Hallo mensen, wat een drukte over die Db-riem…. die is 6000 km oud en is voorzien van een verse spanner die goed gemonteerd is door mij, punt.
De reden dat de Db riem even aanliep zijn de kappen, door de olielekkages zijn die ietwat uit vorm geraakt, en LE heeft ze grondig gereinigd waardoor ze gewoon niet de originele staat meer hebben.
Zelfs spiksplinternieuwe riemen bebben wel eens een rafeltje, en geloof me ik zie er bijna elke dag wel een….
Ik help LE met die BX waar ik kan en ik kan niet altijd de goedbedoelde adviezen waarderen van mensen die nog nooit zelf een Db-riem vervangen hebben, oftewel sommige mensen lullen letterlijk uit hun nek…
Dat moeten ze lekker zelf weten daar hebben ze hunzelf uiteindelijk mee…
LE heeft een hele leuke BX diesel op de kop getikt die ook nog eens behoorlijk betrouwbaar lijkt, LE is ook wat eigenzinnig met het oplossen van bepaalde problemen, echter dat is zijn hobby tsjah wie zal daar wat over moeten zeggen!
Emiel
BX19trs schreef:Hallo mensen, wat een drukte over die Db-riem…. die is 6000 km oud en is voorzien van een verse spanner die goed gemonteerd is door mij, punt.
Zowel Sohail als ik zagen tijdens de laatste meeting dat de riem teveel aan de buitenkant zit…...(dus niet in het midden van de tandwielen en spanrollen.)
En dat zal waarschijnlijk de reden zijn dat hij gerafelt is.
En je moet voortaan niet zo fel reageren….een ieder hier doet het met de beste bedoelingen (voor LE) ..en niet om hem te pesten.
*zucht*
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Lelijke Eend schreef:*zucht*
Je roept het allemaal zelf over je heen
Jeroen
Bram schreef:BX19trs schreef:Hallo mensen, wat een drukte over die Db-riem…. die is 6000 km oud en is voorzien van een verse spanner die goed gemonteerd is door mij, punt.
Zowel Sohail als ik zagen tijdens de laatste meeting dat de riem teveel aan de buitenkant zit…...(dus niet in het midden van de tandwielen en spanrollen.)
En dat zal waarschijnlijk de reden zijn dat hij gerafelt is.En je moet voortaan niet zo fel reageren….een ieder hier doet het met de beste bedoelingen (voor LE) ..en niet om hem te pesten.
Inderdaad, ik heb inmiddels genoeg ervaring met D-riem, dus ik lul echt niet uit mijn nek en hetzelfde geld voor Karel en stoterstangen90, zij hebben nog veel vaker een D-riem vervangen. Wat Bram en ik hebben geconstateerd is dat het probleem niet in de kappen zit, maar dat de riem niet netjes in het midden loopt maar te veel naar buiten.
Maar goed, inderdaad een hele diepe *ZUCHT*, volgens je eigen woorden word er niet geprutst aan je gebakkie, maar de grootste prutser ben je nu zelf.
op zich lopen dieselriemen wel vaker niet helemaal in het midden.
zolang ze daar blijven is dat geen probleem.
ze moeten echter geen kappen op gaan eten, want daat heb ik de resultaten al eens van mogen meemaken. Bij deze auto heb ik het niet gezien. Het kan dus ook meevallen.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
ZX1.4i schreef:Bram schreef:BX19trs schreef:Hallo mensen, wat een drukte over die Db-riem…. die is 6000 km oud en is voorzien van een verse spanner die goed gemonteerd is door mij, punt.
Zowel Sohail als ik zagen tijdens de laatste meeting dat de riem teveel aan de buitenkant zit…...(dus niet in het midden van de tandwielen en spanrollen.)
En dat zal waarschijnlijk de reden zijn dat hij gerafelt is.En je moet voortaan niet zo fel reageren….een ieder hier doet het met de beste bedoelingen (voor LE) ..en niet om hem te pesten.
Inderdaad, ik heb inmiddels genoeg ervaring met D-riem, dus ik lul echt niet uit mijn nek en hetzelfde geld voor Karel en stoterstangen90, zij hebben nog veel vaker een D-riem vervangen. Wat Bram en ik hebben geconstateerd is dat het probleem niet in de kappen zit, maar dat de riem niet netjes in het midden loopt maar te veel naar buiten.
Maar goed, inderdaad een hele diepe *ZUCHT*, volgens je eigen woorden word er niet geprutst aan je gebakkie, maar de grootste prutser ben je nu zelf.
Wie noem je nu prutser kerel? als we gaan schelden ben ik er klaar mee en ga geen adviezen meer geven in dit topic…
Dat is echt zielig..
Emiel
BX19trs schreef:
Wie noem je nu prutser kerel? als we gaan schelden ben ik er klaar mee en ga geen adviezen meer geven in dit topic…
Dat is echt zielig..
Emiel
Kop op Emiel; we kennen je langer dan vandaag en beter dan dat. Sohail schoot een beetje uit zijn slof; er is ook niemand die jouw inzet en prestaties in twijfel trekt.
Laten we nou geen (diesel)olie meer op het vuur gooien, en gewoon weer verder gaan als er wel wat door LE gevraagd wordt.
Ich bin ein Breaker
BX19trs schreef:Wie noem je nu prutser kerel? als we gaan schelden ben ik er klaar mee en ga geen adviezen meer geven in dit topic…
Dat is echt zielig..
Emiel
Ik citeerde een uitspraak van Elmer, maar als jij zo reageert omdat je denkt dat we het tegen jouw hebben, hoef je van mij geen advies meer te geven.
En “Dat is echt Zielig” uitspraak van jouw? dat jij zo reageert is nog zieliger.
@ ZX14i: Ik heb je een Pb gestuurd, wellicht kun je even reageren via pb, lijkt me beter voor het topic…
Verder zal ik snel met Elmer afspreken, de bevindingen lezen jullie hier.
Emiel
PB ontvangen en het misverstand is uitgesproken
Emiel heeft de riem erop gelegd en dat er nu iets niet helemaal goed is, dat is geen reden om aan zijn deskundigheid te twijvelen. Er kan ook een keer iets fout gaan of je ziet iets over het hoofd, het blijft mensen werk. Het is de bedoeling dat we er van leren zodat het de volgende keer kan worden voorkomen.
Maar goed, nu weer on-topic:
Ik zag dat bij de 1.9D van Elmer (en die van Bram ook) de bovenste kappen met een kliksysteem vastzitten. Dat lijkt mij veel handiger dan al die boutjes die ze later zijn gaan gebruiken, kost mij namelijk veel meer werk om effe een kap eraf te halen voor een inspectie.
ZX1.4i schreef:Ik zag dat bij de 1.9D van Elmer (en die van Bram ook) de bovenste kappen met een kliksysteem vastzitten. Dat lijkt mij veel handiger dan al die boutjes die ze later zijn gaan gebruiken, kost mij namelijk veel meer werk om effe een kap eraf te halen voor een inspectie.
Dat zit vlgs mij bij alle BX diesels zo. Alleen benzinemotoren hebben nog wel eens een kapje met boutjes.
Ich bin ein Breaker
Het grote nadeel van zo’n kliksysteem vind ik dat de beugeltjes soms niet goed meer om de kappen pakken, dit komt ook vaak doordat de kappen na verloop van tijd iets kunnen vervormen, ik heb vooral gemerkt dat bij de pomp het kapje vaak scheef erop zit.
Ik geloof dat er bij die dieselkappen halverwege twee penen zitten met rubbers erachter, daar schuiven de kappen ook op en dat is mega frusti prutsen altijd.
Emiel
BX19trs schreef:Het grote nadeel van zo’n kliksysteem vind ik dat de beugeltjes soms niet goed meer om de kappen pakken, dit komt ook vaak doordat de kappen na verloop van tijd iets kunnen vervormen, ik heb vooral gemerkt dat bij de pomp het kapje vaak scheef erop zit.
Ik geloof dat er bij die dieselkappen halverwege twee penen zitten met rubbers erachter, daar schuiven de kappen ook op en dat is mega frusti prutsen altijd.Emiel
Klopt ja….effe snel kijken of de D riem er nog netjes op zit is nog een heel gehannes met die rot klipsluitingen.
Ah, ik zag dat Elmer inderdaad effe zoet was om die kap er weer goed op te krijgen, eraf ging veel makkelijker.