Serge schreef:en jij rijdt een berline?
Jazeker.
Serge schreef:Dat dacht ik al; ik weet niet waar autotrader z’n info vandaan haalt, maar die specificaties kloppen over het algemeen redelijk.
Ik stel deze vraag omdat ik sterk het vermoeden heb dat ik financieel stukken comfortabeler rij met diesel. Ik rij namelijk veel meer dan ik in eerste instantie had verwacht; in 2 maanden 4000 km en het ziet er naar uit dat het dit jaar alleen maar meer wordt, vanwege m’n werk. M’n BX break lust 1/10 en boord wekelijks kleine gaatjes in m’n portomonee bij het tankstation. Ik denk dat het het beste is dat ik op zoek ga naar een TZD break die net zo fijn en goed onderhouden is als de mijne. Wat is een goede prijsindicatie voor een tiptop exemplaartje? €1250?
Minstens, áls je ze uberhaupt al vindt (ik zoek er al een heel tijdje naar maar niks/nada/noppes) kun je er rustig prijzen voor neertellen waar je al een veel nieuwere Xantia voor rijdt.
Ich bin ein Breaker
Serge schreef:Wat is een goede prijsindicatie voor een tiptop exemplaartje? €1250?
Ik heb ondertussen begrepen dat ik dat al voor mijn TGD mag gaan vragen…
Of je moet om wat werk verlegen zitten?
En dan maar hopen dat hij netjes gereden is en dat de turbo nog tiptop is… Voor mij de reden om een TGD te kopen.
Arne
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
Ik heb ook al ff zitten rondkijken en je moet idd lang schudden voordat je er één boven hebt. Ik heb er nu een stuk of 3 aangeboden gezien en allemaal met astronomische km-standen. Das natuurlijk niet onlogisch, maar ik heb geen behoefte aan een auto met 3,5 ton of zelfs meer op de teller. De TGD’s zijn dan weer wat makkelijker te vinden, ook met acceptabelere km-standen, maar ik wil wel graag een auto met stuurbekrachtiging en dat heeft die TGD niet. Xantia break zou idd een optie kunnen zijn, maar ik denk dat ik eerst eens een tijdje op zoek ga naar een goede TZD break.
Animal triste post coitum
Serge schreef:.....maar ik denk dat ik eerst eens een tijdje op zoek ga naar een goede TZD break.
Maar die zijn er dus niet….daar kwam ik ook onlangs pas achter…wel als je een Berline neemt…dat zijn wel TZD’s ....dus met alle bekende optie’s.
Maar ik weet wel dat de 94’er TGD-breaks vaak wel stuurbekrachtiging hebben…..het was in dat jaar nog de enige BX die geleverd werd, omdat de Xantia er inmiddels al een jaar was maar er nog geen Break-uitvoering van was.
Of een TZD-turbo Break uit 94 natuurlijk…..ik ben ze vorig jaar wel tegen gekomen met Airco (plus uiteraard alle andere bekende optie’s) maar die zie ik al tijden niet te koop op zowel Autotrack.nl…..Autotrader.nl en Marktplaats.nl
Als ik er nog zo eentje was tegen gekomen met origineel een 2,5 ton of zo…(of nog minder).....dan had ik het wel geweten ! ops:
Bram schreef:Serge schreef:.....maar ik denk dat ik eerst eens een tijdje op zoek ga naar een goede TZD break.
Maar die zijn er dus niet….daar kwam ik ook onlangs pas achter…wel als je een Berline neemt…dat zijn wel TZD’s ....dus met alle bekende optie’s.
Maar ik weet wel dat de 94’er TGD-breaks vaak wel stuurbekrachtiging hebben…..het was in dat jaar nog de enige BX die geleverd werd, omdat de Xantia er inmiddels al een jaar was maar er nog geen Break-uitvoering van was.
Of een TZD-turbo Break uit 94 natuurlijk…..ik ben ze vorig jaar wel tegen gekomen met Airco (plus uiteraard alle andere bekende optie’s) maar die zie ik al tijden niet te koop op zowel Autotrack.nl…..Autotrader.nl en Marktplaats.nl
Als ik er nog zo eentje was tegen gekomen met origineel een 2,5 ton of zo…(of nog minder).....dan had ik het wel geweten ! ops:
Hier nog zo eentje; vinden - ho maar….
Ich bin ein Breaker
ghulst schreef:Serge schreef:Wat is een goede prijsindicatie voor een tiptop exemplaartje? €1250?
Ik heb ondertussen begrepen dat ik dat al voor mijn TGD mag gaan vragen…
Of je moet om wat werk verlegen zitten?En dan maar hopen dat hij netjes gereden is en dat de turbo nog tiptop is… Voor mij de reden om een TGD te kopen.
Arne
In zijn algemeenheid: hoedt u voor de autos van zogenaamde “liefhebbers”...
Zelden zulk treurniswekkend schroot gezien als dat wat die mensen doorgaans plachten aan te bieden als “kan nog zeker wel een paar ton mee” etc. etc. etc.
Ich bin ein Breaker
2,5 ton is ook mijn limiet. Ik geef mezelf 2 maanden de tijd om een goed exemplaar te vinden en anders ga ik me orienteren op een dieselende Xantia break. Die kost echter wel weer iets meer en ik lever dan een stuk kofferbakruimte en de vast dakrails in (en ik vind ‘m ook minder mooi ).
M’n ouwe oma zou zeggen: Hätte ich nur deine Sorgen, mein Jungen.
Animal triste post coitum
Serge schreef:2,5 ton is ook mijn limiet. Ik geef mezelf 2 maanden de tijd om een goed exemplaar te vinden en anders ga ik me orienteren op een dieselende Xantia break.
Die kost echter wel weer iets meer en ik lever dan een stuk kofferbakruimte en de vast dakrails in (en ik vind ‘m ook minder mooi ).
Je zit blijkbaar in exact dezelfde situatie nu….als ik eind 2003, toen mijn blauwe TZD-turbo berline (met Airco en CC, wel beiden defect ) aan alle kanten lekte en ik hem weg deed.
Heb toen even met een Berlingo gereden (Auw….die drempels )...en in januari 2004 een prachtige 94’er Xantia-TD kocht (Berline), wel eentje met al 372.000 km op de teller….maar al MET een Airbag en ABS plus een schuifkanteldak
(voor 1500.- euro)
Aan de auto zelf mankeerde technisch helemaal NIKS….maar (zucht) die stoelen hè, van de Xantia.
(er gaat niets boven de luxe BX-stoel, die de ingebouwde lendesteun heeft en naar achteren kantelbaar is)
En een gebruik wat een stukje hoger ligt….logisch ook, want de wagen weegt ruim 200 kg zwaarder.
Met die BX reed ik zo rond de 1 op 18…de Xantia haalde net 1 op 15.
Plus 66 euro WB per MAAND….i.p.v. 51 euro voor de BX.
Zo af en toe rijd ik weleens met de Xantia-D van mijn zoon Renz….het zijn heerlijke auto’s qua rijden…veel stiller, vering is een stuk soepeler dan die van een BX (hoeveel keer je er ook mee langs Chyparse of Rene Spaan gaat om de bollen te laten vullen c.q. opboren.)
Maar als jij wel goed zit in de stoel van een Xantia….kan ik je hem zeker aanbevelen..ik vind het eigenlijk de mooiste Citroen ooit ontworpen.
Kies dan als het even kan wel voor een TD (turbodiesel).... de gewone 1.9 D heeft er een behoorlijke kluif aan en maakt ook meer toeren als een TD.
Update: uiteraard heeft een Xantia Break alleen maar de TD uitvoering…..was ik even vergeten.
(de Berline is er wel in gewone D.)
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
jeffer schreef:whoa
66 liter is best veel
Mijn 1.6 met carburateur zuipt wel flink. Ik haal misschien 450 kilometer op een tank
mijn 1.6 multipoint doet 1 op 11
Ik heb in een aantal Xantia’s, waaronder 1 break, gezeten en de stoelen zijn idd een beetje kort. Minder het fauteuile idee van de BX of XM. Maar ik heb voorheen merendeel in Duitsers gereden en rij nu nog regelmatig eens in een Opel en nieuw type Skoda, daarna ben je al blij met een kerkbank. In vergelijking met mijn BX vond ik de Xantia’s qua vering zeker niet soepeler, dat kan echter ook aan mijn BX liggen, want ik heb ook al in BXen gezeten die reden als een snijplank. Ik heb wel het idee dat de vering van de Xantia veel stabieler en functioneler is, misschien bedoel je dat met ‘soepeler’?
Het belangrijkste is voor mij dat de BX break zo’n ontzettend enorme kofferbak heeft en degelijke dakraills die een flink gewicht aankunnen. Dat heb ik gewoon dagelijks nodig. Bij de Xantia lever ik 200 liter kofferbak in en de losse dakdragers hebben een veel lager belastings maximum. Daar krijg je dan wel weer meer beenruimte bij de achterbank voor, maar ik heb m’n dochter van 2 daar nog niet over horen klagen in de BX Maargoed, ik zie het wel, als het me niet lukt om een goede TZD turbo te vinden, dan is een dieselende Xantia break zeker en vast een goed alternatief.
Animal triste post coitum