kheb weer wat hoor, mn xm zn neus valt plots naar beneden na het uitzetten van het contact
ze veert goed en verder lijkt er niets aan de hand als ik rijd, als ik de motor uitzet ook nog niets aan de hand maar als ik de sleutel in de laatste stand zet om uit het contactslot te halen valt de neus naar beneden in de laagste stand
ik ben kort geleden bij cypharse geweest en voor bijna 400 euro laten verspijkeren, ook zit er spoelvloeistof in waar ik nu ongeveer 2000 km mee heb gereden
wordt dit weer een ritje naar cypharse of….......
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Ik heb dat ook wel eens een paar keer gehad en ik dacht dat het was toen de bol op de hogedrukregelaar naar de filistijnen was. Ik heb toen alle bollen vervangen en het was over.
Maar als zij een paar weken stil staat wil ze nog wel eens raar doen, dan zakt zij ineens met het wegrijden voor of achter een stukje naar beneden, net waar ze zin in heeft, je went daar aan.
Het is dan verder allemaal normaal, ze doet dat alleen om te vertellen dat ze een hekel heeft aan lang stil staan, ze doet het ook maar één keer.
Ach, het zijn temperamentvolle meisjes met een bourgondische inslag, je moet ze af en toe bemoedigend toespreken en verwennen en je er niet druk om maken, het gaat waarschijnlijk vanzelf weer over.
dit is wel een typisch iets zeg.
Ik heb dus EXACT het zelfde. Er is maar een ietsiepietsie verschil. Bij mij is het de kont die naar beneden dondert.
Ook ik heb een bezoek aan chyparse gehad. Gereviseerde hoogteregelaar aan de achterkant gemonteerd. Achterbollen zijn van comfi naar wat stugger gegaan, standaard dus. Het veert allemaal prima nu.
Tot mijn stomme verbazing… ik zit in stationair draaiende motor, half uurtje ofzo, krantje te lezen. Het was dat of wachten in de file. Ploft af en toe de kont naar beneden.
Ook 1 keer tijdens het rijden dat de komt opeens zakt.
Vanavond ook weer. Dame stond te wachten op de p plaats en lag op haar buik. Ik stap in, ff wachten om op niveau te komen. Klaar en opeens plof. wel gelijk weer omhoog maar toch..
wat is dat toch ?
ze heb wel een hele tijd stilgestaan ivm startproblemen, kzal vandaag een goed aan wat lichaamsbeweging met haar doen.
kheb ook mn veer computer uit gelezen en die gaf zoveel hele enge en dure foutcodes dat ik dat maar snel weer vergeten ben.
als je de accupolen 10 min los laat of 10 sec tegen elkaar aanhoud reset je dan ook je veer computer ???
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
veer ecu reset is meen ik 2 draden tijdelijk tegen alkaar houden, welke ben ik vergeten.
dat veergedrag ligt aan de electroklep van je hydractief.
de hoogte sensor aan je voorste torsieas is vermoedelijk de oorzaak.
ben nu druk aan het werk, zal later vandaag eea posten hoe en wat.
mvgr wupke
tanx mate
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1630.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
hoogtesensor geeft ECU de opdracht om de tussenbol uit of in te schakelen.
en houd met de 6e bol systeem, de rijhoogte LEVEL.
vooras veert in achteras word hard gezet, vooras veert uit achteras word ingetrokken.
(ik meen dat het zo was iig).
doel is om de auto level te houden , en dat gebeurt met de electro hoogte sensor en de hydroklep.
doordat er drukverschillen zijn, (traag reageren van HR’s bv) kan er een plotselinge drukval ontstaan als de klep geactiveerd word, dat verlies resulteerd in het omlaag vallen van de auto.
directe oorzaak is divers.
maar denk aan defecte electrosensor /klep bedrading/ HR die slecht reageert/vuil systeem/ ECU storing/incorrecte rijhoogte/.
mvgr wupke
maar denk aan defecte electrosensor /klep bedrading/ HR die slecht reageert/vuil systeem/ ECU storing/incorrecte rijhoogte/.
dat ga ik dan maar weer checken allemaal, als iemand mij nog kan vertellen hoe ik de veercomputer reset :
je moet er wel wat voor over hebben om xm liefhebber te zijn he’
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2253.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
ach ( ondertussen mijn knokkels blauw aan het afkloppen ) ik heb nog niet erg veel idiote dingen gehad. WEL veel poen uitgegeven aan voorzorgsmaatregelen.
Dat zakken heb ik wel gehad met mijn Xantia als ik voor het stoplicht mijn rem ingetrapt hield. Bij het optrekken wilde de kont nogaleens naar beneden klappen.
Mijn xm heeft daar geen last van gelukkig. Daarbij komt allen de kont omhoog bij het rem ingetrapt houden en die zakt dan weer rustig naar beneden bij het rijden.
maar een oplossing voor het probleem hek helaas niet..
Ries schreef:Ronald, het lijkt veel op het probleem wat ik achter had…maar dat kon dus bij mij niet aan de hydractief sensoren liggen.
Zie mijn draadje…
dus…...vuil in het systeem, gaspendaalsensor, luchtlekkage.
toen ik bij cypharse was, kwam er wel ernstig vervuilde lhm en filters uit kheb een voorgevoel dat ik daar moet beginnen
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1630.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik heb mijn eigen draadje nog even doorgelezen en in november vorig jaar en februari dit jaar heeft de storing zich laten zien, daarna dus nooit meer
5 Maand klachtenvrij alweer..
Dus, vuil zou kunnen, gaspedaalsensor hek nie, en luchtlekkage die zichzelf oplost lijkt me niet plausibel.
Roer eens wat aan je hoogteverstelling, kijk eens wat dat oplevert.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_397.jpg)
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
de spoelolie zit er nog niet zo lang in toch?
vastzittend vuil zal nu ook wel losgekomen zijn en het systeem verstoren…
hier nog een handig topic: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=167095
ff uitvogelen
maar wel het proberen waard denk ik, de vorige eigenaar vertelde mij ook dat hij de hoogteregelaar en sportstand nooit gebruikte, ik moest de hoogteregelaar ook beter gangbaar maken voor bediening
toch wil ik nog steeds graag weten hoe ik de veer ecu reset
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
valt je neus alleen naar de grond bij het uitzetten van het contact?
als ze val, is het dan helemaal naar de grond of zakt ze plots een klein stukje?
De mijne wil wel eens voor het stoplicht gekke dingen doen
met haar kont.
Ik dacht eerst omdat ik de rem in drukte (het is een automaat).
Nu zet ik veel de automaat in N bij een stoplicht. En ze doet
precies hetzelfde bijna, hooguit iets minder.
Het enige wat ik doe is dan kijken of mijn achterligger ook vreemd
gaat kijken. Zo ja, dan lach ik erom
Zo niet, dan lacht ik er ook om. !
Tijdens het rijden vertoont ze dit gedrag niet.
Maw, ze leeft, en ik laat het zo.
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!