Totaal aantal Berichten: 6496
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dat is toch niks nieuws? De cc op de P806 van mijn schoonvader doet dat ook. En op de Rovers 827 en 75 die hij daarvoor had werkte dat ook zo.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Mulder schreef:Dat is toch niks nieuws? De cc op de P806 van mijn schoonvader doet dat ook. En op de Rovers 827 en 75 die hij daarvoor had werkte dat ook zo.
Ja en dat waren/zijn stuk voor stuk auto’s uit een klasse hoger!
gr, JT
C4 Grand Picasso LB 1.6HDIF EB6V Or Anodise
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
JT schreef:Mulder schreef:Dat is toch niks nieuws? De cc op de P806 van mijn schoonvader doet dat ook. En op de Rovers 827 en 75 die hij daarvoor had werkte dat ook zo.
Ja en dat waren/zijn stuk voor stuk auto’s uit een klasse hoger!
gr, JT
Mijn eigen ingebouwde John Gold CC kon het ook! Eigenlijk heb ik nog nooit meegemaakt dat dit niet het geval was…
Ik denk dat ik het niet duidelijk heb neergezet of dat ik echt geen idee heb dat alle auto’s met cruisecontrol ook een digitale aanduiding hebben voor de ingestelde snelheid (twee snelheidsindicatie)
Je kunt dus al rijdende (35km per uur) optrekkende, de cruisesnelheid volledig traploos al instellen op bv 124 km, en de auto gaan dan vervolgens naar deze snelheid toe.
gr, JT
C4 Grand Picasso LB 1.6HDIF EB6V Or Anodise
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
P & C
Mulder schreef:Dat is toch niks nieuws? De cc op de P806 van mijn schoonvader doet dat ook.
Da’s nogal logisch!
P&C is de zelfde groep (PSA) vrijwel alles wat niet van buiten te zien is is hetzelfde. Vb sleutel van de C6 komt van P, richtingaanwijzers, knopjes etc. etc.
Vind ik helemaal niet erg, hoe meer dezelfde knopjes hoe beter de inkoop hoe goedkoper de auto.
C4GP goedkoop… tja, ligt zeer goed in de markt, waarom zouden ze dan gaan braderen?
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
meestal maar één tik in
Nu we het daar toch over hebben, er zijn ook auto’s waarin je slechts een tikje hoeft te geven voor een x aantal knippers. (van Mercedes, Opel en een aantal Fords weet ik het)
Zit dit ook op een van de Citroens?
gr, JT
C4 Grand Picasso LB 1.6HDIF EB6V Or Anodise
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Straffe uitspraak
JT schreef:meestal maar één tik in
Nu we het daar toch over hebben, er zijn ook auto’s waarin je slechts een tikje hoeft te geven voor een x aantal knippers. (van Mercedes, Opel en een aantal Fords weet ik het)
Zit dit ook op een van de Citroens?
gr, JT
Lap, k’zal hier nog eens een uitspraak doen waar ik de gehele Citroën gemeenschap op dit forum over me heen haal…
Ik heb heimwee naar de tijd dat je de clingnoteur manueel moest terugzetten…. en dat meen ik echt. Waarom? omdat dit je forceert om BEWUST bezig te blijven met het maneuvre dat je uitvoert. Ik weet vrijwel zeker dat dat indertijd ook de veiligeidsfilosofie was bij Citroën want laten we wel wezen technisch was het een makkie om dat ding automatisch te laten terugkeren na de stuuromwenteling (zoals toen alle merken dat wel hadden).
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Met al die instellingsmogelijkheden (al dan niet via de computer bij de dealer) kan ik me niet voorstellen dat dit ook niet in te stellen is. Onder Start, menu, bestuurder, eigenschappen, heimwee ?, clignoteur. Er verschijnt dan een pull down menu (makelijk hè..al die electronica en automatisering) waarin je kunt kiezen tussen “wel of niet meer van deze tijd”.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: Straffe uitspraak
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:Lap, k’zal hier nog eens een uitspraak doen waar ik de gehele Citroën gemeenschap op dit forum over me heen haal…
Ik heb heimwee naar de tijd dat je de clingnoteur manueel moest terugzetten…. en dat meen ik echt.
Mij krijg je niet over je heen! Ik begrijp je exact. Als je geen automatische plinkers gewend bent, zoals ik, dan is een automatische enkel irritant. Ze gaan vaak te vroeg uit, waardoor je een extra slinger aan de stengel moet geven.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Re: Wist u dat? (de clignoteur na ongeveer 45 sec harder ga
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:RogerH schreef:JT schreef:Wist u dat het geluid van de clignoteur na ongeveer 45 sec harder wordt?
Voor zover ik kan nagaan is het harder worden van het geluid gerelateerd aan de afstand die je met richtingaanwijzers aan hebt afgelegd. Je kunt minuten lang stilstaan voor een verkeerslicht zonder dat het geluid harder wordt.
Klopt 200%.
Is een keurig stukje programmeerwerk. Vraag me soms nog wels eens af er er misschien ook easter eggs in de software zitten. Bvb als je die en die en die knop tegelijk indrukt wordt er een filmpje van de C6 afgespeeld op je navigatie display
ja, die zijn er inderdaad, die easter eggs. ik heb ze nog nooit gezien, weet ook niet wat je te zien krijgt, maar ze zijn er wel. toch eens een keertje eentje opzoeken als we weer zo’n veel te moderne auto hier hebben. dan kan ik misschien wat meer laten weten.
remind schreef:Met al die instellingsmogelijkheden (al dan niet via de computer bij de dealer) kan ik me niet voorstellen dat dit ook niet in te stellen is. Onder Start, menu, bestuurder, eigenschappen, heimwee ?, clignoteur. Er verschijnt dan een pull down menu (makelijk hè..al die electronica en automatisering) waarin je kunt kiezen tussen “wel of niet meer van deze tijd”.
DS3 Sport Chic 1.6 THP Gris Thorium met Rood dak en Maori Tribal - ATM Chip
JT schreef:
Wist u dat het geluid van de clignoteur na ongeveer 45 sec harder wordt?
Briljant! Zo komen we langzamerhand af van die Fransen die kms lang achter je hangen met hun linker knipperlicht aan om aan te geven dat ze over je heen willen!
Ook de vergeten veiligheidsriem piept steeds luider tot hij stopt naar één minuut.
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
43VDGG schreef:Briljant! Zo komen we langzamerhand af van die Fransen die kms lang achter je hangen met hun linker knipperlicht aan om aan te geven dat ze over je heen willen!
ik dacht dat dit alleen bij de Duitse auto’s de normale gang van zaken was
Bingo schreef:Ook de vergeten veiligheidsriem piept steeds luider tot hij stopt naar één minuut.
Zo lang heb ik het nog nooit volgehouden…..dan heb ik al in mijn stuur gebeten en gordel omgehangen…..hij gaat toch wel pas piepen boven de 20km/uur ?? En niet bij achteruitrijden, toch?
DS3 Sport Chic 1.6 THP Gris Thorium met Rood dak en Maori Tribal - ATM Chip