mijn dame (DS super uit 70) heeft sinds een paar weken een vreemd euvel;
rechts voor pompt ze iets minder hoog op dan links en de vering is aanzienlijk stugger. eerst dacht ik aan een kapotte bol dus die vervangen, maar geen verandering. laatst was ik in doetinchem bij thijs jansen, die heeft er ook even een blik op geworpen maar wist zo 1,2,3 ook niet wat het is. als de auto helemaal van druk af is zit er op de veercilinder ook geen ruimte die er normaal wel hoort te zitten(toch?).
ik heb al gekeken bij de veercilinder, losgehad maar niet eruit, maar ik kan niets geks ontdekken hetgeen niet vreemd is want ik ben een beginner met DS.
iemand een idee waar ik moet zoeken? heb ik nu een probleem?
vast bedankt voor het meedenken
blijf altijd jezelf(citroënfan), er zijn al genoeg anderen…...
XM V6 Exclusive
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Re: probleem of niet? en hoe verder?
funkadelly schreef:mijn dame (DS super uit 70) heeft sinds een paar weken een vreemd euvel;
rechts voor pompt ze iets minder hoog op dan links en de vering is aanzienlijk stugger. eerst dacht ik aan een kapotte bol dus die vervangen, maar geen verandering. laatst was ik in doetinchem bij thijs jansen, die heeft er ook even een blik op geworpen maar wist zo 1,2,3 ook niet wat het is. als de auto helemaal van druk af is zit er op de veercilinder ook geen ruimte die er normaal wel hoort te zitten(toch?).
ik heb al gekeken bij de veercilinder, losgehad maar niet eruit, maar ik kan niets geks ontdekken hetgeen niet vreemd is want ik ben een beginner met DS.
iemand een idee waar ik moet zoeken? heb ik nu een probleem?vast bedankt voor het meedenken
mischien zit de desbetreffende veercilinder vast door slijtage!
Dan hangt er van af in hoever die versleten is,waarmee ik bedoel of het nog de moeite loont om hem te reviseren of er een andere onder te steken
Wat je ook kan doen is, de leidingen eens drukloos zetten en dan zien of ze helemaal in en uit veert.
ik heb al een veercilinder liggen dus dat is altijd een optie, ik zag deze bui al hangen dus toen ik in doetinchem was heb ik meteen maar een cilinder gescored.
deze week ga ik nog naar D&O services in almere voor twee gedeelde bollen voor en ik heb hem al per email gevraagd of het zinnig is om meteen de veercilinder mee te nemen om te vervangen en meteen het systeem te verversen.
misschien is mijn probleem dan meteen opgelost.
hoe maak ik overigens het systeem drukloos?
ik zie mensen wel naar onder in het motorcompartiment duiken maar weet niet wat ze daar doen en waar ze aan draaien?
kan jij hier voor mij wat licht op werpen?
blijf altijd jezelf(citroënfan), er zijn al genoeg anderen…...
XM V6 Exclusive
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
funkadelly schreef:ik heb al een veercilinder liggen dus dat is altijd een optie, ik zag deze bui al hangen dus toen ik in doetinchem was heb ik meteen maar een cilinder gescored.
deze week ga ik nog naar D&O services in almere voor twee gedeelde bollen voor en ik heb hem al per email gevraagd of het zinnig is om meteen de veercilinder mee te nemen om te vervangen en meteen het systeem te verversen.
misschien is mijn probleem dan meteen opgelost.
hoe maak ik overigens het systeem drukloos?
ik zie mensen wel naar onder in het motorcompartiment duiken maar weet niet wat ze daar doen en waar ze aan draaien?
kan jij hier voor mij wat licht op werpen?
hangt er vannaf,welk type DS je hebt natuurlijk!!maar de ontlast schroef zit altijd op de HD regelaar en is een boutje van 12 mm,welk je een paar slagen los draait tot je gesis hoort,dit is de druk die ontsnapt!
ok, bedankt.
dat verklaart wel wat.
ik heb een DS super uit 1970.
ik ga eens afwachten wat er gebeurt bij de ds specialist deze week.
ik laat wel weten hoe het verliep.
groetjes
peter
blijf altijd jezelf(citroënfan), er zijn al genoeg anderen…...
XM V6 Exclusive