Ik heb helaas geen antwoord op de vraag waarom je blok beweegt, maar ik begrijp wel dat een Kwik Fit omzet moet maken. En dan helpt de verkoop van een kat wel goed.
Ik heb ook U9 om mijn TZI, maar er is geen haar op mijn hoofd die erover nadenkt om ooit een nieuwe kat te kopen. Waarschijnlijk is mijn kat er na 390.000 km ook al lang uit. Ik ga echter niet de uitlaat uit elkaar schroeven om dit te bevestigen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Vanochtend bij Bonhof geweest voor de uitlaat/kat (het frrtje dat erger werd).
Bij de auto aangekomen (thuis nog) werd ik op de volgende aanblik getracteerd:
[url]http://img510.imageshack.us/img510/4552/lamperafgeredenpz9.jpg [/URL]
Fijn dan van die buren (ergens op het pleintje; ivm meelezende collega van de echte buurman) die niet even komen aanbellen.
Bij Bonhof naar de uitlaat/kat gekeken en geluisterd. Het frrtje was uiteraard een heel stuk minder maar de monteur zag wel dat het hele kat gedeelte iets te ver naar voren zat en daardoor tegen de beschermplaat van het spruitstuk (?) kon trillen.
Ze hebben de heleboel losgemaakt iets verplaatst en rechtgezet en met nieuw materiaal weer aangesloten. Het klinkt nu idd een heel stuk beter (ik hoor nog wel wat maar dat zal dan wel normaal zijn bij een TZI) en het geeft iig een goed gevoel zo.
Een vervangende unit voor de achterlamp geplaatst en nog een kriksleutel meegekregen en nog een tip om de achterbumper nog een beetje te fatsoeneren. Dat alles voor € 50,—ondanks dat ik geen garantie op de bx had gekregen. Heel schappelijk lijkt me.
Nog even naar het veren en bonken bij omhoogkomen gevraagd. Hij vond het vering over het algemeen wel goed (voor iets stug). Het bonken zou toch niet heel ongewoon zijn.
De motor bewoog overigens ook niet vreemd; het rubber in de motorsteun was ook nog prima.
Ik rij dus voorlopig zo verder. Tussendoor nog even naar onze voormalige Croisette gekeken
Groet,
Ysbrand.
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.
Ik heb geprobeerd het parkeerlicht linksvoor te vervangen, echter ik krijg het lampje niet los. stekkertje heb ik los gekregen en de lamp(houder) zit wel beweging in maar ik krijg ‘m niet los. Ik ben ook bang om het te forceren. Mis ik een knopje, klemmetje, trucje?
Tijdens het schoonmaken van het interieur gisteren een reserveantenne onder de achterbank “gescoord”. Ook wat glaskruimels, helaas geen geld.
Ik zag overigens dat de antenne die nu op het dak zit uitschuifbaar is.
Groet,
Ysbrand.
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.
Je moet die plug van stadslicht even draaien
trek je hele koplamp er anders even uit en dan kan je er perfect bij
citroenc2 schreef:trek je hele koplamp er anders even uit en dan kan je er perfect bij
ik ben maar even naar de sloop geweest om een volledig nieuwe unit te halen.
.
.
.
.
NOT.
Draaien was idd de juiste tip. Thnx. Alle lampen voor zijn nu weer helemaal ok.
De scheur in de achterbumper na de onbekende bezoeker is ook weer dichtgeplakt/gesmolten mbv de elec. verfafbrander. Nu nog een keer proberen om weer iets van een patroontje er in te smelten.
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.
icefire schreef:De scheur in de achterbumper na de onbekende bezoeker is ook weer dichtgeplakt/gesmolten mbv de elec. verfafbrander. Nu nog een keer proberen om weer iets van een patroontje er in te smelten.
Warm maken en dan een hele fijne zeef oid erin drukken, krijg je weer n btje het “motiefje” terug
icefire schreef:citroenc2 schreef:trek je hele koplamp er anders even uit en dan kan je er perfect bij
ik ben maar even naar de sloop geweest om een volledig nieuwe unit te halen.
.
.
.
.
NOT.Draaien was idd de juiste tip. Thnx. Alle lampen voor zijn nu weer helemaal ok.
De scheur in de achterbumper na de onbekende bezoeker is ook weer dichtgeplakt/gesmolten mbv de elec. verfafbrander. Nu nog een keer proberen om weer iets van een patroontje er in te smelten.
ikdenk dat je me verkeerd begreep
als je je koplamp beet pak kan je die zo los trekken dan komt dus de unit los en kan je veel makkelijker bij de lamp fittingen
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
citroenc2 schreef:icefire schreef:citroenc2 schreef:trek je hele koplamp er anders even uit en dan kan je er perfect bij
ik ben maar even naar de sloop geweest om een volledig nieuwe unit te halen.
.
.
.
.
NOT.Draaien was idd de juiste tip. Thnx. Alle lampen voor zijn nu weer helemaal ok.
De scheur in de achterbumper na de onbekende bezoeker is ook weer dichtgeplakt/gesmolten mbv de elec. verfafbrander. Nu nog een keer proberen om weer iets van een patroontje er in te smelten.
ikdenk dat je me verkeerd begreepals je je koplamp beet pak kan je die zo los trekken dan komt dus de unit los en kan je veel makkelijker bij de lamp fittingen
Ook met de unit in de auto kan je er prima bij, eruit halen is knap riskant als het niet nodig is omdat je dat die plastic klemmetjes vaak kapot trekt.
Eveneens ben ik tevens ook.
welke dakdragers op de bx
Omdat de ruimte in de kofferbak van de bx een stuk kleiner is dan in de CX en we een veel te grote aldi tent hebben aangeschaft ben ik op zoek naar dakdragers voor de bx (1992; geen break) zodat we een dakkoffertje op het dak kunnen plaatsen.
Op marktplaats kan ik door het dakdragerswoud het dak niet meer zien.
Kunnen jullie mij vertellen welke typen dakdragers op mijn bx passen (originele, universele, typenummers en wat vooral niet).
Aanbiedingen (omgeving Zwolle) zijn uiteraard ook welkom.
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Hier op citromarkt staan er ook een paar te koop. al gekeken?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
heb een paar originele citroendragers gescoord. Er mist echter 1 rubber voetje. Heb er 1 zelf geknutselt maar een echte zou beter zijn. Als iemand nog een tip heeft houd ik me aanbevolen.
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.