.0i met DiRaVi, no way.  Rolling Eyes

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  

sutrebor
< 100 berichten
Rank

Gepost: 25 juni 2007 02:34 AM
  [ # 44 ]

Ik denk het niet, een 2.0i met DiRaVi, no way.

Geen Diravi ?
Bij de aankoop is mij verteld van wel.
Maaaar morgen ga ik naar een citroen-reparateur (Ger v. Krevel, Kerkrade)
Kijken wat hij ervan zegt.

Schema’s komen wat later. Surprisedops:

Profiel  

Ries
> 2000 berichten

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 25 juni 2007 02:49 AM
  [ # 45 ]

Kun je zo controleren, als je stuur vanzelf naar de middenstand terugloopt, terwijl je stilstaat!, dan heb je Diravi.
Zo niet, dan heb je Dirass.

Profiel  

3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook