2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

Opbergvakken "te heet"
remind
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82

Gepost: 15 juni 2007 01:11 AM
  [ # 16 ]

Beste, net zoals ik, citroenliefhebbers. Het was en is geen klacht. Alleen maar een tip. Niets meer en niets minder. Maar blijkbaar moeten er zonodig allerlei rand-off-topic-niets-ter-zaken-toe-doen antwoorden bijgeschreven worden…......back to reality…..zojuist heeft mijn versnellingsbak het begeven Sad  FF in het forum lezen hoe het verder moet.

Profiel  

Arno
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 254

Gepost: 15 juni 2007 01:16 AM
  [ # 17 ]

Grappig te lezen hoe een goed bedoelde tip uit de hand loopt. Overigens ben jij een redelijk nieuw lid, dus nog welkom en blijf nog even.
Cool

Een dag niet gecitroend is een dag niet geleefd.
(Vrij naar T.H.)

Profiel  

remind
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 82

Gepost: 15 juni 2007 01:40 AM
  [ # 18 ]

Zekers…..thnx….enne….ik blijf zeker Smile

Profiel  

Marco99
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 150

Gepost: 15 juni 2007 01:14 PM
  [ # 19 ]
remind schreef:

Beste, net zoals ik, citroenliefhebbers. Het was en is geen klacht. Alleen maar een tip. Niets meer en niets minder. Maar blijkbaar moeten er zonodig allerlei rand-off-topic-niets-ter-zaken-toe-doen antwoorden bijgeschreven worden…......back to reality…..zojuist heeft mijn versnellingsbak het begeven Sad  FF in het forum lezen hoe het verder moet.

Zo hallo, das geen sinecure zeg…..succes….sterkte…

DS3 Sport Chic 1.6 THP Gris Thorium met Rood dak en Maori Tribal - ATM Chip

Profiel  

JT
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 51

Gepost: 15 juni 2007 01:24 PM
  [ # 20 ]

Eens met en aantal schrijvers,

En bedankt voor de tip, zal mijn tomtom er dus maar niet in laten. (stop ik wel in de koelkast)

Enne poster “Remind”, dat is pas vervelend, moeten dezelfde ISO “kenners” ook maar eens wat over roepen.  Smile

gr, JT

ps ik open nog even een topic over de ““koelkast”

C4 Grand Picasso LB 1.6HDIF EB6V Or Anodise

Profiel  

Marco99
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 18 juni 2007 02:17 PM
  [ # 21 ]
JT schreef:

Enne Remind, dat is pas vervelend, moeten dezelfde ISO “kenners” ook maar eens wat over roepen.  Smile

Confused:

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 24 juni 2007 04:18 PM
  [ # 22 ]

Ik zou zeggen, gooi er een baksteen op, ga naar je dichtsbijzijnde Carglass, betaal je eigen risico, betaal een paar euri bij, en laat er een warmtewerende voorruit inzetten.

Als je me hiermee later confronteerd, ontken ik alles!!  Wink  Wink

Profiel  

Nicci
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 209

Gepost: 24 juni 2007 04:50 PM
  [ # 23 ]

Re: hittewerend glas?

Sparkie schreef:

Dat is nu juist mijn punt, ik heb NIET gekozen voor die voorruit, ik koos voor een Citroën Prestige en voor rond de EUR 32.000,- verwacht ik een auto waar ik comfortabel in kan rijden.

precies, je koos zelf voor deze auto. met of zonder ruit. jij stelt dat Citroen je naar een ander model pest. vandaar mijn (overigens niet manke) vergelijking met de snackbar.
ik begrijp nog steeds je probleem niet. een auto wordt loeiheet als je hem in de zon parkeert. dat is met willekeurig welke auto zo. al kosten ze €100.000.

Profiel  

irtipa
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29

Gepost: 24 juni 2007 04:56 PM
  [ # 24 ]

Met mijn C4GP prestige kan ik de temperatuur na uiteraard wat experimenteren prima regelen ook bij tropische buitentemperaturen.
Mijn vorige auto’s C5 Ph I (2002) en C5 Ph II (2005) hadden automatische airco’s, dus even wennen.  Ook van mijn passagiers geen klachten.

Mijn citroen dealer (Luveto in Brielle en Spijkenisse) had nou juist wel een prestige staan als voorbeeld. Toen ik mijn nociola besteld had in oktober, kreeg ik begin november een seintje dat zo’n C4GP prestige bij hun als showroom model klaar stond. Als de kleur eventueel niet zou bevallen kon ik de kleur nog wijzigen. 

Very Happy

Citroen C5, Citroen C5 PhII, Citroen Grand C4 Picasso (per 2/3/07), Citroen GC4P op lpg (per 3/11/07)

Profiel  

Nicci
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 24 juni 2007 10:20 PM
  [ # 25 ]

Re: hittewerend glas?

Sparkie schreef:

Dus niet als je de eerdergeplaatse ervaringen met hittewerende voorruiten leest. Ik denk dat je de kritiek wat te persoonlijk opvat en met symboolpolitiek bezig bent. Wellicht is het woord “pesten” wat zwaar aangezet, mijn punt is dat ik een regelbaar klimaat verwacht in een nieuwe moderne auto.

ik begrijp je steeds minder. jij veronderstelt dat Citroen er op uit is om jou te pesten en je vind dat ik iets persoonlijk neem . . . . .  Shocked
ik rijd in een C4 en vind hem een tikkeltje warmer dan mijn vorige auto. dit is echter prima te regelen als je eenmaal rijdt.
wat dit alles met symboolpolitiek te maken heeft ontgaat me.

Profiel  

Marco99
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 25 juni 2007 01:29 PM
  [ # 26 ]

Waar ging het ook alweer over ???? Opbergvakken toch ?? Volgens mij worden nu andere dingen “heet” ipv die vakken….

Sparkie is niet tevreden over wat hij heeft, dat mag. 99% van de forumbezoekers (mijzelf incluis) zijn dat wel. Dat mag ook. Probleem Sparkie is serieus, voor hem, immers zijn gepercipieerde waarheid. Dus Sparkie…..

[goede raad modus aan] Verander wat je niet kan accepteren of accepteer wat je niet kan veranderen.[goede raad modus uit]

Profiel  

Nicci
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 02 juli 2007 04:49 PM
  [ # 27 ]

in mijn C4 is het warmer dan in mijn vorige auto (VW). de reden daarvoor is vrij simpel. er is een heel groot zwart vlak tussen mij en de moterkap. daarboven zit een hele grote ruit. als de zon schijnt, is geeft dat zwarte vlak warmte af. zelfs als de airco op vriezen staat, blijft deze warm.

dit is geen probleem van citroen, maar een probleem dat wel meer moderne auto’s hebben. het is een gevolg van het ontwerp: grote voorruit / ruime en vooral diepe dashboard.

Profiel  

MaestroNL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 229

Gepost: 02 juli 2007 05:44 PM
  [ # 28 ]
Sparkie schreef:

Blijft het feit dat ik dit van tevoren niet wist, anders was het geen Prestige geworden.

Peter

Sorry hoor Peter, had je even beter moeten lezen of vragen wat er nou precies op/aan jouw gekozen model zit. Achteraf klagen dat je het niet wist gaat dus niet op.

Citroen maakt prijzen bekend van de c4 picasso
21-9-2006: Citroen introduceert op de Mondial van Parijs een nieuwe
zevenpersoons MPV: de C4 Picasso. Een reeks originele voorzieningen moet deze
MPV onderscheiden van de concurrentie. De Citroen C4 Picasso staat vanaf medio
oktober 2006 in de showroom. Citroen presenteert nu al de prijzen en
uitvoeringen.

De Citroen C4 Picasso 1.8 16V Seduction is er al vanaf € 25.850. Deze versie is standaard voorzien van o.a. ABS met EBD en brake-assist, 7 airbags, ESP (Electronic Stability Program), elektrisch bediende ramen voor, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, elektrische verstelbare- en verwarmbare buitenspiegels, cruise control en snelheidsbegrenzer en boordcomputer.

Naast de Seduction wordt de C4 Picasso ook aangeboden als Prestige, Ambiance en Exclusive. Behalve de 1.8 16V benzinemotor kan de consument kiezen uit de 2.0 16v benzinemotor en 1.6HDiF en 2.0HDiF dieselmotoren met roetfilter (FAP). De auto is leverbaar met drie versnellingsbakken: handgeschakeld, automaat of de nieuwe elektronisch bediende zes-versnellingsbak.

De prijzen:

1.8 16V Seduction € 25.850
1.8 16V Prestige € 27.500
1.8 16V Ambiance € 29.000
2.0 16V Prestige EB6V € 29.600
2.0 16V Ambiance EB6V € 31.100
2.0 16V Ambiance Automaat € 31.935
2.0 16V Exclusive EB6V € 34.600
2.0 16V Exclusive Automaat € 35.435
1.6 HDiF 110 Seduction € 29.650
1.6 HDiF 110 Prestige € 31.300
1.6 HDiF 110 Ambiance € 32.800
1.6 HDiF 110 Ambiance EB6V € 33.300
2.0 HDiF 138 Ambiance EB6V € 35.600
2.0 HDiF 138 Exclusive EB6V € 39.100

De uitvoeringen:

De standaarduitrusting van het Seduction niveau omvat o.a.:

ABS met EBD en brake-assist;
Hoofd-, zij- en gordijnairbags en stuurkolomairbag;
ESP (Electronic Stability Program) met ASR;
Elektrisch bediende ramen voor;
Centrale deurvergrendeling met afstandsbediening;
Stuur met vaste kern;
Elektrische verstelbare- en verwarmbare buitenspiegels;
Cruise control en snelheidsbegrenzer;
Boordcomputer.

Prestige (extra t.o.v. Seduction)o.a.:

Gescheiden airco links/rechts;
Radio/CD-speler met bediening op het stuur;
16 inch wielen;
In hoogte verstelbare passagiersstoel.

Ambiance (extra t.o.v. Prestige)o.a.:

MP3 afspeelmogelijkheid op Radio/CD-speler;
Pack look;
Parfumeur;
Gekoeld dashboardkastje;
Mistlampen in voorbumper;
Vliegtuigtafeltjes op achterzijde voorstoelen;
In hoogte verstelbare armsteunen tussen de voorstoelen;
Elektrisch bedienbare ramen achter;
Regensensor, automatisch inschakelende verlichting;
Warmtewerende voorruit;
Zonneschermen geintegreerd in portierpaneel op tweede zitrij.

Exclusive (extra t.o.v. Ligne Ambiance) o.a.:

Pneumatische achtervering met mogelijkheid verlaging tildrempel achter;
Meedraaiende Bi-Xenon koplampen;
Dakrails;
Lichtmetalen wielen 17” ;
Bandenspanningsmeter;
Pack Detection;
Zonneschermen geintegreerd in portierpaneel op derde zitrij;
Uitgebreide verlichtingsmodule (accentverlichting in interieur,
Leeslampjes tweede zitrij, verlichte opbergvakken voorportieren en verlichte deurpanelen);
Pack Coffre (afzonderljik van klep te openen achterruit, variabele
openingshoogte achterklep, bagagenet kofferruimte, veiligheidsnet kofferruimte en zonnescherm achterruit);
Electrochrome (zelfdimmende) binnenspiegel;
“Exclusive” stoelen met speciale hoofdsteunen.

De Citroen C4 Picasso 1.6 HDiF (met roetfilter) in combinatie met de nieuwe elektronisch bediende zes-versnellingsbak (EB6V) heeft energielabel B verkregen. De auto dankt deze gunstige klasse aan de lagere uitstoot die deze versnellingsbak genereert. Dankzij de BPM-korting op autos met het B-label is de meerprijs voor deze versnellingsbak € 500. De 1.6 HDiF Ambiance met EB6V is er vanaf € 33.300.

Ga naar je dealer en vraag wat het kost om een warmtewerende voorruit te plaatsen. Neem dan de beslissing of je het geld er voor over hebt J/N.

DS4 HDi 160 Sport Chic
Grand C4 Picasso 2.0i (benzine) Exclusive EB6V

Profiel  

Citromarcje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 133

Gepost: 02 juli 2007 05:44 PM
  [ # 29 ]

misschien een beetje voor de hand liggend, maareh als je er zo extreem mee zit dat je opbergvakken zo heet worden, parkeer je auto in de schaduw? of ga op de fiets. Rolling Eyes  Jammer dat sommige mensen zo extreem anti citroen worden door zo iets kleins. Ik bedoel, citroen is gewoon een mega comfortabele auto. Niet ze*ken maar gewoon lekker doorrijden met die bak.

Greetz

Marc

ZX 16v(1994) - Total loss
CitroPolo(1986) - verkocht
BX RE (19??) - van mn broer te leen.
Saxo 1.6i VTR (1997) - Dagelijks vervoer(vanaf morgen!)

Profiel  

Nicci
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 02 juli 2007 07:07 PM
  [ # 30 ]
Sparkie schreef:

Ja, maar wat voor C4 heb je? Ik heb proefgereden in een Ambiance. En wat voor auto’s vergelijk je het mee? Hebben die ook een hittewerende voorruit en met eenzelfde oppervlak?

Even terug naar de basis. Het klimaat is moelijk tot slecht regelbaar in mijn Prestige, m.i. gaat dat met hettewerende voorruit beter.

Ben ik de enige die dat vindt? (van de Prestige-rijders).
Zo ja, hoe stellen jullie dan e.e.a. in tijdens het rijden met een zonnetje?
Zo nee, is het onredelijke eis om een regelbaar klimaat te verwachten.

ik heb een C4 Prestige. ik denk niet dat de vorige eigenaar er een warmtewerende voorruit in heeft laten zetten (werd niet vermeld door de dealer, dus zal wel niet).
het klimaat is helemaal niet zo moeilijk te regelen. het enige minpunt aan deze auto (en aan meer vergelijkbare auto’s, d.w.z. met veel glas) is dat als de zon schijnt je al snel de behoefte voelt om de airco aan te zetten.

Profiel  

2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook