nu mijn carburateur geen enkle lekkage meer vertoond heb ik nu bij m’n Acadiane een olielekkage waar de oliepijlstok het blok ingaat.
Deze peilstok kan ik vrij amkkelijk bewegen met de hand maar er verder in wil niet. Nu heb ik het advies gekregen de peilstok eruit te halen en wat vloeibare pakking om te doen.
Heeft iemand ervaring met lekkage op deze plek.
Martijn
niets moet, alles moet kunnen
waarom geen nieuwe peilstok
Nou ja, zei het ook niet helemaal correct. Met de peilstok zelf is niets aan de hand maar het buisje waarin ie steekt en het blok ingaat is lek op de plek waar ie het blok ingaat. De olie wordt naar boven eruit gedrukt.
Kun je dit buisje dan gewoon vernieuwen ?
Op de site van de Dyaneclub, http://www.dyane.nl/ staat dat het gehele blok eerst gespleten moet worden. Klik links op “technische assistentie” en dan op “gebroken peilstok”.
Klopt dit wel ?
Martijn
niets moet, alles moet kunnen
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 03-01-2007
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Lekage bij de ingang van je peilstok in je blok??????? Kijk eens heel goed of het niet daarboven bij je ontluchting van je peilstok vandaankomt. Hiervandaan gaat er een slangetje naar je olie vul pijp. Daar zou best wel eens een drupje olie kunnen zweten. Dit loopt normaal gesproken terug via de leiing in je blok. Nu waarschijnlijk niet. Ik denk dat je slangetje een beetje hard en slecht is geworden. Bekijk dat eens goed als je wlt.
Feiko
Citroën rijden is roest bestrijden
Nee, helaas, daar hoopte ik ook op.
Pielstokbuisje is droog. Het kleine rubber verbindingsslangetje is droog en dikke korte rubber ook. Is echt een absoluut feit. Als ik het allemaal goed droog maak en de motor laat lopen zie ik het naar boven komen uit het blok langs de oliepeilstokbuis. de buis waar de peilstok in zit kan ik ook makkelijk met m’n hand bewegen maar ik krijg ‘m er niet verder in.
Alles daarboven blijft netjes droog, moet ook wel want het zijn allemaal nieuwe rubbers van nog geen paar weken oud.
Martijn
niets moet, alles moet kunnen
Buisje er uit, locktite op het buisje, buisje er in. Zorg er aleen voor dat er geen locktite in je blok (olie) komt.
Schijt aan originaliteit.
Loctite krijg je nooit meer los volgens mij.
Is vloeibare pakking dan niet een betere oplossing ?
Martijn
niets moet, alles moet kunnen
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
hoiwessy schreef:Loctite krijg je nooit meer los volgens mij.
Is vloeibare pakking dan niet een betere oplossing ?
Martijn
Het hoeft toch ook nooit meer los?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hmmm, daar zit wel iets in ja.
Ik heb naar Loctite gekeken maar daar zijn heel veel verschillnde potjes, tubes en flesjes van…..toch
Weet iemand wat ik het beste kan gebruiken ?
Martijn
niets moet, alles moet kunnen
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 03-01-2007
- GS/GSA conventiseur
- Dyane confort
Locktite of de concurent (even goed spul) heeft een lijst waar op staat wat voor wat is hoeveel newton meter aan sterkte bij welk type en wat voor afdichting voor welk doeleind(olie, benzine of water enz.). Kijk op de lijst en zoek de juiste!
Succes!
Feiko
Citroën rijden is roest bestrijden