Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Hallo medezwevers,
Mijn DSuper heeft twee lampen onder haar achterbumper; gele maar liefst. Ik vermoed dat dit de achteruitrijlampen zijn , maar ze doen het dus niet en ik moet dat dus hier verifiëren
Nu dan even dit: de storing zal wel op één der gebruikelijke plaatsen zitten (draadbreuk, rotte stekkers, gare massa, slechte schakelaar, niet de lampen want die heb ik wél al gecheckt). De meeste daarvan zijn te vinden, maar: ervan uitgaande dat het idd om de achterijtrijlampen gaat, waar vind ik daarvan de schakelaar?
En trouwens, ik begreep dat dat in Frankrijk geel mag zijn, maar is dat in Nederland ook zo? Want anders moeten ze er gewoon af; als ze er zitten moeten ze werken & correct zijn maar ze hoeven er niet te zitten, bij de APK binnenkort dus… Daarna kunnen ze er weer op, al of niet wit !
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
die schakelaar zit in je versnellingsbak: heb je een 1/2 automaat of een handgeschakelde : (p.s. zitten bij beide in de bak maar deze vraag fff ivm de juiste locatie).
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ow ja, natuurlijk… Onhandig van me! Het is een 4-versnellings handbak!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Mijn achteruitrijlampen zijn ook geel. Dat is geen probleem voor de APK.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
oke,... kan de gewenste pdf file v/d 4 bak niet zo vinden maar ergens op je 4 bak zit de schakkelaar met daaraan 2 connectors .
gele of witte; stond geloof ik iets over in in “de orginele ds” van jan de lange: zal ffff kijken. volgens mij waren de franse ds van gele voorzien en de hollandse van witte…..maar zal het ffff checken.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Er zit een achteruitrijcontact helemaal vooraan rechts (als je voor de wagen staat) op versnellingsbak daar horen 2 kabeltjes met wellicht een roze en witte +/- 2 cm lange, platte fiches op te zetten . Deze laten nogal eens los. Hiervoor maak je best het onderste gedeelte van je koeltunnel los.
Oranje lampjes zijn voor Franse Pallas’en
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ha, daar komt een mens verder mee! Dank!! Als het ophoudt met zo hard te regenen zal ik eens onder de koeltunnel op inspectie gaan. Als ik het zo hoor, zullen de stekkertjes wel de nodige oxidatie ontwikkeld hebben.
Ja en dat die lampen geel zijn kan best, de Dame is pas in ‘92 naar de Lage Landen verkast terwijl ze sinds 30-6-‘71 op de weg is. Maar als geel mag laat ik dat mooi zo. ‘s Weer eens wat anders…
Bijdeweg, ik had even gedacht dat ze misschien bij de Pruis als taxi had gereden! Welke kleur zouden Duitse achteruitrijlampen gehad hebben?? (ook wit, denk ik?)
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Er zitten nog dubbele stekkerverbindingen bij de accubak, waar de draadboom eindigt zal ik maar zeggen. Soms vergeet men die verbinding weer te maken, dan liggen de draden die van de bak komen ergens onderin de zwarte vettigheid te slingeren…Das het eenvoudigst te controleren, maar geeft wel vieze handen!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ow, das ook heel goed om te weten, en daar kan ik zometeen nog makkelijk even naar kijken! Thanx!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Volgens mij zijn alle acheruitrijdlichten van oude Franse wagens geel/oranje. Kijk ook maar eens naar oude Peu’s en Reno’s. Ook DS’en (niet alleen de Pallas, alles behalve de DSpécial had na ergens begin ‘70 die geel/oranje lampjes). Vanaf eind ‘72 werden ze wit. Duitse auto’s hadden altijd witte.
Ik heb ook van die mooie oranje lampjes en heb vorig jaar mijn DSuper (uit nood) bij de bandenboer laten keuren. Daar wisten ze ‘zeker’ dat oranje niet mocht en hadden ze het snode plan ze bij een steekproef eraf te schroeven.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Hallo allen,
Ik heb nu eindelijk (Eindelijk!) na alle toetsen de tijd om dit probleem, onder andere, aan te gaan pakken. Maar nu! De bedrading op de schakelaar, voorop de bak, is OK (daar kun je via de remkoelluchtopening van onderaf prima bij!) Dus draad gevolgd naar de accubak en hey presto: twee losse stekkers.
Bruin & Geel waren als enige voorhanden, geen idee of die voor de achteruitrijlampen zijn… Maar alleen de bruine draad had een female vlakbij liggen, de gele niet! Ligt er dus nog één losse stekker bij de accubak. Waar zou ik die gele verbinding in de auto kunnen traceren?? Iemand een snood plannetje??
Wel waren de stekkers van de remschoenslijtsagesignalering (scrabble, alweer!!) los. Dát is iig hersteld
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!