We mogen verder dan 30 km en ook ‘s nachts als we naar een oldtimerevenement gaan. Anders gaan ze er van uit dat je ‘testritjes’ doet.
Bizar is dat de verzekering mij 300 km dekt (ook in het buitenland) en ook ‘s nachts. Vind ik voor een totale kost van 180€ best te doen! Wij moeten ook niet naar de keuring. Als we dat wel doen, kunnen we ons inschrijven als niet-oldtimer; en betalen we geloof ik dezelfde wegentaks maar is de verzekering een flink stuk duurder en moeten we op jaarlijkse controle
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
cocico schreef:We mogen verder dan 30 km en ook ‘s nachts als we naar een oldtimerevenement gaan. Anders gaan ze er van uit dat je ‘testritjes’ doet.
Bizar is dat de verzekering mij 300 km dekt (ook in het buitenland) en ook ‘s nachts. Vind ik voor een totale kost van 180€ best te doen! Wij moeten ook niet naar de keuring. Als we dat wel doen, kunnen we ons inschrijven als niet-oldtimer; en betalen we geloof ik dezelfde wegentaks maar is de verzekering een flink stuk duurder en moeten we op jaarlijkse controle
rij jij met een “O” plaat mss??
mijn oldtimers rijden op gewone platen en de verkeersbelasting en verzekering is niet duur te noemen!
DS 21 IE: verkeesbelasting: 29 € verzekering 15 €
SM 2.7 carbu:verkeersbelasting: 29 € verzekering 90 €
en de mijne zijn niet ver van bij U verzekerd hoor!In Langemark-Poelkapelle!Dit zijn wel groepspolissen en wij hebben geen rijbeperking!!ik mag rijden wanneer en naar waar ik wil
enig nadeel: verplicht jaarlijkse technische controle!
En dit vind ik niet eens een slecht gedacht!Zo weet je of je dames in orde blijven,technisch gezien.
Lol, mijn dame zou problemen hebben met de keuring, daarom dat ik er in drukke wegomstandigheden niet mee wil rijden, en zodoende max. 1500 km / jaar rij!
Die verzekering van jou is wel héél voordelig, ik doe het via de DS/SM Club Belgium. Je mag altijd meer info geven over jouw verzekering
edit: ik verbaas me over jouw lage verkeersbelasting?
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ow, zo zit dat?? Maar wel merkwaardig dat jullie dus onder bepaalde voorwaarden niet ter keuring hoeven! Ik moet gewoon elk jaar een vers APKtje halen. Ik zorg altijd dat ik daarbij ben, en zo leer ik 1) heel veel over de APK-keuring en 2) en niet geheel onbelangrijk, over mijn auto. Ik ga zelden met tegenzin naar de APK
Goh. Wat je niet al leert op zo’n forum…
Edit: wel een slim systeem om zo je oude besje te kunnen testen op wegvaardigheid, en voor transport van/naar opslag ivm restauratie… Dat moet hier altijd op een aanhanger als je APK verlopen is!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Sjaak de Bollenboer schreef:Penny Lane schreef:1 op 9 Sjaak? shiiiiiit, dan moet ik eens gaan afstellen! Ik haal net 1:8…
Derk
Ongeveer 325 km met 35 liter LPG = 9.25
Nou… en dan nu ik: Op LPG 1 op 8. Niks bijzobders, mij maakt het allemaal niet zoveel uit. Vraag me wel af of en hoe dat dan af te stellen zou zijn: op benzine rijdt ie niet zo best vind ik, klein beetje choke erop en dan wel. Stel je de motor zuiniger af of stel je meer benzine gericht af dan loopt ie misschien minder goed op gas. Ik laat het maar lekker voor wat het is. Nu rijdt ie echt 100% op gas.
Wat ik wel jammer vind is de tenk van 60 liter. Die is een beetje klein vind ik… actieradius heet dat g’loof ik…
Ik begin een nieuw draadje…
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
cocico schreef:Die verzekering van jou is wel héél voordelig, ik doe het via de DS/SM Club Belgium. Je mag altijd meer info geven over jouw verzekering
edit: ik verbaas me over jouw lage verkeersbelasting?
ziehier mijn jongen:
http://www.erard.org/
nochtans in ons Belgenland is de zogenoemde rijtax (in de volksmond) voor eenieder gelijk!
dus als uw wagen de leeftijd heeft bereikt van 25 jaar en meer,dan betaal je ergens,per voertig, 29 €!En is die motor der in zit een 1cc of een 25000 cc,dat maakt niet uit Let wel!!! als dit het eerste jaar is dat uwe DS ingeschreven is op uw naam ,betaal je enkel en alleen het eerste jaar ook “belasting op in verkeersstelling” en dit is ongeveer 62 €, dus mocht het zo zijn in uw geval betaal jij net hetzelfde bedrag als ik en eenieder wie die een oldtimer heeft = 29 €
Dit is het tarief voor partikulieren,ik vermoed dat dit niet anders is voor mensen met een zelfstandig beroep??
http://www.mo.be/index.php?id=61&no_cache=1&tx;_uwnews_pi2[art_id]=18222
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
paso schreef:http://www.mo.be/index.php?id=61&no_cache=1&tx;_uwnews_pi2[art_id]=18222
Tja niet mis héé! en wij zullen wel betalen!!!
IK geloof niet dat ze de oldtimers willen afstraffen, ze weten ook dat wij niet veel bijdragen aan de uitstoot; want onze oldies zijn aan regels onderworpen (max. 30 km in de omtrek, niet na zondsondergang enz.)
Voor de fiscus is dit allesinds een gat in hun markt!
Ik belde verleden week nog met de directeur van de GOCA (beheerders van de technische controlestations in België) en die wist me te vertellen dat de inschrijvingen van voertuigen,ouder dan 25 jaar,en voor dagelijks gebruik,dagelijks toeneemt!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gisteren op het nieuws:
De polders die in NL bestaan uit veengronden krijgen een steeds lager waterpijl om er akkerbouw op te plegen. Daaardoor VERROT het veen en komt er ENORM VEEL CO2 vrij… Even veel als de uitstoot van 3 miljoen auto’s…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Sjaak de Bollenboer schreef:Aerdvark schreef:
Wat ik wel jammer vind is de tenk van 60 liter. Die is een beetje klein vind ik… actieradius heet dat g’loof ik…
Ah, ik heb t zelfde…..300 km. En da’s eigenlijk net te weinig als je in Frankrijk bent.
Kijk hier voor een verhandeling over gastanks!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Inderdaad ! en benzine is bij de Carrefour net zo duur als LPG….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Sjaak de Bollenboer schreef:bogaard77 schreef:Inderdaad ! en benzine is bij de Carrefour net zo duur als LPG….
Benzine = E 1.30 - E 1.35 per liter
LPG-GPL = E. 0.63 - E 0.75 per liter
Ok. Dan scheelt het toch wel aanzienlijk…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>