remahac5 schreef:volgens mij is dit een peutroën = crossover van voorkant van peugeot 407 en de rest van een of ander citroen c zoveel.
ps. Pikken wij trouwe citroenrijders (al 25 jaar) in hart en nieren dat de kenmerkende standaard hp-vering zonder meer wordt opgeofferd met C5 III in 2008 ? laten we dat zomaar gebeuren? nee toch tijd voor harde actie ik stel voor om in een demonstratieve optocht naar importeur of Franse ambassade te gaan. Allen in op 1 na hoogste wagenstand max 40 km /uur! in Franse slakkengang of escargot. Zijn ze nou helemaal fou geworden in Paris!
waarom loopt men nu zo moeilijk te doen ze kiezen ervoor om een model 1000 euro goedkoper te maken en het hp eronderuit te halen waarschijnelijk voor de leasemarkt of zo
remahac5 schreef:volgens mij is dit een peutroën = crossover van voorkant van peugeot 407 en de rest van een of ander citroen c zoveel.
ps. Pikken wij trouwe citroenrijders (al 25 jaar) in hart en nieren dat de kenmerkende standaard hp-vering zonder meer wordt opgeofferd met C5 III in 2008 ? laten we dat zomaar gebeuren? nee toch tijd voor harde actie ik stel voor om in een demonstratieve optocht naar importeur of Franse ambassade te gaan. Allen in op 1 na hoogste wagenstand max 40 km /uur! in Franse slakkengang of escargot. Zijn ze nou helemaal fou geworden in Paris!
waarom loopt men nu zo moeilijk te doen ze kiezen ervoor om een model 1000 euro goedkoper te maken en het hp eronderuit te halen waarschijnelijk voor de leasemarkt of zo
citroenc2 schreef:
waarom loopt men nu zo moeilijk te doen ze kiezen ervoor om een model 1000 euro goedkoper te maken en het hp eronderuit te halen waarschijnelijk voor de leasemarkt of zo
Ik denk eerder marketing, nu zit het op alle C5s en wordt het voor kennisgeving aangenomen dat het erop zit. Premium betekend dik betalen voor weinig, alles optioneel. Dus als ze met Volvo s60/A4/Passat/BM3 willen concurreren moeten ze blijkbaar zo veel mogelijk optioneel maken
De kenner weten het nu wel te waarderen, maar voor de leek blijft het voodoo. Zelfs voor liefhebers op deze site is soms niet duidelijk welke versie, waarin zit, hoe het werkt en wat het nut precies is. Zo zijn er wel eens mensen die dachten dat Hydractive hetzelfde was als Activa.
Door het optioneel te maken wordt er meer de nadruk op gelegd dat het een technologisch superieur veersysteem is, met toegevoegde waarde en extra functionaliteit. We wisten natuurlijk allang dat het ~1000eur per auto kostte, we vonden blijkbaar normaal dat het “gratis” was. Dat een X7 zonder HP nu 1000eur minder duur wordt, is mooi meegenomen.
Datzelfde zie je ook bij het verschil H3, H3+, H3+ AMVAR. Ik heb ook genoeg testen gelezen over de C6 2.2 waarin men het verschil met de C6 V6 niet begreep.
Het is natuurlijk niet nieuw, de DS was er ook zonder full HP (ID) al was daar dus niet de vering optioneel, maar de remmen en besturing.
Nogal wat mensen zijn bang dat het verdwijnt omdat het nu een optie wordt, dat is m.i. niet juist. Andere fabrikanten beginnen nu in te zien wat “luchtvering” extra biedt (A6, MB-E, A4 opvolger? maar ook Cayenne’s etc.)
Als straks blijkt dat de Hydractive optie populair is (vgl GC4pic) dan is het niet eens zo gek om het ook op de C4 opvolger te gaan aanbieden.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:citroenc2 schreef:
Nogal wat mensen zijn bang dat het verdwijnt omdat het nu een optie wordt, dat is m.i. niet juist. Andere fabrikanten beginnen nu in te zien wat “luchtvering” extra biedt (A6, MB-E, A4 opvolger? maar ook Cayenne’s etc.)
Als straks blijkt dat de Hydractive optie populair is (vgl GC4pic) dan is het niet eens zo gek om het ook op de C4 opvolger te gaan aanbieden.
Vergeet niet dat :
- luchtvering als optie aangeboden wordt op de achteras van de C4 Picasso en Grand C4 Picasso
- hydropneumatische vering als optie aangeboden wordt op de achteras van de Volkswagen Passat breakJ’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
eviltwin schreef:Er was niks mis met GS, CX of DS. De 4deurs p405, p406, p407 verkochten beter dan de equivalente 5deurs Citroën.
Het feit dat VW, Opel, Toyota etc meer auto’s verkopen is toch ook geen argument voor jou om mij er van te overtuigen geen Citroën meer te rijden?
5e deur is gewoon erg praktisch.
Ik vind de GS en de CX idd erg fraaie auto’s. Toch zouden ze beide met gemak een 5e deur kunnen hebben. Zou zonder opvallende wijzigingen zo gekund hebben. ( En de GSA bewijst dat dan ook.)
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Nieuwe C5
Ik denk dat we toch even de nieuwe C5 een eerlijke kans moeten geven.
toen de Xantia uitkwam was de eerste reactie tov bx: oeps.
Maar als je dan naar afwerking en rijkwaliteit ging kijken toch weer een duidelijke stap voorwaarts tov BX.
Xantia werd verder ontwikkeld met activa m.i. nog steeds 1 van de meest spectaculaire Citroëns aller tijden.
De nieuwe C5 heeft alles in zich om door te evolueren naar de gebalde kracht die eveneens de activa had. misschien niet vanaf de introductie maar m.i. met wel veel potentieel
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Re: Nieuwe C5
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:Ik denk dat we toch even de nieuwe C5 een eerlijke kans moeten geven.
toen de Xantia uitkwam was de eerste reactie tov bx: oeps.
Hihi, en toen de BX uitkwam was het ook bij veel mensen “oeps!!!”. Trouwens, dat had ik bij de eerste C5 ook. (alleen heb ik dat nog steeds bij de C5 ph1/2)
Betere pics:
Apart achterlicht, erg groot :O, de achterzijde doet me een beetje denken aan de Subaru Legacy Touring.
Schroom niet bezoek de site en wordt lid.
http://citroenc52008.hyves.nl/
Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.
Ik heb de volledige foto uit de Auto Plus van vandaag gescand
Jammer dat hij geen verticale achterlichten heeft zoals de Grand C4 Picasso, of de oude C5 break.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Ach ja wat kan je er van zeggen. Toen ik de eerste foto’s van de C4 picasso zag had ik ook mijn twijvels vooral de 5 zits. Maar als je echte pers foto’s ziet en straks in het echt dan pas kan je oordelen. Nu gaat het om een paar vage achteraf foto’s in een donkere fabriekshal. Volgens mij wordt het een zeer mooie auto.
iig beter dan de oude c5
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Ik vind de berline wel lekker stoer, de break doet me op die gescande foto helaas van achter gezien en beetje aan een Slopel denken…
De Berline heeft ook wel wat van BMW dacht ik zo.
Maar wel een veeeeeeeeeeeeeeeettttttttttttttttttttte bak zeg.
Mzl.Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
break idd achterkant uit Duitsland of Azie. Ik vind de huidige Break 10x mooier en echt ruim aandoen. Maar goed het zijn slechts de foto’s.
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.
doe mij de berline maar met de holle achterruit.
C4 Coupe 1.6 16v VTS!!!