2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Vervangen HD leiding DS IE versies
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 20 juni 2007 10:00 PM
  [ # 16 ]

Zo, de leiding…...
Vanmiddag eens onder een sloop Xant gekeken, en ziedaar, wat Citroen kenners als weten, die heeft een HD leiding met vaste einden, en een flexibel middendeel….... En als daar een leiding lang genoeg van is, kan het voor een koopje opgelost worden Laughing
Maar goed, op dit moment lijkt de Van der Laan oplossing de beste.
Dat wordt even de postbode afwachten, om te zien of ie nog een goede HD leiding weet te brengen die een andere specialist zou gaan opsturen, want als dat te lang duurt….

MVG, Peter
(die weer blij is met zo’n topic)

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 315
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 21 juni 2007 03:38 PM
  [ # 17 ]

Nee geen Chyparse. Ik heb hem van mn garage en die betrok indertijd geen spullen van Chyparse, tegenwoordig weer wel trouwens. Ik vraag het wel een keertje na.

Profiel  
 
gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 315
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 23 juni 2007 03:41 PM
  [ # 18 ]

Heb het even nagevraagd bij Bijlsma in Poeldijk. Cunifer leiding 6,35mm betrokken uit Duitsland kan in elk gewenst model worden gebogen met buigtangetje en aan de uiteinden geflenst. Hij heeft nog wel wat stukjes liggen en ook nog wel zo’n stalen maar daar heb je bij een IE niks aan. Liever niet verhitten zoals ik dat wel deed. Bij gebruik flexibele (SM type) leiding bij een IE wel checken of daar genoeg ruimte voor is onder de bak ivm de dikte.

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 23 juni 2007 03:51 PM
  [ # 19 ]

Ik heb net een leiding thuis gekregen.
Zo te zien de goede. Eerste uitdaging, de juiste pasvorm maken.
Als ik het zo vlug bekijk, moet er gebogen gaan worden, omdat de hoeken waaronder de leiding in de HD pomp en de HD regelaar moeten gaan niet kloppen met de werkelijkheid. Er zitten wel 3 zadeltjes op, maar of er dan ook ruimte is voor de dikke rubberen isolatie zoals die om mijn oude leiding zit weet ik nog niet.
Vandaag of morgen eerst maar even de alu plaat eronder uit. Dan verder kijken en eens gaan passen en meten.
Resultaat komt hier wel te staan.

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 24 juni 2007 07:14 PM
  [ # 20 ]

Zo, eerst de alu plaat eronder uit gelepeld.
Toen de oude leiding eruit gehaald. Die zat met 2 zadeltjes onder de bak vast. De oude/nieuwe leiding (helaas toch duidelijk 2dehans) heeft wel 4 zadeltjes, waarvan ik er 3 kan plaatsen, nummer 4 dus niet.
Passing is een ramp. Met dame de bochten zitten net een 1 cm op de verkeerde plek zo lijkt het. Het zonder spanning aanbrengen is dus ook niet mogelijk zo. Het is wel weer zo dat er 2 zadeltjes zonder spanning op het desbetreffende draadeind kunnen worden geschoven. Hierdoor valt de leiding wat eenvoudiger in de HD regelaar, maar bij de pomp is het een ramp. De leiding schiet steeds onder de aftapplug van de versnellingsbak, dan moet je er weer onder, en zo gaat het maar door. Vervelender is echter dat de leiding daar onder een schuine hoek de pomp in wil gaan. Dat kan dus niet, ik zit nog even te kijken hoe dat gebogen moet worden zodat het er wel onder een min of meer rechte hoek in past…....
Tips zijn welkom….... ik ga even met beleid een beetje buigen….

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25608
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 juni 2007 01:44 PM
  [ # 21 ]

heetstoken en dan voorzichtig buigen. eventueel met zand erin om em niet te knakken!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 25 juni 2007 09:33 PM
  [ # 22 ]

Aangezien er al wat bocchtjes in de leiding zitten, gaat het buigen boven verwachting….. zolang het met beleid gebeurt. Ik had gedacht dat er helemaal geen beweging in te krijgen zou zijn, maar dat valt in de bochten wel mee. Alleen bij de nippel voor de HD pomp buigt de leiding snel haaks omlaag, met een ietwat schuine hoek. Ben beniwued of mijn “nieuwe"leiding daar dus dicht zal zijn…..
Maar, groter probleem…... Het aandraaien van de nippels. Die op de HD regelaar ging er simpel in. Maar de nippel voor de HD pomp heeft een beschadigingetje.. waardoor ie niet echt met de hand erin is te draaien. Met een sleutel lukt het wel, maar de hamvraag…. Gaat de draad op de nippel kaduuk, of het draad in de hD pomp?
Woensdag de boel er maar weer onder uit, om te zien hoe die eerste halve slag nou gegaan is. Beter nu er zelf uit, dan dat ie straks bij proefdraaien eruit klapt….

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25608
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 juni 2007 01:17 PM
  [ # 23 ]

Koop even een schroefdraad vijl! kan je de draad even oppoetsen!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 26 juni 2007 09:37 PM
  [ # 24 ]

Lukt dat niet met een gewoon vijltje?
Maar bedankt voor de tip, want hier was ik zelf dus never nooit niet opgekomen!
Dat wordt weer shoppen!

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25608
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 juni 2007 06:01 PM
  [ # 25 ]
superpetur schreef:

Lukt dat niet met een gewoon vijltje?

MVG, Peter

Ik zeg nooi nooit. Maar schroefdraadvijl is gewoon een erg gaaf stukje gereedschap en er zitten 8 soorten draad op om te vijlen!
Zowel voor buitendraad als binnendraad!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 27 juni 2007 06:52 PM
  [ # 26 ]

Nah…. 32 euri… voor iets dat ik maar 1 keer nodig heb/ben….
Maar, veel erger…. die nippel lijkt toch niet te willen deugen helaas.
Heb net weer 2 pogingen gewaagd, maar na een goede bestudering van de nippel (na een goede schoonmaakbeurt dus), zit er daar waar de draad zou moeten beginnen een vlak stuk, met een vreemd scherp randje.
De oude nippel draai je er onder de juiste hoek zo in, maar deze van de vervangende leiding dus helemaal niet….. Leverancier maar even een meeltje gestuurd, eens kijken wat dat oplevert.
Anders maar ff bij een kennis met zo’n vijltje langs om eens te kijken of die wat kan verbeteren aan het geheel.
Maar goed, jammer dat het je weer eens een vrije middag kost, terwijl het aandraaien van die nippels toch kinderspel zou moeten zijn.
Wordt vervolgd….

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25608
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 juni 2007 06:58 PM
  [ # 27 ]
superpetur schreef:

Nah…. 32 euri… voor iets dat ik maar 1 keer nodig heb/ben….
MVG, Peter

jajaja maar 1 keer nodig.. Koop dat ding nou gewoon! heb je toch nog een leuke middag!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 10 juli 2007 07:53 PM
  [ # 28 ]

Zo, vandaag nieuwe ronde, met nieuwe kansen.
Gisteren de nippel bij laten werken, dus dat zou goed moeten gaan….
Mooi niet dus….
Om de één of andere reden wil de nippel niet zoals ik wil lekker in de HD pomp draaien. Een kwartslag, daarna zit de boel weer muurvast. Met sleutel 12 kun je wel meer kracht zetten, maar daarmee draai je de nippel zelf zo te zien verder stuk.
Helaas, even voordraaien met een nippel van de defecte leiding levert een zelfde resultaat op. Ook die laat zich niet makkelijk erin draaien.
Probleem is de bereikbaarheid van het geheel. Je kunt er slecht bij, en je kan net niks zien. op het oog zit het dan wel goed, maar als de nippel er niet lekker in wil draaienweet je dat er een probleem moet zijn.
Wat ik nog kan doen..
Spatbord eraf voor een betere bereikbaarheid, de nippel nog een keer goed bij werken, of de HD pomp zelf eruit lepelen, om eens te zien of de draad daarin wel helemaal koosjer is…..
Maar veel zin heb ik daar vanzelf niet in….

Nog tips?????

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25608
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 juli 2007 07:58 PM
  [ # 29 ]

spatbord eraf helpt wel. inderdaad met een andere nippel kijken of de draad in de pomp niet gaar is…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 10 juli 2007 11:24 PM
  [ # 30 ]

Zo, nippeltje weer bijgewerkt, spatbord eraf en nog eens een andere nippel erin gedraaid. Dat lukte met een klein beetje weerstand (vuil in de schroefdraad).
Daarna de nieuwe HD leiding er maar weer in. Na enig pielen en tig keer proberen draaide de nippel zonder weerstand in de HD pomp. Daarna met de sleutel erbij, en ook dat ging vanzelf.
Helaas, de boel is nog niet dicht. Nu wil de leiding de HD regelaar niet meer in….. Dat zal nog wel wat wurmen worden en wat buigen links en rechts. Daarna nog een derde beugeltje op de HD regelaar zien te fabrieken. en dan is dit deel van de klus klaar.
Ik hoop dat het morgen zo ver is…..

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook