Op marktplaats staat een BX GTi te koop met 2 januari 1995 als datum van eerste toelating. Even snuffelen op de site van de RDW leert dat op die dag nog een grijze BX GTi op kenteken is gezet, de JT-JV-11. Zijn dit de twee laatste nieuw geleverde en nog bestaande BX-en in Nederland? Of heeft iemand (controleerbare via RDW) gegevens van nog later geleverde nieuwe BX-en in Nederland?
De JG-05-BG is voor zover ik weet de oudste nog bestaande origineel in Nederland geleverde BX.
Interessant topic, ik was ook van plan deze te openen na die dubieuze gti op marktplaats, maar het klopt gewoon. Ik meen ooit gehoord/gelezen te hebben dat er een ‘96-er break rondrijdt, maar of dat klopt!?
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
heeft het zin het organummer op te vragen?
orga nummer zou zeggen totmax 93 dus min 2 jaar stil gestaan bij de dealer
Re: Is de JT-JV-12 de laatste nieuw in Nederland geleverde B
Toeters en bellen schreef:Op marktplaats staat een BX GTi te koop met 2 januari 1995 als datum van eerste toelating. Even snuffelen op de site van de RDW leert dat op die dag nog een grijze BX GTi op kenteken is gezet, de JT-JV-11. Zijn dit de twee laatste nieuw geleverde en nog bestaande BX-en in Nederland? Of heeft iemand (controleerbare via RDW) gegevens van nog later geleverde nieuwe BX-en in Nederland?
De JG-05-BG is voor zover ik weet de oudste nog bestaande origineel in Nederland geleverde BX.[/quote]
En die zie ik elke dag staan aan de passartweg in heerlen/brunssum (zal ik ook zeggen dat ie met de bumper tegen een muur staat, of laat ik dat uit dit bericht?)
@deur: je bedoelt de JS-42-GR .
De JG-05-BG rijdt in Groningen rond, dus niet echt bij jou om de hoek.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Re: Is de JT-JV-12 de laatste nieuw in Nederland geleverde B
Toeters en bellen schreef:Op marktplaats staat een BX GTi te koop met 2 januari 1995 als datum van eerste toelating. Even snuffelen op de site van de RDW leert dat op die dag nog een grijze BX GTi op kenteken is gezet, de JT-JV-11. Zijn dit de twee laatste nieuw geleverde en nog bestaande BX-en in Nederland? Of heeft iemand (controleerbare via RDW) gegevens van nog later geleverde nieuwe BX-en in Nederland?
Deze auto zal in geen geval later dan eind 1993 geproduceerd zijn; alleen breaks zijn nog tot 1995 geproduceerd (volgens mijn vnl service-breaks) maar t/m 1994 in NL geimporteerd. Bijzonder dat deze “oude” auto nog in 1995 aan de toelatingseisen voldeed, want die zijn in die jaren dacht ik behoorlijk aangescherpt.
Ich bin ein Breaker
Re: Is de JT-JV-12 de laatste nieuw in Nederland geleverde B
karel schreef:Deze auto zal in geen geval later dan eind 1993 geproduceerd zijn; alleen breaks zijn nog tot 1995 geproduceerd (volgens mijn vnl service-breaks) maar t/m 1994 in NL geimporteerd. Bijzonder dat deze “oude” auto nog in 1995 aan de toelatingseisen voldeed, want die zijn in die jaren dacht ik behoorlijk aangescherpt.
Volgens mij is de Berline-productie stilgelegd eind 1992 / begin 1993. Het restant was op ‘stock’ geproduceerd, er moest in Rennes plaats worden gemaakt voor de Xant.
T.a.v. die toelatingseisen: De aangescherpte Euro2-emissie regels gingen voor in productie zijnde auto’s pas in op 01-01-1997. ‘Nieuwe’ auto’s (als in net nieuw op de markt gebracht) moesten per 01-01-96 daaraan voldoen. Let wel: E2 op het kentekenbewijs correspondeert met Euro1, niet Euro2..
OVerigens is het laten voldoen van een BX aan Euro2 niet zo moeilijk, gezien de diverse aftermarket-kits die in Duitsland worden verkocht.