Hallo,
Leek mij leuk om een lijstje te maken van verschillende versies van de bx.
Bv:
- Progress
- Routiere
- Sport
- Berline (?)
- Deauville
- Montreux
- Digit
- Cannas
- Palmares
- Chic
- Beauville (?)
- Leader
- Millesime
- Chamonix
- Palais
Wie weet er meer .. ?
Citroën BX Progress
Speciale editie april 1991, 1000 stuks
Gebaseerd op de Citroën BX 16 TGI
Donkergroen, grijs of zwart
Getint glas
Lichtmetalen velgen
Speciale velours bekleding
In hoogte verstelbare GTI-stoelen
Geverniste (metallic-) lak
HFL 31.575
Citroën BX Routière
Zelfde uitrusting van de Citroën BX 16 TGI
De motor van de Citroën BX 19 TZI
Stuurbekrachtiging
Stoelen en bekleding van de BX GTI
In hoogte verstelbare voorstoelen
Getint glas
Bandenmaat 175/65 MXV2
Striping Citroën BX Routière
Leverbaar in de kleuren rood, donkerblauw en in donkergrijs (metallic lak, tegen meerprijs).
HFL 34.200
Citroën BX Deauville
Gebaseerd op standaard Citroën BX
Radiovoorbereiding
Signaal vergeten verlichting
Afsluitbaar handschoenenkastje met verlichting
Zonnegordijntjes voor de achterruit
Getint glas
Lichtmetalen wielen
Deauville striping
Leverbaar in drie kleuren, waarvan 2 metallic (tegen meerprijs)
BX Deauville benzine: HFL 27.860
BX Deauville diesel: HFL 36.090
Citroën BX Chic
Speciale editie september 1991, 700 stuks
Gebaseerd op Citroën BX 16 TZI
Stuurbekrachtiging
Zwart dashboard
Zwarte bekledingsstof “Caspienne”
Stuurwiel van de Citroën BX 16V
Metallic lak (Gris Dolmen)
Achterspoiler van Citroën BX GTI
Bumpers en stootstrips in de kleur van de carrosserie
Bumpers met chroominleg
Badging “Citroën” en “BX” in hetzelfde lettertype als dat van de Citroën XM
HFL 33.600
Citroën BX Palais
Maart 1990
Gebaseerd op de standaard Citroën BX
Geverniste metallic lak (bleu memphis of gris météore)
zonwerend glas
lichtmetalen wielen
ruitewisser/-sproeier achter
“Palais” striping
HFL 24.950
Citroën BX Chamonix
Gebaseerd op standaard Citroën BX, januari 1989
Radio-uitrusting met stereo radio/cassette recorder
Sportieve achterspoiler
Veilig reflecterend paneel
van binnenuit verstelbare rechter buitenspiegel
Beschermende stootstrips rondom
HFL 22.990
Citroën BX Palmarès
Speciale editie oktober 1988, 1000 stuks
Gebaseerd op Citroën BX 14E met 5-versnellingsbak
Wit, bumpers in carrosseriekleur
Matzwarte raamomlijsting
165/70 MXL banden met grote wieldoppen
Fleurige Palmarès striping
Zwart interieur van de BX GTI
Volledig neerklapbare achterbank met middenarmsteun
Radiouitrusting
HFL 25.900
Citroën BX Leader Mk1
Speciale editie eind april 1986, 1200 stuks met 5-versnellingsbak
Banden 165/70 MXL
Wieldeksels BX 19 GT
Beschermstrips op de flanken
Stoelbekleding in effen grijze stof met grijs-rode ruiten
Radio-uitrusting (luidsprekers en antenne)
Twee carrosseriekleuren: Bleu Romantique en Gris Perlé (beide geverniste metallic lakken)
Schildbumpers in harmoniserende kleur
Plakstrips op het onderste deel van de carrosserie en op de achterklep, in bij de carrosseriekleur passende tint
BX 14 E Leader HFL 22.600
BX 16 S Leader HFL 26.600
BX 19 D Leader HFL 30.650
http://www.citroenz.com/BX/variants3.html
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Je was me net voor..zag het inderdaad..
Ik vond nog een leuk tabelletje, ook van allerei motortypes enz. ik weet alleen niet of alles klopt (horsepower enz.)
BX : Engine Type 150A (XY6C)
BX14 : Engine Type 150C (XY6D)
BX16 : Engine Type 171B/C (XU5S)
BX19 : Engine Type 159A (XU9S)
BX14 models (from August 1988)
Engine type : K1G
Power DIN (BHP) : 72 @ 5600 rpm
Torque DIN (lbf ft) : 78 @ 3400 rpm
Horsepower: 85pk
The K1G engine fitted to the BX 14 is an all alloy unit, and although the dimensions, clearances and tolerances are similar to those of the type 150C (XY6D) engine, there are several major changes. These include the camshaft drive, which is of toothed belt type, and the oil pump, which is chain driven from the crankshaft.
BX16 RE models
Engine type : B1A/A
Compression ratio : 9.35:1
Power DIN (BHP) : 80 @ 5600 rpm
Torque DIN (lbf ft) : 98 @ 2800 rpm
Horsepower: 85pk
BX16 models (except TXi model from September 1988)
Engine type : B2C (XU52C)
Compression ratio : 8.95:1
Power DIN (BHP) : 94 @ 6000 rpm
Torque DIN (lbf ft) : 97 @ 3200 rpm
Horsepower: 85pk
BX16 fuel injected models
Engine type : BDY (XU5M 3Z)
Compression ratio : 8.95:1
Power DIN (BHP) : 89 @ 6400 rpm
Torque DIN (lbf ft) : 97 @ 3000 rpm
Horsepower: 85pk
BX19 TRS models (from July 1986)
Engine type : D2A (XU92C)
Power DIN (BHP) : 105 @ 5600 rpm
Torque DIN (lbf ft) : 119 @ 3000 rpm
Horsepower: 95pk
BX19 TRS/TZS models (for 1990 model year)
Engine type : D2E (XU92C+)
Power DIN (BHP) : 105 @ 6000 rpm
Torque DIN (lbf ft) : 118 @ 3000 rpm
Horsepower: 105pk
BX19 TZS models (for 1991 model year)
Engine type : D2F (XU92C+)
Power DIN (BHP) : 107 @ 6000 rpm
Torque DIN (lbf ft) : 123 @ 3000 rpm
Horsepower: 115pk
BX19 GTi models (up to 1991 model year)
Engine type : D6A (XU9J2)
Compression ratio : 9.3:1
Power DIN (BHP) : 125 @ 5500 rpm
Torque DIN (lbf ft) : 129 @ 4500 rpm
Horsepower: 120pk
BX19 GTi models (from 1991 model year)
Engine type : D6D (XU9J2)
Compression ratio : 9.3:1
Power DIN (BHP) : 123 @ 5500 rpm
Torque DIN (lbf ft) : 127 @ 2750 rpm
Horsepower: 140pk
BX19 GTi 16 Valve (DOHC)
Engine type : D6C (XU9J4)
Compression ratio : 10.4:1
Power DIN (BHP) : 160 @ 6500 rpm
Torque DIN (lbf ft) : 133 @ 5000 rpm
Horsepower: 160pk
The D6C engine is a development of the BX 19GTi (D6A-XU9J2) engine, which itself is based upon the type 159A engine. Introduced in July 1987, the essential difference is the 16-valve double overhead camshaft cylinder head, the camshafts being driven by a toothed belt tensioned by two idler rollers. Hydraulic tappets are used, eliminating the need for valve clearance adjustment. The pistons have been redesigned, with valve head recesses machined in the piston crown. The gudgeon pins are of the ‘floating’ type, secured by circlips in the piston. The crankshaft has lighter balancing counterweights, and a damper fitted to the sprocket end. Finally, the oil capacity has increased because an oil cooler has been fitted.
BX19 TZi models (with catalytic converter)
Engine type : DKZ (XU9JAZ)
Compression ratio : 9.18:1
Power DIN (BHP) : 122 @ 6000 rpm
Torque DIN (lbf ft) : 115 @ 3000 rpm
Horsepower: 115pk
Mijn pa heeft een BX uit Duitsland met TOJO stickers erop
(hij is optisch niet zo mooi meer)
Op het kenteken staat trouwens 16 TGI, maar hij is best wel heel luxe (cv+ afstandsbediening (die weg is), in hoogt verstelbare sportstoelen, armsteun achter, stuurbekrachtiging, toerenteller, electrische ramen) dus of dat klopt?
Rob GT schreef:Mijn pa heeft een BX uit Duitsland met TOJO stickers erop
(hij is optisch niet zo mooi meer)
Op het kenteken staat trouwens 16 TGI, maar hij is best wel heel luxe (cv+ afstandsbediening (die weg is), in hoogt verstelbare sportstoelen, armsteun achter, stuurbekrachtiging, toerenteller, electrische ramen) dus of dat klopt?
Er zit wel wat werk aan, maar je kan er wel iets HEEL moois van maken van dat ding… Tojo zegt mij niks, volgens mij gewoon een sticker net als dat lelijke visje wat erop zit ffe een haai 8er plakken wel een mooi ding… zijn lekker snel ook die tgi’s
TOJO?
Daar staat TOP; De BX Top is het Duitse derivaat van de Nederlandse CHIC, de Belgische Biarritz en de Franse Millesime in de mooie kleur Bleu Saphir.
rb schreef:TOJO?
Daar staat TOP; De BX Top is het Duitse derivaat van de Nederlandse CHIC, de Belgische Biarritz en de Franse Millesime in de mooie kleur Bleu Saphir.
whahahah BX TOP ? wat een naam zeg… tis een franse auto.. die duitsers verkrachten hem weer
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
gti_styling84 schreef:Ik vond nog een leuk tabelletje, ook van allerei motortypes enz. ik weet alleen niet of alles klopt (horsepower enz.)
-lijst-
Ik mis de 105 pk sterke 1.6 multipoint :kroon
@Rob GT:
Heb je ‘t gezien? je vader heeft dus een BX Top! da’s wel een erg bijzondere, volgens mij zie je die in Nederland nooit… wees er zuinig op he
Dat tabelletje met motorvermogen kun je maar beter weer vergeten want hij is niet geheel compleet en juist.
Ik zal wel een keer een ander lijstje maken.
Zo heeft mijn BX1.9si (singelpoint injection) 109pk.
Van de BX16V zijn er in Nederland 2 uitvoeringen namelijk de versie van 1987 tot 1989 : met 160PK en de 2e versie 1989-? met 148pk.
BX 16V Type 1:
Cilinderinhoud: 1905 cm3
Compressie: 10,4:1
Boring x slag: 83,0 x 88,0 mm
Max. vermogen: 118 kW (160 pk) op 6500tpm
Max. koppel: 177 Nm op 5000tpm
BX 16V Type 2:
Cilinderinhoud: 1905 cm3
Compressie: 9,7:1
Boring x slag: 83,0 x 88,0 mm
Max. vermogen 109 kW (148 pk) op 6400tpm
Max. koppel 166 Nm op 3000tpm
Ze hebben bijde een DOHC MI16 motor dwz:
Double OverHead Cams oftewel; dubbele bovenliggende nokkenas, multipoint injectie, 16Valves
Let op! Dit zijn de Nederlandse uitvoeringen, in verschillende landen zoals bijv België ligt er in de type 2 een type 1 motorblok, dus wel de volle 160pk.
Het 1e type 16V is een type 2 BX
Het 2e type 16V is een type 3 BX (rookglazen achterlichten, etc.)
Harm schreef:@Rob GT:
Heb je ‘t gezien? je vader heeft dus een BX Top! da’s wel een erg bijzondere, volgens mij zie je die in Nederland nooit… wees er zuinig op he
Top hoor pfff… issie vast wel zo’n 25 euro meer waard!
Denk niet dat mijn pa er nu zuiniger op is. Hij rijdt deze auto gewoon net zo lang tot het goedkoper is hem in te ruilen op een andere auto. (liefst wel weer een BX, daar rijdt hij al zo’n 10 - 12 jaar in rond! Deze is trouwens wel de fijnste tot nu toe)
Rob GT schreef:Harm schreef:@Rob GT:
Heb je ‘t gezien? je vader heeft dus een BX Top! da’s wel een erg bijzondere, volgens mij zie je die in Nederland nooit… wees er zuinig op he
Top hoor pfff… issie vast wel zo’n 25 euro meer waard!
Denk niet dat mijn pa er nu zuiniger op is. Hij rijdt deze auto gewoon net zo lang tot het goedkoper is hem in te ruilen op een andere auto. (liefst wel weer een BX, daar rijdt hij al zo’n 10 - 12 jaar in rond! Deze is trouwens wel de fijnste tot nu toe)
Top is een duits actiemodel; je ziet ook aan het kenteken dat het ding geimporteerd is.
Ich bin ein Breaker
Top is een duits actiemodel.
Jah dat zei rb ook al.
Jammer dat hij een embleem van de grootste visclub van Nederland achterop geplakt heeft. Maarja das mijn mening….
gti_styling84 schreef:Ik vond nog een leuk tabelletje, ook van allerei motortypes enz. ik weet alleen niet of alles klopt (horsepower enz.)
BX : Engine Type 150A (XY6C)
BX14 : Engine Type 150C (XY6D)
BX16 : Engine Type 171B/C (XU5S)
BX19 : Engine Type 159A (XU9S)
Dat zijn alleen de motoren uit de BX type 1…
De 159A-motor is geleverd op de GT en de Digit, en heeft 105 pk.
De 159B-motor is geleverd op de BX Sport en heeft 126 pk.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX