GoofBlikscha schreef:pfff… Bedankt tot zo ver, info waar men wat mee kan.
Dan ga ik toch maar eens op zoek naar iemand die dit ook weet, en bij mij in de buurt zit. Dit is dus niet aan mij besteed…
Morgen zet ik er wel een carb in die hier nog op de plank staat (staat onbekend) en ik ga de huidige carb wel laten afstellen/ controleren…ergens ben ik enorm fan van injectie
nou niet getreurt he.
staat een uitgebreide explicatie in van carburateurs.
als je ff je best er op doet snap je wat een carb wel en niet moet doen.
mocht je in de problemen komen, PM maar ff.
of start een carburatie draad.
dan kan de rest ook meeleren.
mvgr wupke:die kan lezen en schrijven met carburatie.
Ik heb de oude carb met veel geknooi weer werkend gekregen. Ware het niet dat deze ook een dipje heeft tussen de 1e en 2e trap. Gelukkig veeel minder als de carb van mijn groene x3.
De carb van de groene x3 ga ik eens goed bestuderen, kijken hoe en wat.
oja ik merkte dat als je nou (met de orginele carb) de choke een klein beetje lostrekt, het dipje volledig weg is. Leuk voor acceleratie, niet voor brandstofconsumptie
Ik ga nou de GSA eens schoonmaken van binnen, is wel nodig.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik ben er net weer van een rit van 175km, heerlijk Geen gekke dingen gehad of gehoord, motor loopt heerlijk. Dat geluid bij 120 was ik helemaal vergeten
En heerlijk confotrabel! wel jammer dat alles in de auto kraakt en piept, maar daar doen we ook nog wel wat aan.
De teller staat trouwens al bijna op 240.000 dus hij heeft al even ervaring…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
als je een oude carb pakt, en de 2e trap af wil stellen, dan is dit de methode.
zorg dat de vlinderklep geheel gesloten is, en de stelstift dus los van de vlinderaanslag.
draai dan de stelstift TOTDAT hij de vlinderaanslag raakt.
het moment waarop je vlinder los komt CQ opend, is de NUL positie.
in die positie mag hij eigenlijk geen lucht doorlaten maar sluit wel 100% de 2e trap.
herhaal nu datzelvde procedee op je auto.
alleen nu met lopende motor.
zo gauw de motor reageerd op je 2e trap stelwerk, dan ben je te ver.
dus zoek met lopende motor het 0 punt op.
regel daarna met de stationaire sproeier vanaf dicht 2 omw open, de stationaire loop van je motor met de 1e trap.
en zet die strak op 800 rpm.
draai dan de stationaiire sproeier open of dicht tot het MAX toerental.
zet hem weer op 800 rpm.
en draai nu de stationaire sproeier een halve omw dicht.
zet het stationaire toerental op een mooi lopend moment af, 800 tot 950 bereik.
eea wel doen met een goed afgestelde vlotter.
met wat geluk is je LAG nu uit de carb, maar iig is dat de methode om ze af te stellen zonder fabrieksapparatuur.
mvgr wupke
GoofBlikscha schreef:Ik ben er net weer van een rit van 175km, heerlijk Geen gekke dingen gehad of gehoord, motor loopt heerlijk. Dat geluid bij 120 was ik helemaal vergeten
En heerlijk confotrabel! wel jammer dat alles in de auto kraakt en piept, maar daar doen we ook nog wel wat aan.De teller staat trouwens al bijna op 240.000 dus hij heeft al even ervaring…
Leuk hè, dat geluid van een boxermotor!
Dat blok hadden ze wat mij betreft met wat extra pk’s ook in de BX mogen leggen.
Hoe veert de GSA verder? Mijn GS had trouwens nog meer gereden dan de jouwe (gekocht bij 245.000), maar die veerde als nieuw en zelfs beter dan een BX ooit zal kunnen veren.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Als je nog van die BX stoelen af wil moet je t maar ff zeggen, dan heb ik wel belangstelling.
XBXG schreef:
Hoe veert de GSA verder? Mijn GS had trouwens nog meer gereden dan de jouwe (gekocht bij 245.000), maar die veerde als nieuw en zelfs beter dan een BX ooit zal kunnen veren.
Hij veert heerlijk, een beetje indirect, helemaal niet zoals je bij een BX gewend bent. Ik vind het echt heerlijk! in combinatie met de zachte BX gti stoelen kan je heerlijk in slaap vallen onderweg
@ abxsport: ik weet nog niet zeker of ze er wel uit gaan, ik vind het toch wel wat hebben (ondanks dat ik nou te hoog zit, ik kan de remafstand op de teller niet zien)
Daarstraks ben ik even wat foto’s gaan maken, en enkele filmpjes.
Filmpje met wat acceleratie werk (motor was netjes warmgedraaid hoor)
Filmpje: gewoon een stukje cruisen
en het heerlijke dakraam (vanmiddag de hele tijd open gehad)
en een blije eigenaar (en nee ik ben niet boos…)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Lachen die filmpjes.
Hij klinkt goed.
hij klinkt bagger.
kleppen stellen. hoe post ik nog.
de carb is van een eco blok,, is ook bagger.
de 1300 is een 646 ECO blok, dus puin…
beter de G 3-625 van de X3 erin.
en de carb van een GS zonder dat gekke bultje op het deksel.
mvgr van wupke..
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Matthijs2006 schreef:
Hij klinkt goed.
Wupke schreef:hij klinkt bagger.
Jeroen
kreazyV8wuppo schreef:hij klinkt bagger.
kleppen stellen. hoe post ik nog.
de carb is van een eco blok,, is ook bagger.
de 1300 is een 646 ECO blok, dus puin…
beter de G 3-625 van de X3 erin.
en de carb van een GS zonder dat gekke bultje op het deksel.
mvgr van wupke..
Vooralsnog heb ik nog geen enkele gsa gehoord die beter liep, (ja een gsa met 50.000km op de teller..) en kleppen stellen lukt met zelf ook nog wel (wel vaker gedaan)
Ik ga nou niets meer aan de carb doen, dat zien we wel weer als hij apk heeft…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Kleppen mogen dan misschien gesteld worden….. maar van die filmpjes krijg ik direct kippenvel!!!
Hoe vaak ik ook terugdenk aan mijn GS X3 (met 1299cc-blok), pas als je het weer hoort, krijg je dat heerlijke gevoel terug…
Hij mag dan best krokant zijn, maar o zo leuk.
Hartstikke bedankt voor de filmpjes van het dashboard. Dit is echt de eerste keer dat ik op een filmpje 2 bollen zie ronddraaien. Ja, mijn GSA-dashboard staat niet voor niets te pronken op mijn kast.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
GoofBlikscha schreef:kreazyV8wuppo schreef:hij klinkt bagger.
kleppen stellen. hoe post ik nog.
de carb is van een eco blok,, is ook bagger.
de 1300 is een 646 ECO blok, dus puin…
beter de G 3-625 van de X3 erin.
en de carb van een GS zonder dat gekke bultje op het deksel.
mvgr van wupke..Vooralsnog heb ik nog geen enkele gsa gehoord die beter liep, (ja een gsa met 50.000km op de teller..) en kleppen stellen lukt met zelf ook nog wel (wel vaker gedaan)
Ik ga nou niets meer aan de carb doen, dat zien we wel weer als hij apk heeft…
ik heb .. cq ik ben de GS/A specialist van NL.
en ik heb elke GS/A na grote beurt met een minder tikkend blok afgeleverd, zelfs de 646 ECO motoren, dan het getik wat ik uit jou blok hoor..
kleppen stellen is echt een crime passionelle.
maar de Clux,, gododmme typ ik elke truuk uit de doos hier of nie,,
nokkenas draaien net zo lang tot je de max voeler ertussen krijgt, dat is dus het punt waarop de speling gestelt moet worden.
ik heb hier Mkatgerts GS staan, volgende week hangt daar weer de bak in en het blokje,, die zal ik op U tube duwen, met mn tefefooncam,, maar ik zweer je ,en durf te wedden , dat ik dat blokje laat zingen IPV tikken..
kleppen tingelen , en tikken niet…
mvgr wupke
Ik zal morgen of overmorgen de kleppen dan maar eens stellen, een lekker klusje maar dus wel de moeite waard? (mijn groene gsa liep daarna inderdaad wel beter) Zo even in het magazijn kijken of ik nog nieuwe klepdeksel pakkingen heb..
En verder.. sja.. Kilometers maken en genieten
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Waar is trouwens dat gele knipperende lichtje voor op je dachboard? ops:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX