Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Gedurende de remweg zorg je er al voor dat de bips naar het asphalt wil, dus in de N zetten geeft toch nog ‘het’ effect.
Heel erg citroenlike….
Hmm nuttig redernatie.
Kan ik me in vinden.
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!
ronaldeponald schreef:ff uitvogelen
maar wel het proberen waard denk ik, de vorige eigenaar vertelde mij ook dat hij de hoogteregelaar en sportstand nooit gebruikte, ik moest de hoogteregelaar ook beter gangbaar maken voor bediening
toch wil ik nog steeds graag weten hoe ik de veer ecu reset
Accuklemmen van de accu losnemen en 15 á 20 sec tegen elkaar houden? Zo reset je de motormanagement ECU; zou de veer ECU niet hetzelfde gaan?
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
JanO schreef:ronaldeponald schreef:ff uitvogelen
maar wel het proberen waard denk ik, de vorige eigenaar vertelde mij ook dat hij de hoogteregelaar en sportstand nooit gebruikte, ik moest de hoogteregelaar ook beter gangbaar maken voor bediening
toch wil ik nog steeds graag weten hoe ik de veer ecu reset
Accuklemmen van de accu losnemen en 15 á 20 sec tegen elkaar houden? Zo reset je de motormanagement ECU; zou de veer ECU niet hetzelfde gaan?
groet, Jan
ik zeg geen nee en geen ja. maar welke witte en zwarte stekkers van de ECU’s in de XM mag je onder geen beding verkeerdom los maken?
welke was het nu eerst de witte los en dan pas de zwarte of andersom?
evenzo staat me iets bij van 2 polen tegen elkaar contact laten maken voor reset….
na 7 jaar kan ik het me erg genoeg niet meer herinneren.
mvgr wupke
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
De veercomputer resetten moet je doen als de hele zooi zo goed als drukloos is…..Bij een serie 1 dus als hij helemaal is ingezakt na een nachtje slapen ofzo.
Dan de auto van slot halen, deur open doen en dan hoor je de hydractief-dingen klikken, dan de motorkap openen, deur dicht, wachten tot de klik en dan de accupolen loshalen…....Even wachten, koffie drinken en dan de accupolen weer vastzetten
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
nou dan ga ik eens beginnen met ruim rekken en strekken, daarna de veer-ecu ressetten, lekker stukkie cruisen daarna nog een keer rekken en strekken en dan uitlezen
alstie daarna nog steeds zomaar met dr neus op het asfalt gaat liggen ga ik die spoelmethode in combinatie met nieuwe lhm maar eens toepassen
en daarna ga ik het wel bij de sensoren of iets dergelijks zoeken
wordt vervolgd
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
net ff gerekt en gestrekt met het meissie maar mocht weinig baten, kheb dr ong. 5 keer omhoog laten komen en in laten zakken daarna contact uit en plofffff
het viel me ook op dat de achterkant heel mooi geleidelijk omhoog komt maar de voorkant daarintegen met veel geschok gepiep en getik langzaam omhoog komt
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Klinkt toch als of er over elkaar glijdende delen zijn die droog staan.
Dat gymnastieken zou er voor moeten zorgen dat dat een beetje gesmeerd raakt.
Nou had ik het idee toen mn XM van de garage terugkwam (waar nix aan de bollen was gedaan) dat ie soepeler veerde. Wat en hoe ze dan ff bijsmeren heb ik me nooit afgevraagd eigenlijk. Zouden er punten aan een XM zijn die ze ff standaard langslopen met de vetspuit, zoals deurscharnieren, koffersluitveer, motorkapsluiting, etc?
En zo dus ook de veerpoten die ff ingeolied worden?
Ergens eens gelezen dat veerpoten altijd wel een beetje lekken, door dat gymnastieken “forceer"je dat lekken een beetje waardoor de glijdende delen weer gesmeerd raken…
Zou zo’n veerpoot toch wel eens willen slopen om te zien hoe t nou psies zit…
ik durf het spoelen toch niet echt aan, k was gister vol goede moed begonnen maar door nul comma nul ervaring met de veerbollen enz. zakte me de moed wel in de schoenen van de complexiteit van het systeem ops:
kzoek wel een specialist in de buurt van r-dam, heeft iemand ervaring met ” Technique Digital” uit r-dam ????
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
ronaldeponald schreef:ik durf het spoelen toch niet echt aan, k was gister vol goede moed begonnen maar door nul comma nul ervaring met de veerbollen enz. zakte me de moed wel in de schoenen van de complexiteit van het systeem ops:
kzoek wel een specialist in de buurt van r-dam, heeft iemand ervaring met ” Technique Digital” uit r-dam ????
Technique Digital doet geen onderhoud. Leveren alleen onderdelen en mijn ervaring met die toko is niet zo positief. De communicatie is ronduit kl*te en bij mij werd zelfs beweerd dat ik een ander blok had dan dat er in lag…
Xsara Coupe
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
ronaldeponald schreef:ik durf het spoelen toch niet echt aan, k was gister vol goede moed begonnen maar door nul comma nul ervaring met de veerbollen enz. zakte me de moed wel in de schoenen van de complexiteit van het systeem ops:
kzoek wel een specialist in de buurt van r-dam, heeft iemand ervaring met ” Technique Digital” uit r-dam ????
ik heb t nog nooit gedaan, maar in het kort is het toch:
- auto opbokken, wielen vd grond.
- 1 wiel demonteren (op te beginnen)
- slangetje op nippel bij de remklauw
- auto in hoogste stand met hoogteregelaar
- nippel beetje losdraaien slang retour naar voorraadvat (of glazen pot met bodempje lhm)
- rempedaal intrappen
Misschien makkelijker getypt dan gedaan dat wel.
Is volgens mij net zoiets als remmen ontluchten op mn motor.
Hulptroepen inschakelen?
ronaldeponald schreef:net ff gerekt en gestrekt met het meissie maar mocht weinig baten, kheb dr ong. 5 keer omhoog laten komen en in laten zakken daarna contact uit en plofffff
het viel me ook op dat de achterkant heel mooi geleidelijk omhoog komt maar de voorkant daarintegen met veel geschok gepiep en getik langzaam omhoog komt
Weet je zeker dat de kunststof frutseltjes aan de hoogteregelaar soepel bewegen? Beetje vettigheid in vloeibare vorm wil helpen.
Weet je zeker dat de kunststof frutseltjes aan de hoogteregelaar soepel bewegen?
leg uit…...?
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Er zit een klem om je voorste stabilisatorstang, daarvandaan loopt er dacht ik een stangetje naar de hoogteregelaar waarmee verbinding wordt gemaakt met een kunststof stangetje met kogelgewrichtjes als ik het me goed herinner.
Als dat zwaar gaat lopen vanwege vuil, krijg je vreemde verschijnselen.
zoals naar beneden vallen bij uitzetten contact ?
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl