2 van de 2
 < Vorige 1 2

prijzen remmenset
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1501

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 25 juni 2007 07:31 PM
  [ # 16 ]
gompy58 schreef:
Martijn de Ruijter schreef:

Wat kost het origineel eigenlijk?

Gr Martijn

ik heb hier in alle gevallen om vervangingsmateriaal gevraagd. Dus niet van die speciale brembo of tarox schijven met gaatjes en exotisch lijntjes erin.

Nee, ik bedoel gewoon bij die enorm dure dealer. Gewoon origineel Citroën. Of heb je dat niet gevraagd?

Gr Martijn

Profiel  

Piet Visser
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 407

- C5 Charactére
Gepost: 25 juni 2007 08:35 PM
  [ # 17 ]

Sorry hoor,
Bezuinigen op de remmerij van je auto Confused
Als je gaat parachutespringen koop je toch ook niet de goedkoopste die je op het internet kan vinden.
Nee dan laat je je goed voorlichten door iemand die het weet.
Citroen heeft die auto ontworpen en laten goedkeuren door allerlei staatsinstanties.
Er is niemand die mij verbiedt linoleum op een houder te lijmen en te verkopen als remvoering.
Voor die paar tientjes voordeel uitgesmeerd over 40.000 of meer km’s.
Dit klinkt waarschijnlijk rottig (zo bedoel ik het niet), maar je koopt ook geen Ferrari om vervolgens kwik-fit eigen merk banden te monteren omdat je de echte niet kan betalen.

Profiel  

FerryV
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168

- ID/DS DSuper
Gepost: 25 juni 2007 08:49 PM
  [ # 18 ]

Ik heb de schijven en blokken aan de voorkant 8 maanden geleden via autoparts online besteld. Snelle service en past goed.

Het remt ook goed Razz Maar ja, vergeleken met de vorige ging dat al snel; daarbij waren de schijven en blokken zover op, dat het buitenste randje van de schijf (dat wat niet slijt), tegen het metaal van de blok kwam. Zo dun waren de blokjes nog, en zover ingesleten waren de schijven Surprisedops:

Wat voor merk het was, staat me niet meer bij…

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5164

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 25 juni 2007 08:51 PM
  [ # 19 ]

Daartegen wil ik wel inbrengen dat wanneer je een stuk linoleum op een houder lijmt je er ook de hoofdprijs voor mag vragen.

Veel geld uitgeven is géén garantie voor kwaliteit.

Groet,

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

Piet Visser
> 400 berichten
RankRankRankRank

- C5 Charactére
Gepost: 25 juni 2007 09:36 PM
  [ # 20 ]

Veel geld uitgeven is géén garantie voor kwaliteit.

Mee eens.

Echter bedenk wel dat als er iets mis is met die goedkope blokken en je rijdt schade zal je er een flinke kluif aan hebben de gevolgschade te claimen.
Hoogstwaarschijnlijk krijg je een setje nieuwe “goedkope” blokken.
In het geval van originele ligt dat anders.

Ik ben echt geen tegenstander van goedkope/imitatie onderdelen alleen niet voor mijn remmen en andere voor de veiligheid belangrijke delen.

Profiel  

Gepost: 25 juni 2007 09:43 PM
  [ # 21 ]

het gaat em ook veel over andere prijzen voor hetzelfde merk.
Dan is het wel te moeite natuurlijk…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 25 juni 2007 10:30 PM
  [ # 22 ]

@piet visser

Ik en het volledig met je eens hoor, bezuinigen op remmen is vragen om ellende.  Maar bekijk het eens van de andere kant. Die monteur die met een citroen jasje aan 90 euro per uur kost, is die beter dan die monteur van 45 die dat jasje niet aan heeft ?

Waarom zou ik 500 bij de citroen dealer betalen als exact hetzelfde materieaal bij de brezan 300 kost…

Tijdje terug kwam ik erachter dat tot mijn verbazing schijven soms wel 2 keer over de kop gaan… Ik zoek gewoon de tent die niet een absurde marge wil hebben voor exact hetzelfde. Niets mis mee toch ?

Daarbij beetje zoeken naar goede prijzen, daar hebben we allemaal wat aan anders bracht iedereen z’n citroen wel naar de dealer. Maak ‘m maar prijs maakt me niet uit.

Profiel  

Piet Visser
> 400 berichten
RankRankRankRank

- C5 Charactére
Gepost: 25 juni 2007 10:52 PM
  [ # 23 ]

Probleem is dat je bij brezan niet dezelfde materialen koopt.
Als je het er toch zelf onder gaat zetten maakt het uurtarief van een monteur ook niet uit.
Voor bepaalde delen die ik persé origineel wil hebben ga ik naar de dealer, altijd dezelfde, en krijg daar korting op mijn spullen.
Dan nog weet ik dat ie goed aan die delen verdient, maar heb wel de zekerheid dat het geen rommel is.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 25 juni 2007 11:20 PM
  [ # 24 ]
Piet Visser schreef:

Probleem is dat je bij brezan niet dezelfde materialen koopt.
Als je het er toch zelf onder gaat zetten maakt het uurtarief van een monteur ook niet uit.
Voor bepaalde delen die ik persé origineel wil hebben ga ik naar de dealer, altijd dezelfde, en krijg daar korting op mijn spullen.
Dan nog weet ik dat ie goed aan die delen verdient, maar heb wel de zekerheid dat het geen rommel is.

en kan het niet zo zijn dat die dealer bij de zelfde groothandel haalt Wink

ik woon om de hoek van een dealer en elke dag staat de groothandel bij hem voor de deur Wink met de zelfdespullendie je als paticulier ook bij de zelfde groothandel haalt Wink

Profiel  

xmrijder
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122

Gepost: 26 juni 2007 12:28 AM
  [ # 25 ]

en kan het niet zo zijn dat die dealer bij de zelfde groothandel haalt

dat is mijn ervaring ook en er wordt inderdaad goed op verdiend want die zelfde groothandel geeft garages tot soms wel 40% korting trouwens kijk maar naar je uitlaat staat gewoon bosal op en wordt er door de dealer leuk onder geschroeft als orgineel

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 645

Gepost: 26 juni 2007 02:24 AM
  [ # 26 ]

Heeft een XM origineel geen Brembo-schijven ? Ik neem aan dat ze die dingen niet zelf gemaakt hebben ? Enkel het citroen-logotje erin laten graveren ...

Groetjes Erik!

Profiel  

Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1501

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 26 juni 2007 10:39 AM
  [ # 27 ]
gompy58 schreef:

Ik en het volledig met je eens hoor, bezuinigen op remmen is vragen om ellende.  Maar bekijk het eens van de andere kant. Die monteur die met een citroen jasje aan 90 euro per uur kost, is die beter dan die monteur van 45 die dat jasje niet aan heeft ?

Daar ga ik even niet te diep op in, maar ik kom wel eens ‘n uitlaatje tegen die bij de KF gemonteerd is…..  Rolling Eyes

gompy58 schreef:

Waarom zou ik 500 bij de citroen dealer betalen als exact hetzelfde materieaal bij de brezan 300 kost…

Wat gokken kan iedereen. Hoe kom je nou bij die 500? Als het spul bij de Brezan 300 kost, dan ben je daar 60 euro MEER kwijt dan bij de dealer. Daar kost de originele remset namelijk Eu. 240….

Gr Martijn

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 juni 2007 10:50 AM
  [ # 28 ]

vier dingen.
1. wat is precies origineel aan onderdelen? wat gebruikt in dit geval Citroen origineel op de auto’s? dat wat voor hen ook het goedkoopste is. ze maken natuurlijk niet zelf remschijven en blokken. ze laten er alleen door valeo een stempeltje opzetten. om maar een voorbeeld te noemen.

2. origineel is niet per definitie beter

3. ik ben het eens met iedereen die zegt niet te bezuinigen op veiligheidsartikelen als remmen en banden, maar zoeken naar de goedkoopste oplossing kan nooit kwaad.

4. wij als garage willen zo kunnen werken, dat we goedkoper zijn als je bij ons je auto laat doen, dan wanneer je het zelf doet. rijk zullen we nooit worden, maar tevreden klanten geeft ons ook een rijk gevoel. wij moeten dus ook zoeken naar de goedkoopste en beste oplossing.

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook