Traag op hoogte komen en snel inzakken
mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534
Geregistreerd: 21-06-2004

Gepost: 07 april 2007 04:37 PM

Betreft weer de gti. Van de bx-en waar ik in gereden heb en nog steeds in rij duurt het bij deze wel erg lang voordat ie ‘s morgens om hoog komt. Ook blijft het waarschuwingslampje erg lang aan. Bollen zijn goed, incl voorraadbol en veert verder ook wel goed maar vroeg me af hoe dit kwam. LHM is op peil en vorig jaar vernieuwd.
Verder is de vering ook wel een beetje nerveus af en toe. Met de voet op de rem of tijdens een tijdje wachten in neutraal wil ie soms gewoon een eindje inzakken en vervolgens weer omhoogkomen. Na het afzetten van de motor zakt de auto ook erg snel door, vooral aan de achterkant. Ook iets wat ik niet in deze mate herken uit andere bx-en (behalve iets inzakken achter bij stevig remmen).
Heeft de abs hier soms invloed op?

Profiel  
 
hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256
Geregistreerd: 13-06-2005

Gepost: 07 april 2007 04:51 PM
  [ # 1 ]

ik kan me niet voorstellen dat ABS hier invloed op heeft, dat is toch geen systeem dat aktief vermogen van het LHM systeem vraagt als het niet nodig is?
ik merk er in elkgeval niks van bij de 16V

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 07 april 2007 07:46 PM
  [ # 2 ]
hel1 schreef:

ik kan me niet voorstellen dat ABS hier invloed op heeft, dat is toch geen systeem dat aktief vermogen van het LHM systeem vraagt als het niet nodig is?
ik merk er in elkgeval niks van bij de 16V

ABS doet pas wat als één van de wielen dreigt te blokkeren wanneer er geremd wordt. Anders doet het helemaal niets.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Venom
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 143
Geregistreerd: 15-06-2006

Gepost: 08 april 2007 01:30 AM
  [ # 3 ]

Ik heb precies dezelfde problemen als jij beschrijft en ben erg benieuwd naar de reacties…

Groet, Venom

Ride to live, live to ride

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 08 april 2007 01:49 AM
  [ # 4 ]

Kijk ook eens in het draadje over hydrauliek, daar is al heel veel in beschreven.
Patrick

 

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 08 april 2007 01:50 AM
  [ # 5 ]

Zou de opbrengst van de HD-pomp of een hoge retourstroom (interne lekkage?) hier iets te maken mee kunnen hebben ?


Ohh edit, deze kan natuurlijk naar hydrauliek Wink

Profiel  
 
mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534
Geregistreerd: 21-06-2004

Gepost: 08 april 2007 02:42 AM
  [ # 6 ]
hel1 schreef:

ik kan me niet voorstellen dat ABS hier invloed op heeft, dat is toch geen systeem dat aktief vermogen van het LHM systeem vraagt als het niet nodig is?
ik merk er in elkgeval niks van bij de 16V

Ik kon het me ook al niet voorstellen maar wie weet…Andere suggestie zijn welkom natuurlijk… Wink

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 08 april 2007 02:46 AM
  [ # 7 ]
mvbbx schreef:
hel1 schreef:

ik kan me niet voorstellen dat ABS hier invloed op heeft, dat is toch geen systeem dat aktief vermogen van het LHM systeem vraagt als het niet nodig is?
ik merk er in elkgeval niks van bij de 16V

Ik kon het me ook al niet voorstellen maar wie weet…Andere suggestie zijn welkom natuurlijk… Wink

Snel inzakken kan alleen maar wijzen op een (retour)lekkage; te weinig opbrengst v/d pomp kan daarop niet van invloed zijn, óf je moet bijna alleen lucht rondpompen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534
Geregistreerd: 21-06-2004

Gepost: 22 juni 2007 07:21 PM
  [ # 8 ]

Na het vervangen van de snaar van de HD pomp lijkt het iets beter, komt sneller omhoog en lampjes gaan eerder uit. Het snel inzakken en nerveuze gedrag stationair is er nog steeds . Dit wil zeggen dat hij stationair draaiend om de paar seconden staat te sissen met een tik aan het eind en z’n kont laat zakken. Schoonmaken van de filters resulteerde in een week langer op hoogte blijven(na afzetten motor) en minder sissen en tikken maar het is weer terug. Zelf denk ik aan
- slechte hd pomp, levert te wenig vermogen; raar want st.bekrachting e.d. werken goed
- drukregelaar, vervuild, hoe schoon te maken?
- interne vervuiling, echter olie zag er fris uit, is vorig jaar nog vernieuwd en de filters waren niet echt vies

Iemand nog meer suggesties?

Profiel  
 
ds21pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 29-06-2005

- ID/DS Dspecial
Gepost: 22 juni 2007 09:02 PM
  [ # 9 ]

Zijn de hoogteregelaars nog goed?
Mijn Xantia doet hetzelfde en de opmerking van mijn monteur was hoogteregelaar.

Eens een DS altijd een DS.

Profiel  
 
mvbbx
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 534
Geregistreerd: 21-06-2004

Gepost: 23 juni 2007 02:43 AM
  [ # 10 ]

Volgens mij wel, hij wisselt redelijk vlot van de ene naar de andere hoogte stand. Wel heeft ie moeite na belasting (bijvoorbeeld op de neus leunen) om weer op hoogte te komen.

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 23 juni 2007 01:54 PM
  [ # 11 ]

Dat probleem klinkt bekend. Als ik mijn BX een uur laat staan ligt de kont al op de grond, na een nacht staan ligt ie volledig op de grond. Wanneer ik start gaat eerst mijn hydraulieklampje (5sec) branden, daarna komt de neus omhoog.. Vervolgens gebeurt er even niks en komt de achterkant pas tot leven.

Mijn voorraadbol is dood, dus dat heeft waarschijnlijk invloed, verder verdenk ik mijn remservo erop, gezien de achterkant nogal snel zakt en de remmerij in de achtervering zit verweven. Ik zou zeggen: kijk eens naar de lekretour van de remservo.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
Piet Visser
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 407
Geregistreerd: 01-11-2006

- C5 Charactére
Gepost: 23 juni 2007 11:38 PM
  [ # 12 ]

Kijk eens met draaiende motor in het lhm reservoir, of ie bellen in het reservoir staat te pompen.
Als dit het geval is zuigt ie op de aansluitingen van de toevoer naar de pomp lucht aan.
Kan dus aan reservoir-zijde zijn of op de pomp zelf.
Lucht in de dempingskanalen van de hoogteregelaar maakt de vering ook nerveus.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook