1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Goofblikscha’s 2e GSAx3 vraag: pag.8
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 25 juni 2007 01:06 AM

Ik heb vandaag mijn BX verkocht, en een GSA teruggekregen!

Hij is erg rot, heeft veel schoonheidsfoutjes, maar rijdt nog, en heeft nog apk tot 6 september   Very Happy

Kortom ik ga er hopelijk nog mee naar frankrijk Laughing 
(nadat er nieuwe dorpels in gelast zijn, en de wielkasten weer waterdicht zijn)

Maar het gaat dus om een rode GSA x3 uit 1982. Hij is uitgerust met 2 BX GTI stoelen voorin (deze gaan er uit, en er komen echte x3 stoelen in, ik pas namelijk niet helemaal lekker achter het stuur zo..)
Hij heeft een dakraam, lichtmetalen velgen, verstralers (met een massa probleem) en hij heeft erg veel gelopen.

Wat precies het plan is weet ik nog niet, ik hoop hem nog één keer door de APK te krijgen (dit gaat erg lastig worden, hij is nogal krokant) en dan zien we wel verder.
Anders gaat hij in opslag, samen met zijn broer (mijn groene x3) en dan zien we later wel eens of we van 2 een maken. (qua carosserie is mijn groene GSA iets beter als basis)

Misschien dat ik hem ook nog wel even opnieuw in de verf zet, hij is nou een soort van oranje rood, met roestbruin op sommige plaatsen.
Morgen maak ik wel wat meer foto’s, maar hier zijn er alvast een paar:

De auto:
 

Dit zit er rondom onder:
 

Blokje:
 

stukje uiterlijk
 

Interieur:
 

Slecht plekje:
 

Gat in wielkast:
 

Grote foto: verander ‘Foto’ in url door ‘groteFoto’

Ik ben ook al met de motor aan de gang geweest, de elektrische stationaire sproeier was stuk, maar daardoor is de caburateur zelf ook stuk gegaan (schroefdraad stuk, stukje sproeier afgebroken..)
Dus nou zit de carb van mijn groene GSA x3 er in (weber) maar deze heeft een verschrikkelijk ‘gat’ tijdens het accelereren. Dit gebeurt als de 2e klep opent vermoed ik.
Iemand een waar dit aan ligt Confused:  Ik heb de carb al meerdere keren los gehaald en schoon gemaakt, maar kan niets vinden…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 25 juni 2007 01:12 AM
  [ # 1 ]

ik ben van mening dat je die moet redden
krokant, hij is van 82 dat is niet nieuw hé
zal ik eens foto’s van mijn Rancho plaatsen? dat is krokant Twisted Evil

alvast veel succes met de wagen en de geplande reis

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 25 juni 2007 01:14 AM
  [ # 2 ]

Leuk ding! ben benieuwd of je er nog een nieuwe apk op krijgt straks Wink

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 25 juni 2007 01:40 AM
  [ # 3 ]

Er zit inderdaad nogal wat werk aan. Maar ik word altijd wel op slag verschrikkelijk nostalgisch als ik weer een GSA zie. Een witte ‘82 GSA Spécial was de eerste auto die ik splinternieuw kocht Cool
Ik zou er best weer eens eentje willen bezitten, al krijg ik hier langzamerhand het idee dat ik beter weer een Snoek kan kopen dan een GSA qua onderhoudbaarheid….  Confused

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 25 juni 2007 01:51 AM
  [ # 4 ]

Ik heb zojuist weer even gereden, maar morgen komt er weer een andere carb in hoor… Dit is ook geen doen, hij loopt perfect, maar accelereren is een ramp.. of heeeeel traag ( echt heeel traag) of met gierende banden…

Dus morgen maar van een berg weber onderdelen een andere carb bouwen, en als dat niet werkt zet ik er wel een solex in… (daar heb ik gelukkig ook elektronische stationair sproeiers voor, itt de weber, daar heb ik er nog maar 1 van..)

Maar toch: ik rijdt rond met een vreselijke glimlach Very Happy Heerlijk, echt heel erg…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 25 juni 2007 01:51 AM
  [ # 5 ]

leuke gsa wij hadden er vroeger ook 2 een bruine en zo smurfen blauwe Very Happy

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 25 juni 2007 01:58 AM
  [ # 6 ]

de LAGG in je 2e trap.

controleer de centrifugaal werking van je ontsteking.
controleer de vacuum vervroeging.

deze moet echt goed werken, dus halfslachtig controleren geeft geen resultaat.

stel je vlotterniveau goed af.
Weber is meen ik 5 tot max 7 mm tussen vlotter en deksel.

controleer de omloopsproeiers.
controleer de remluchtsproeiers, vervang deze eventueel.

zorg voor een goede pakking tussen deksel en carb, daar de onder/overdruk invloed heeft op het brandstofniveau, dus ook op de luchtremsproeiers.

lijkt erop, dat je brandstofniveau in de 2e trap remluchtsproeier te laag is, dus vertraagde actie geeft bij plots aanspreken van die trap.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 25 juni 2007 02:07 AM
  [ # 7 ]
kreazyV8wuppo schreef:

de LAGG in je 2e trap.

controleer de centrifugaal werking van je ontsteking.
controleer de vacuum vervroeging.

deze moet echt goed werken, dus halfslachtig controleren geeft geen resultaat.

stel je vlotterniveau goed af.
Weber is meen ik 5 tot max 7 mm tussen vlotter en deksel.

controleer de omloopsproeiers.
controleer de remluchtsproeiers, vervang deze eventueel.

zorg voor een goede pakking tussen deksel en carb, daar de onder/overdruk invloed heeft op het brandstofniveau, dus ook op de luchtremsproeiers.

lijkt erop, dat je brandstofniveau in de 2e trap remluchtsproeier te laag is, dus vertraagde actie geeft bij plots aanspreken van die trap.

mvgr wupke Wink

Dank, ik ga morgen maar eens even aan het controleren. Zometeen even het werkplaatshanboek der bij voor wat tekeningen ed.

Oja over die Vacuum vervroeging, dit lijkt mij goed te werken, met de orginele carb had ik dit probleem absoluut niet. De orginele carb heeft alleen geen schroefdraad meer op de plaats waar de stationairsproeier zit, en is dus jammergenoeg onbruikbaar..

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 25 juni 2007 02:13 AM
  [ # 8 ]
GoofBlikscha schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

de LAGG in je 2e trap.

controleer de centrifugaal werking van je ontsteking.
controleer de vacuum vervroeging.

deze moet echt goed werken, dus halfslachtig controleren geeft geen resultaat.

stel je vlotterniveau goed af.
Weber is meen ik 5 tot max 7 mm tussen vlotter en deksel.

controleer de omloopsproeiers.
controleer de remluchtsproeiers, vervang deze eventueel.

zorg voor een goede pakking tussen deksel en carb, daar de onder/overdruk invloed heeft op het brandstofniveau, dus ook op de luchtremsproeiers.

lijkt erop, dat je brandstofniveau in de 2e trap remluchtsproeier te laag is, dus vertraagde actie geeft bij plots aanspreken van die trap.

mvgr wupke Wink

Dank, ik ga morgen maar eens even aan het controleren. Zometeen even het werkplaatshanboek der bij voor wat tekeningen ed.

Oja over die Vacuum vervroeging, dit lijkt mij goed te werken, met de orginele carb had ik dit probleem absoluut niet. De orginele carb heeft alleen geen schroefdraad meer op de plaats waar de stationairsproeier zit, en is dus jammergenoeg onbruikbaar..

HELICOIL .
vloeibaar aluminium erin met een stift , na drogen stift eruit en draad tappen.
opstuiken en draad tappen, sproeier plaatsen met loctite.
uitboren een draadbus erin persen.(koud/warm)

truuks te over denk ik zo.

mvgr wupke:  Wink

mvgr wupke

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 25 juni 2007 02:24 AM
  [ # 9 ]

ik heb net ff ‘het’ boek er bij gepakt, (citroen werkplaatshandboek gsa)

Ik heb 2 hoofdsproeiers, 2 mengluchtsproeiers (waar een emulsiebuisje onder zit) en ik heb een stationair sproeier voor de 2e poort en een stationair sproeier (elektrisch) voor de 1e poort.

Wat zijn dan de de omloopsproeiers en remluchtsproeiers?

erg he.. mensen die er geen verstand van hebben Laughing


Edit: in bijlag 1985 heb ik gevonden wat de remluchtsproeier is.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 25 juni 2007 02:44 AM
  [ # 10 ]

Omdat ik het probleem niet had met de orginele carb, zou het dan te proberen zijn die sproeiers in de huidige carb te schroeven?

Oja zijn er trouwens nog nieuwe sproeiers te krijgen voor deze carbs?

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 25 juni 2007 02:47 AM
  [ # 11 ]

de 2 sproeiers die aan de zijkant van de carb zitten.
de ene is je stationaire (die met de electroklep) de andere is de omloopsproeier voor de 2e trap.

de emulsiebuizen zijn de remluchtsproeiers. alwaar de sproeier opening ,de sproeier is die boven de buis is gemonteert.

de exacte volgorde is dus>

>remluchtsproeier.
>emulsiebuis.
>hoofdsproeier.


de omloopsproeier heeft invloed op het brandstofniveau in de carb.

de remluchtsproeier word door het wisselende vacuum van de motor beinvloed.

het vlotterniaveau bepaalt de hoogte van de brandstof in de emulsiebuis, waar de doorstroom bepaald word door de hoofdsproeier.

de remlucht voegt dus lucht van boven in de emulsiebuis .
de hoofdsproeiers in je vlotterbak , voeden brandstof van onder in de emulsiebuis van onder.

in die buis word lucht en brandstof gemengd.

vervolgens komt dat in de venturie uit, en mengt verder met lucht.

eea in je cilinder en hoepla…

hoe beter de flow is in je venturie en emulsie uitgang, + de overgang van trap 1 naar 2 , hoe soepeler de carb zal voeden, en dus de motor zal draaien.

mvgr wupke

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 25 juni 2007 02:54 AM
  [ # 12 ]
GoofBlikscha schreef:

Omdat ik het probleem niet had met de orginele carb, zou het dan te proberen zijn die sproeiers in de huidige carb te schroeven?

Oja zijn er trouwens nog nieuwe sproeiers te krijgen voor deze carbs?

dat kan alleen als het DGS nummer overeen komt.

daarnaast is de speling van de vlinderas(sen) erg belangrijk.
de basis afstelling is ook essentieel.
is de 2e trap te ver open is het vacuum gedeelte in de carb ontregelt, waardoor dus het vlotterniveau afwijkt, waardoor dus de flow niet goed is.
en daardoor dus een slechte overgang kan inhouden.

carb,s schoonmaken is 1 , echt weten wat ie doet des te belangrijker.
want zomaar eraan schroeven is niet zo slim, als je niet weet wat de carb exact doet.

fout afgestelt kan resulteren in..

>een zuipschuit.
>slecht starten / verzuipen.
>gaten in de zuigers branden.
>verbrande kleppen.
>enz enz…

dus luukraak sproeiers wisselen zonder de kennis zou ik afraden.

mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 25 juni 2007 03:08 AM
  [ # 13 ]

pfff… Bedankt tot zo ver, info waar men wat mee kan.

Dan ga ik toch maar eens op zoek naar iemand die dit ook weet, en bij mij in de buurt zit. Dit is dus niet aan mij besteed…
Morgen zet ik er wel een carb in die hier nog op de plank staat (staat onbekend) en ik ga de huidige carb wel laten afstellen/ controleren…

ergens ben ik enorm fan van injectie Laughing

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15822
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 25 juni 2007 03:42 AM
  [ # 14 ]

Wow, wat een leuke GSA!! Hoe krokant ie ook is, rood i.c.v.m. die schitterende en zeldzame lichtmetalen velgen is toch wel een droomcombinatie hoor.  love6

En dan ook nog een X3-uitvoering, dus met 2 draaiende bollen voor je neus.  Cool

Zou je eens een nachtfoto kunnen maken met het contact aan?  Very Happy

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 25 juni 2007 03:45 AM
  [ # 15 ]
XBXG schreef:

Zou je eens een nachtfoto kunnen maken met het contact aan?  Very Happy

Ga ik morgen even voor zorgen, heb nou alles al op slot zitten Laughing

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
 
1 van de 9
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook