Ik vind dat de 16v erg veel herrie maakt.
Met name op de lange stukken.
Heeft iemand ervaring met het isoleren van de binnenruimte van een bx.
Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het een heerlijk geluid wat er uit die motor komt, maar ik rijd nogal lange stukken en dan word het toch vervelend.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Een honda prelude kopen
Re: Herrie.
citrofiel!ik? schreef:Ik vind dat de 16v erg veel herrie maakt.
Met name op de lange stukken.
Heeft iemand ervaring met het isoleren van de binnenruimte van een bx.
Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het een heerlijk geluid wat er uit die motor komt, maar ik rijd nogal lange stukken en dan word het toch vervelend.
Wat voor uitlaatsysteem heb je? Een Sebring geeft bijv. een heel vervelende brom bij bepaalde snelheden.
Ik heb beperkte ervaring met de 16v als vakantieauto. Ik vind dat deze motor bij 110/120 een vrij vervelend geluid maakt, maar juist bij 180 relatief fluisterstil is.
Gewoon de binnenkant gaan isoleren met dynamat.
Kan je overal bij elke auto audio zaak kopen denk ik.
Is wel schofterig duur. Maar zeer effectief hoor.
Mvg Joost
Z’n auto is nog helemaal standaard.
Anders toch maar een goeie geluidsinstallatie installeren Alex
ja ooit.
Maar eerst een stille auto hebben.
Hij is niet standaard, ik heb een leren versnellingspook
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Re: Herrie.
mpostma schreef:citrofiel!ik? schreef:Ik vind dat de 16v erg veel herrie maakt.
Met name op de lange stukken.
Heeft iemand ervaring met het isoleren van de binnenruimte van een bx.
Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het een heerlijk geluid wat er uit die motor komt, maar ik rijd nogal lange stukken en dan word het toch vervelend.Wat voor uitlaatsysteem heb je? Een Sebring geeft bijv. een heel vervelende brom bij bepaalde snelheden.
Ik heb beperkte ervaring met de 16v als vakantieauto. Ik vind dat deze motor bij 110/120 een vrij vervelend geluid maakt, maar juist bij 180 relatief fluisterstil is.
Dus: doortrappen!
Mogelijk zijn de motorrubbers niet meer 100% okselfris; dat maakt ook het nodige uit.
Ook een dunne of lekke middendemper of een stuk rotte/dunne uitlaatpijp kan voor ellendige bromgeluiden zorgen.
Met een goed gedempt interieur zoals een 16v moet je geen al te hoge verwachtingen hebben van wat je kunt bereiken met demping. Als je leren bekleding hebt geeft dat weinig demping en is er allicht wat te doen; een velours of echt 16v interieur dempt heel behoorlijk, zelfs in bijv. een kale verder amper gedempte 1400.
Ich bin ein Breaker
En een 16V heeft bij 120 ook een stuk hoger toerental dan een “simpele” 8 klepper?
Er is niks lek, gewoon origineel interieur, de motorsteunen zijn vervangen toen de motor gereviseerd is, en geen spannende uitlaat.
Maar wel rust gewend, en af en toe wil ik dat ook.
Maar ik begrijp dat niemand er letterlijk last van heeft.
Dan moet ik zelf maar wat verzinnen.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
luchtlakkages
zijn er geen lucht lekkages naar binnen toe??
bijvoorbeeld geboorde gaten voor bedrading(niet afgekit)
gescheurde pook hoes??(de onderste)
rubber doorvoer van de stuurstang??
roest gaten etc.etc.
suc6 dennis
laat het even weten, leren wij ook nog wat
dit geldt trouwens voor de meeste gebruikers van dit forum!!
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
citrofiel!ik? schreef:Er is niks lek, gewoon origineel interieur, de motorsteunen zijn vervangen toen de motor gereviseerd is, en geen spannende uitlaat.
Maar wel rust gewend, en af en toe wil ik dat ook.
Maar ik begrijp dat niemand er letterlijk last van heeft.
Dan moet ik zelf maar wat verzinnen.
Zit je inlaatbuis nog wel goed vast ? Anders krijg je een Openluchtfilter effect… tevens moet je maar ffe checken of je spruitstuk goed vast zit, die dingen gaan nogal snel los nl.
Mensen er is echt niks mis met de auto.
Ik ben alleen niet zo vaak naar discotheken en concerten geweest dus mijn gehoor is nog goed.
Ik dacht dat iemand wel iets had gedaan om het comfortgehalte te verhogen door minder decibellen te verkrijgen.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
citrofiel!ik? schreef:Mensen er is echt niks mis met de auto.
Ik ben alleen niet zo vaak naar discotheken en concerten geweest dus mijn gehoor is nog goed.
Ik dacht dat iemand wel iets had gedaan om het comfortgehalte te verhogen door minder decibellen te verkrijgen.
Het is natuurlijk ook de eisen die je stelt.
Ik heb in je auto gereden en vond dat hij gewoon stil was. Maar fluisterstil zul je em uiteraard niet krijgen.
Er is idd helemaal niks mis met de auto!
Ja, ik ben wat dat betreft idd een beetje een muggenzifter, maar er zijn toch wel mogelijkheden. Een 2cv kan ook stiller bv.
Kijk, behalve motorgeluid vind ik windgeruis erg irritant, dus mensen die ervaring hebben met die schitterende plastic kapjes over de ruit mogen ook ff reageren. Alles om het geluidsniveau te beperken.
En ja, ik heb de raamrubbers al vervangen.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
citrofiel!ik? schreef:Ja, ik ben wat dat betreft idd een beetje een muggenzifter, maar er zijn toch wel mogelijkheden. Een 2cv kan ook stiller bv.
Kijk, behalve motorgeluid vind ik windgeruis erg irritant, dus mensen die ervaring hebben met die schitterende plastic kapjes over de ruit mogen ook ff reageren. Alles om het geluidsniveau te beperken.
En ja, ik heb de raamrubbers al vervangen.
Bij mij is het raamrubber aan de linkerkand kapot in de hoek, er mist een stukje.
Is het een grote klus om hem te vervangen en wat moet er dan zoal voor los gehaald worden???
Age
BX Chic 1991, 220000+ km DH-DD-62…..verkocht
Verder met een Renault Clio uit 2006
Ik geloof dat een stuk stof onder de motorkap wonderen doet voor geluidsisolatie. Ik heb dat zelf niet, maar ik dan ook maar een simpel motortje
"Intel Inside" is geen product informatie, eerder een waarschuwing!