Ik heb met een van de eenden van m’n vader al dikwijls met de teller tegen het stokje gereden!!!
Dan kon de teller dus gewoon niet verder meer
Wanneer het mooi weer is, zal ik daar een foto van maken.
Heb het voor de winter nog geprobeerd. Maar het rechter raampje schoot elke keer los, dus moest ik weer zachter rijden omdat dat raampje als een gek begon te klepperen
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
EW schreef:Renz, wees gerust, ik heb ook een 1.9D en deze foto is niet getruukt!
Knap ik weet nog wel dat mijn vader 1.9 d had maar die reed echt niet sneller dan 165 dan moest je wint mee hebben. waar is deze genomen bij een afdaling in de alpen. Trouwens lijkt het mij wel onmogelijk gezien de de toerenteller
Peter
Erg grappig. Was ook niet moeilijk te bewerken in photoshop
Ff voor de vergelijking:
De 2.0i16v van m’n vader haalt misschien net de 220 op de teller
En dat is geen diesel en maakt uiteraard ook iets meer toeren
Ja lijkt mij ook onmogelijk
Dit is een heeeeel laag toerental voor die snelheid.
Of heb je 8 versnellingen?
Volgens mij heb je met de voorbanden los gestaan op een bok ofzo.
Autotrader:
Gegevens van het laatste type Xantia 1.9TD
topsnelheid 177 km/h
acceleratie 0-100 km/h 14,1 s
De toerenteller klopt en de foto is origineel zo genomen (heb alleen geresized). En nee: er is niets met mijn auto uitgehaald.
WYD schreef:Volgens mij heb je met de voorbanden los gestaan op een bok ofzo.
Nee, foto is genomen toen ik op de A35 ter hoogte van Hengelo reed.
WYD schreef:Autotrader:
Gegevens van het laatste type Xantia 1.9TD
topsnelheid 177 km/h
acceleratie 0-100 km/h 14,1 s
Nope, is een gewone 1.9D, geen turbodiesel en ik reed in zijn 5.
ben met de bx nog niet harder gegaan als 160 ops:
maarja, dan heb ik al het idee dat ie uit elkaar valt
ga nog wel een keer in duitsland voluit.
mijn top met een volgeladen zx was 180km/u op de duitse snelweg. moest helaas afremmen voor wegwerkzaamheden maar had nog iets over, denk dat ie tot de 185 ofzo op de teller komt.
helaas geen foto van.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
EW schreef:De toerenteller klopt en de foto is origineel zo genomen (heb alleen geresized). En nee: er is niets met mijn auto uitgehaald.
Dan was je snelheidsmeter defect. Bij 3500 toeren in 5 rijdt een originele Xantia 1.9D 123 km/u. Maximaal haalbaar is 175, dan draait de motor 5000 toeren (heuvel af o.i.d.). Dus, wil je harder dan 175 met een 1.9D, dan moet je ‘m uit een vliegende 747 gooien, en aangezien we allemaal liefhebbers zijn is dat geen optie.
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zal binnenkort met de SM eens gaan proefrijden op de dijk bij lelystad. Ik kan met tomtom bewijzen hoe hard ik ga!
190 is zeker haalbaar…
Had de tuftuf site niet ook een flat out sectie?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Met mijn BX 19 GT uit 1985 heb ik op de Duitse Autobahn eens 215 km/h gehaald
En dat terwijl de topsnelheid officieel op 185 km/h staat, maar de weg ging behoorlijk steil naar beneden
Met mijn huidige BX 14 op LPG heb ik eens 175 km/h gereden. Niet slecht voor een 1400’tje met 4-bak
De hoogste snelheid die ik ooit heb gehaald was 255 km/h op de A58 tussen Breda en Roosendaal in een Renault Mégane Coupé automaat (!!) die was getuned door de Renault Tuning Club Nederland…. Ik schrok wel een beetje van de snelheid, want 255 is toch wel heel errug hard….
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
rb schreef:EW schreef:De toerenteller klopt en de foto is origineel zo genomen (heb alleen geresized). En nee: er is niets met mijn auto uitgehaald.
Dan was je snelheidsmeter defect. Bij 3500 toeren in 5 rijdt een originele Xantia 1.9D 123 km/u. Maximaal haalbaar is 175, dan draait de motor 5000 toeren (heuvel af o.i.d.). Dus, wil je harder dan 175 met een 1.9D, dan moet je ‘m uit een vliegende 747 gooien, en aangezien we allemaal liefhebbers zijn is dat geen optie.
Hehe, eindelijk iemand die het door heeft.
Af en toe, met nat en vochtig weer slaat mijn teller op hol als het in de auto een beetje aangenaam begint te worden.
Ik had ook een foto van even later en daarop staat ie idd ook op de normale snelheid (is helaas verloren gegaan bij een poging tot opruimen). Heb hierover wel eens vragen gesteld op het XC-nl-forum en Web kwam daar met een vergelijkbare ervaring. Waarschijnlijk is het een kwestie van een keer schoonmaken, maar aangezien ik de neiging heb om dergelijke dingen als ik ze uit elkaar heb gehad efficienter in elkaar te zetten (dwz, met minder onderdelen, ik hou er altijd een paar over) en het altijd op hetzelfde stuk gebeurt koers ik op die momenten gewoon op de toerenteller. De km-teller ed. werken ook normaal en even later (meestal na een paar minuten) doet de teller het weer normaal.
met mijn BX 16V ben ik een keer achter een 525 achterna gesjeesd….bij 235 km/hr ging de bmw niet harder meer ik had nog over, ik reed toen 6500 toeren. en had dus nog 1000 toeren over.
zal binnenkort eens in duitsland een filmpje maken van nul naar top snelheid.
gelijk een paar fotootjes erbij zetten.
persoonlijk denk ik dat de top iets van 240/250 km/hr is.
de motor van de 16V is wel gechipt, openuitlaat, inlaat bewerkt en open luchtfilter !!!!
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Beetje wazig.
CX gti 1986
Re: Full speed foto’s
En dit is de DS 21 Pallas van Mike Bijlsma, die zo’n 200 km/h rijdt:
Kleine correctie: deze DS 21 Pallas rijdt hier niet 200, maar 230 km/h.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX