Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Het klinkt net alsof je even een todo lijst aan het afstrepen bent.
Maar vanaf deze kant: veel suc6 met de werkzaamheden en bedankt alvast voor de updates.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Zo, dat is even balen zeg, wat er met het lieve Digitje aan de hand is…
Dat had ik ook niet kunnen weten toen we ‘m uit België haalden.
Ik hoop dat er iets is te beginnen met mijn 159A-blok. Wat ik ervan weet, is dat er een GTI-nokkenas in hangt en dat ie (tijdelijk) in een 19 TRS 4x4 heeft gehangen (geen injectie dus). Wat de km-stand van dit blok is, is mij echter onbekend. Ik zal nog eens details navragen bij de persoon van wie ik dit blok 3 jaar geleden heb gekocht. Ik verwacht wel dat het goed zit, aangezien deze persoon zeker niet vies is/was van motorwissels en ik ‘m niet inschat zooi te kopen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Zo, dat is even balen zeg, wat er met het lieve Digitje aan de hand is…
Dat had ik ook niet kunnen weten toen we ‘m uit België haalden.
nee, dat konden we niet weten.. blijkbaar had kleinzoon er toch net ff te lang mee lopen crossen (en waarschijnlijk de motor een keer flink laten koken). Er is trouwens al eerder aan de kop gerommeld gezien de enorme hoeveelheden blauwe vloeibare pakking die Ton tegenkwam.
Daarnaast denk ik dat de garage waar ik 25000km geleden de grote beurt heb laten doen de klepspeling niet goed gemeten heeft (wellicht heb ik ook wat te lang gewacht met een volgende grote beurt, maar ik heb dan ook nog nooit zoveel in dezelfde auto gereden in een jaar). Die zou toen perfect zijn. Ook bleek de distributieriem te slap te staan.
nja, straks issie weer bueno en dus blijf ik er gewoon weer een paar jaar in rijden (eventueel op gas).
Er zit nu tenminste ook een nieuwe octo in en de rest van het retourrubber voelt nog lekker soepel dus dat zit ook wel ok voorlopig. De oude octo was trouwens ook helemaal niet zo slecht.
Pfff lekker balen zeg Dit is wel het laatste wat je verwacht toen je aan deze klus begon.
Als je hulp nodig hebt laat maar weten Wup, dan komen de hulptroepen uit (omgeving) Rotterdam wel effe langs Jammer dat je zover weg woont.
AX Soupapes 16 152.8 Bhp @ 6513 rpm/ 185Nm @ 4803 rpm
zo ben weer wat wijzer.
volgens mij/na overleg met andere revsietechneuten/ is de kop in het verleden vervangen door een ander exemplaar.
vermoedelijk door totaalschade zoals gescheurde kop IVM kokende motor perikelen.
dat wisselen is bagger gedaan, de pasbus aan 1 kant is zowat voor de helft in de motor weggedrukt.
en ik schat een halve tube vloeibare pakking heb ik al aangetroffen.
die vervangerkop is vermoedenlijk een exemplaar met een giga kmst.
of komt van een gasbak af.
vandaar dat de kleppen dus half weggebrand zijn.
de corrosie van de cilinder is een duidelijk voorbeeld, wat er gebeurt als je een kromme kop toch terug monteert.
..
dan vandaag ff de onderdelen bestelt, en besloten de kop even naar Appie te brengen.
die werkt bij een motorenrevisie bedrijf, dus kan mooi machinaal het eea rechttrekken.
in die tussentijd bewerk ik de motor .
het zuiger /veren lagers pakkingen en keeringen verhaal.
ik ga zometeen even de 2e motor in stukken leggen, en zal later vanavond de foto’s daarvan hier posten.
mvgr wupke
woutersmits schreef:... blijkbaar had kleinzoon er toch net ff te lang mee lopen crossen (en waarschijnlijk de motor een keer flink laten koken).
kreazyV8wuppo schreef:volgens mij/na overleg met andere revsietechneuten/ is de kop in het verleden vervangen door een ander exemplaar.
vermoedelijk door totaalschade zoals gescheurde kop IVM kokende motor perikelen.
Pff, dat klinkt alsof de Belgische opa zelf rallycoureur is geweest?
Succes Wup!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
XBXG schreef:Pff, dat klinkt alsof de Belgische opa zelf rallycoureur is geweest?
Onderschat de Belgen niet hé wout
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
de fotoo’s elke avond zoals beloofd,, ben aan de upload…
dus ff nog
daar zijn ze.
http://s41.photobucket.com/albums/e258/kreazyV8wuppo/?action=view¤t=800dfbd0.pbw
mvgr wupke
de bussen zijn niet echt je dat, 2 Ton meer schat ik zo op de km teller.
de rest van het blok is gezond,, dus de laatste koppakingswissel is goed uitgevoerd.
op wat overdreven vloeibare pakking gebruik na, (zie ketting van oliepomp.
je wil niet weten wat er gebeurt als dat los in de oliekanalen raakt!!!!!
de kop lijkt me een blijverd, zeker nu Wouter besloten heeft hem om te laten bouwen naar LPG kop.
dus kop totaal revisie.
blok, hmm de bussen laat ik machinaal ophonen. dwz een nieuwe slijtlaat aanbrengen,, de kruisgroeven dus.,middels machinale methode ipv het boormachien ding.
dan durf ik wel an een setje zuigerveren, + lagerschalen enzo.
pakkingset kopset , en vervolgens dus decompleet gereviseerde motor…
Wouter kan er weer ff tegen, en de kosten an zich, tja,, ff slikken, maar vielen uiteindelijk wel mee.
alle foto’s van vanavond.
http://s41.photobucket.com/albums/e258/kreazyV8wuppo/?action=view¤t=800dfbd0.pbw
mvgr wupke
morgen ruim ik de schuur op.
daarna wouters blok in de bok hangen.
en dan die in stukken leggen.
wederom Pics volgen/
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
mooie show!
Ga je nu de bussen van het XBXG blok gebruiken en mijn zuigers? of ook de zuigers uit dat blok?
grtz,
wtr
woutersmits schreef:mooie show!
Ga je nu de bussen van het XBXG blok gebruiken en mijn zuigers? of ook de zuigers uit dat blok?
grtz,
wtr
dat is voor morgen als ik de bussen uit het orginele Digit blok heb,, MIN 1 wel te verstaan.
mvgr wupke:
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
goh….
Ik volg het niet helemaal maar eigenlijk… Heb je beide blokken al uit elkaar?
De verwarring komt waarschijnlijk omdat Wouter en ik allebei, uh… Wouter heten en wij allebei een Digit hebben.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
nee blok 2 demontage staat voor vandaag op de rol.
deze motor was de motor van XBXG.
maar is qua zuigers/cilinders op zn end.
dus vandaar het machinaal bewerken van de cilinders.
mvgr.wupke